docent pozwoli sie wtrącić
mechanizm różnicowy ; w osi/moście pozwala się kręcić kołom z różną prędkością obrotową
bez utraty przyczepności gdy w zakręcie pokonują one różną drogę,
w międzyosiowym mechanizmie róznicowym pozwala kręcić się wałom napędowym
z różnymi predkościami obrotowymi podczas jazdy auta po łuku -tu każde koło pokonuje inną drogę i ten mechanizm zapobiega np. nadmiernemu napedowi tylnej osi aby jej koła nie
utraciły przyczepności i spowodowały zarzucenie tyłu na śliskim lub pozwala bez zbędnych naprężen układu napedowego rozłożyć napęd przy "buksowaniu" któregokolwiek koła,
aby zapewnić jednak lepszą trakcję w warunkach kiepskiej przyczepności stosuje się mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu lub do ... hardcoru ich blokady
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych