to mają być wyprawy? czy raczej wycieczki?
to duża różnica, ze względu na budżet i profil auta, 2 sprawa ile osób zamierzasz zabierać, jeśli 2 to nie ma problemu jeśli więcej, to część aut odpada,
ogólnie jeśli wycieczki (głównie polska, kraje ościenne, bardziej cywilizacja niż busz
![Wink :wink:]()
) to każde auto obleci, benzyna oczywiści będzie trochę droższa (chyba że z LPG, wtedy dużo tańsza, ale to zabiera miejsce w aucie)
ogólnie jeśli dużo asfaltu ma być, to auto z niezależnym zawiasem z przodu będzie wygodniejsze, ze sztywnymi mostami bardziej niezajebliwe, w dieslu nie będzie bało się wody, w benzynie będzie miało więcej jadu
teraz budżet, 10-12 tysi na sam samochód bez pakietu startowego (oleje filtry rozrząd, zawieszenie opony) to już nie jest tak źle, w zasadzie masz wiele aut do wyboru
![Smile :)]()
teraz sprawa automatu- nie zawsze jest to dobry wybór, automat ma jedną wadę jak się zepsuje to nie naprawisz byle gdzie, ciut bardziej boi się wody i ciut więcej auto pali, za to wygodniej i prościej się jeździ
to jakie auto wybierzesz, zależy od Ciebie, musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań
-bena/diesel
-długi/krótki
-IFS/SAS
-prostota motania/duże możliwości bez motania/prosty dostęp do rzeczy tuningowych
-automat tylko, czy może jednak manual
-resory/sprężyny (głównie chodzi o komfort/nizajebliwość/wiek auta)
-rama/niekoniecznie
za 10-12 masz wiele aut do wyboru, ważny jest stan pojazdu, im lepszy tym mniej trzeba będzie w niego wpakować aby bezawaryjnie jeździł,
-cherokee- benzyna (najlepiej 4,0+automat), 2 sztywne mosty, prosta konstrukcja sprężyny z przodu, resor z tyłu, proste i opanowane dość tanie motanie (przynajmniej do 31 cali, a na tej oponie auto już fajnie sobie radzi), wada brak ramy (na wykrzyżach auto pracuje nadwoziem, mogą blokować się drzwi, tylna klapa, szybciej zużywa się nadwozie, odrobinę mniejsze miżliwości walki w ciężkim terenie), spalanie na automacie nie schodzi poniżej 16 litrów po asfalcie
-monterey/trooper-IFS z przodu (drążki skrętne) sprężyny z tyłu, bardzo dobrze auto się prowadzi, dobry silnik diesla 3,1 i mocna w miare dobra beznzyna V6, spalanie 9-10 ropy, 12-13 benzyny, bardzo pojemne auto nawet w krótkiej budzie (różnica między długim i krótkim to 40 cm, a do krótkiego wchodzi rower bez skłądania) , w seryjnym zawiasie przyjmuje opone 32 cale co wystarcza do zabawy w terenie, czasem nawet dość wymagającym (zależy od bieżnika), bardzo fajne auto, z dobrym zwykle wyposażeniem, niedoceniane-przez co tanie
![Wink :wink:]()
łatwy w motaniu, mało rzeczy dostępnych do mitania auta
-Mitsubishi pajero- koniec 1 generacji (2 za te pieniądze nie będzie rewelacyjna) IFS z przodu (drążki skrętne), resor lub w końcu produkcji sprężyna, poprawnie się prowadzi
![Wink ;)]()
dość łątwo się liftuje, fajny silnik 2,5TD i 3,0V6 obydwa ze skrzynią i manualną i automatem (aisin, bardzo dobry automat) wersja SWB dość ciasna ale na wycieczki się nada, spanie można zmotać tylko w długim aucie
-Daihadsu Rocky 2sztywne mosty na resorach parabolicznych, bardzo dobry silnik diesla 2,8TD, ogólnie mały mocny zawodnik
![Wink :wink:]()
na dobrej gumie można na prawde zaszaleć, częsci do motania tylko drogich renomowanych dystrybutorów, sposoby chałupnicze są, ale nie zawsze w pełni dopracowane (mało popularne auto), czasem trzeba chwile poczekać na części
-Nissan Terrano I- podobnie jak montek, z tym że ciut mniej pakowny, długość nadwozia jak w jeepie tak samo długa niezależnie czy 3 czy 5 drzwiowy
![Mr. Green :mrgreen:]()
dobry diesel 2,7TD miła benzyna 3,0V6 obydwa z automatem i bez
-TLC 70 (na inną szelestów za mało) nie będzie w idealnej kondycji ale już coś można by znaleźć, ciut słaby 2,4TD lepszy (niezajebliwe KZT1) 3,0 TD ale 3,0 nie w takim budżecie
![Sad :(]()
ogólnie fajne auto ale za tą kase nie polecam, jak się ktoś uprze moge napisać co jak i co boli
-Nissan Patrol K160/W160- K- krótki W-długi, mega mocny zawodnik, bardzo dobre silniki SD33 i SD33T (diesle 3,3 zturbo i bez) rzadziej L28 lub wyjątkowo RB30 (benzyny 2,8 i 3,0 obydwie R6), 2 sztywne mosty na restorach, najładniejszy patrol (ni może oprócz Patrola60) jakiego kiedykolwiek zbudowano, spalanie w granicach 12-13 litrów ON, dobrze sobie radzi na oponach 33x12,5
![Wink :wink:]()
automat jest rzadkością w tych autkach, trudno znaleźć zdrowy egzemplarz, ale jak się komu uda to będzie zadowolony i zwykle zostaje już z nim do końca
![Mr. Green :mrgreen:]()
\
-Nissan Patrol K26/W260 jak wyżej z różnicą silników, w zasadzie dostępne tylko diesle 2,8 z turbiną i bez, troszkę mniej trwałe niż w 160 ale jak się dba to jeździ na prawde długo
Nissan Patrol GR- za tą kase tylko RD28T przy dbaniu o silnik służy bezawaryjnie długo i dobrze, ważne czysta chłodnica, pełny stan ukłądu chłodzeni, unikać przegrzania silnika, reszta pancerna i prawie nie do zajechania, z zestawu jako jedyny posiada serynie mechaniczną blokade tylnego mostu, fajne auto wycieczkowe, dużo znosi, fajnie jeżdzi i wygląda na gumkach od 33 cali
-Opel Frontera, pzród IFS tył resor(frota A) lub sprężyna (frota B) ogólnie słabe diesle, lepsze benzyny, ale też szału nei ma, proste w obsłudze, palą tyle co większy i wygodniejszy Monterey
![Wink :wink:]()
ogólnie fajne auto wycieczkowe, ale raczej nie w cięższy teren
-Suzuki Vitara- w tych pieniądzach tylko 1,6 w benzynie, może się uda długa blaszanka, ale prędzej krótka, ciut przymałe, ale na 2 osoby z namiotem się nada, w miare małe spalanie, w miare dobre włąściwiści terenowe, po lekkim dłubnięciu nie jednego zadziwiają, dprzód IFS tył sprężyna
-Dihadsu Feroza- jak Vitara z różnicą że z tyłu resor lub sprężyna
-Land Rover disco- za tą kasę to raczej nie będzie szał ze stanem, dobry silnik diesla 2,5TD w automacie i bez, auto na ramie z dużą ilością miejsca w środku, ogólnie fajne auto ale jak się znajdzie dobry egzemplarz, 2 sztywne mosty na sprężynie, dają komfort w terenie, ciut gorzej prowadzi się po drodze niż IFS, niestety trwałością też nie powala, ogólnie fajne auto ale bardziej dla fanów marki
jak widać autek jet wiele a to nie wszystkie, na początek zdecyduj ciut bardziej co potrzeba
![Mr. Green :mrgreen:]()