Terenowy do 16 tyś zł do ciężkiej przyczepy

08 Lip 2018, 12:47

Witam, w związku z planowanym zakupem dużej przyczepy/lawety szukam auta terenowego(musi być 4x4) którym bez trudu przewioze ładunki ok 2 ton.
Nie mam zbyt wiele propozycji tym bardziej że samochodu bedziemy używać również na codzień. Sam myślę o ssangyong rexton 2.3 benzyna lub 2.7 diesel.
Chciałbym poznać wasze propozycje.
młody937
Początkujący
 
Posty: 113

08 Lip 2018, 12:54

Ewentualnie Hyundai Santa Fe w tych pieniądzach...mniej egzotyczne :mrgreen:
Chociaż w tego typu samochodach (SUV) te 4x4 to takie troche pseudo 4x4
przeważnie napęd masz na jedną oś , druga dołączana elektronicznie w momencie uślizgu tej pierwszej
Aczkolwiek w niektórych Santa Fe mk1 była możliwość zblokowania napędów ale też elektrycznie.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

08 Lip 2018, 13:06

Właśnie z tego powodu "pseudo 4x4" nie wymieniłem wyżej santa fe :D
W ssang yong z tego co kojarzę jest właśnie możliwość "sterowania" napędami coś w stylu reduktora, nie wiem czy to się tak nazywa. :D
Dobrym gadżetem przy holowaniu takiej przyczepy są tzw biegi wolne przy jakiś manewrach po placu lub ruszaniu pod górę. Nie wiem czy w nowszych autach jest coś takiego ja się z tym spotkałem w vitarze :naughty:

Na myśl przychodzi mi jeszcze xtrail 2.2 dci.
młody937
Początkujący
 
Posty: 113

08 Lip 2018, 13:11

andrewb25 napisał(a):Sam myślę o ssangyong rexton 2.3 benzyna lub 2.7 diesel.

Do ciągania ciężarów, to raczej diesel. Rexton powinien się sprawdzić w tej roli, te starsze wersje też chyba są na ramie(?). A dzięki swojej brzydocie :lol: i małej popularności marki, dużo traciły na wartości. Dlatego teraz są pewnie ze 2 razy tańsze od markowych odpowiedników. A technice Mercedesa zawdzięczają niezłą trwałość. Myślę, że jako wół roboczy sprawdzi się znakomicie. :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3806
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2018, 13:23

Co do cen tu się zgadzam na zachodzie można to kupić za 1200-1500 euro

wypas też tam jest niezły, w skórach z telewizorami, nawigacjami, szyberdachami, chińczycy wsadzali tam co się dało, gdzie vitara z czym takim kosztuje majątek
ale ogólnie mało to też ten model jest kupowany bo weź znajdź klienta na takie coś
aczkolwiek można na drodze czasami spotkać to coś :naughty:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

08 Lip 2018, 14:58

A macie jakieś inne propozycje w tych pieniądzach? :)
X-trail pewnie za słaby będzie?
młody937
Początkujący
 
Posty: 113
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Gadżety, które warto zabrać w wakacyjną podróż
    Wakacyjne podróże zbliżają się wielkimi krokami! I to naprawdę ważny czas w życiu rodziny. Po pierwsze dlatego, że jej członkowie mogą skorzystać z lipcowej czy sierpniowej pogody. Po drugie rodzice i dzieci wreszcie ...

08 Lip 2018, 15:38

Tia...strona bicia piany a tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi autorowi tematu...
1) będą ładunki 2t.czy na haku ma być udźwig 2t.?
2) terenówka tylko jaka ? Do terenu na ramie? Czy zwykły terenowy suv pseudo 4x4?
3) autor wspomina o biegach terenowych które w czymś mają pomóc więc w czym ? Pytam bo na drodze nigdy w niczym mi nie pomogły.
4) autor podaje swoje typy a czy sprawdzał udźwig na haku? Pytam bo jeżeli ma być 2t ładunku to już jest sporo i trzeba konkretnego auta od strony haka i masy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11090
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lip 2018, 15:50

Może coś takiego?
https://allegro.pl/jeep-cherokee-xj-4-0 ... ml#thumb/9

Nie mówię że ten konkretnie egz. ale ten model
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

09 Lip 2018, 08:15

szybki napisał(a):1) będą ładunki 2t.czy na haku ma być udźwig 2t.?
2) terenówka tylko jaka ? Do terenu na ramie? Czy zwykły terenowy suv pseudo 4x4?
3) autor wspomina o biegach terenowych które w czymś mają pomóc więc w czym ? Pytam bo na drodze nigdy w niczym mi nie pomogły.
4) autor podaje swoje typy a czy sprawdzał udźwig na haku? Pytam bo jeżeli ma być 2t ładunku to już jest sporo i trzeba konkretnego auta od strony haka i masy.

1. Napisałem wyżej "bez trudu przewiezie ładunki ok 2 ton". Szybki nie czyta ze zrozumieniem.
2. Nie wspominałem nic o ramie, terenie itd. Napisałem musi być 4x4 do przyczepy. Sformułowanie terenówka mi sie wyrwało :P
3. Pewnie nie mieszkasz w górach :D ładunek 2t+przyczepa+ruszanie pod górę. Hmmm domyślasz się??
4. Przyznam że w X-trailu nie patrzyłem. Bardziej interesują mnie realia a nie cyfry w dowodzie :)
młody937
Początkujący
 
Posty: 113

09 Lip 2018, 09:55

Czyli jak ma być 2t ładunku i przyczepa / laweta to na haku musi być min 2,5t . Co do reszty to zacznij od cyferek i takie są realia bo nie ma ciągania przyczep bez cyferek w dowodzie chyba że planujesz jazdę na dzialkę 5km drogą publiczną.
A co do ciągania przyczep to robię to w różnym terenie...i wiem czym grozi reprezentowane przez Ciebie lajtowe podejście do tematu :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11090
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2018, 15:44

Santa Fe 4x4 z 2.0 CRDI ma 2 t na haku , a taki rexton albo podobnie albo mniej także nie poszalejesz z tymi autami :D
2,5 T to trzeba szukać czegoś większego albo duża terenówka, albo jakiś pickup, ewentualnie VAN
coś w stylu Patrola albo Grand Cherokee
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

09 Lip 2018, 17:33

andrewb25 napisał(a):Santa Fe 4x4 z 2.0 CRDI ma 2 t na haku , a taki rexton albo podobnie albo mniej także nie poszalejesz z tymi autami

Rexton II ma 3200kg na haku wg autocentrum, w ogłoszeniach podają nawet 3500kg, więc wynik bardzo dobry. To ja pisałem o ramie, bo nie wyobrażam sobie by auto z nadwoziem samonośnym mogło ciągać podobne ciężary.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3806
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lip 2018, 18:47

Yeti i właśnie to co napisałeś potwierdza jak ważne są cyferki które autor odpuszcza. Nie wspomnę że wyżej opisane wartości oznaczają inną kategorie uprawnień do jazdy oraz viatol.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11090
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2018, 19:42

Co do uprawnień to zgoda, ale Viatol to chyba nie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3806
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lip 2018, 20:10

Dmc zestawu jest powyżej 3,5t więc viatol ... a teraz panowie są skrupulatni :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11090
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe