Terkotanie przy wyższych obrotach

04 Paź 2017, 14:12

Cześć.
2 dni temu po mocniejszym przejeździe silnik zaczął dziwnie pracować, przy mocnym przyspieszaniu na wysokich obrotach i tylko na jedynce silnik grzechocze, terkocze, nie wiem jak to do końca nazwać. Na postoju takie coś nie występuje, natomiast chodzi głośniej i w środku robi się rezonans jak w dieslu. Jak otworzę maskę to wydaje mi się, że coś stuka na górze, ale terkot podczas jazdy jest jakby z dołu, chociaż mogę źle słyszeć. Spadku mocy nie odczuwam. Przy spokojnej jeździe nie dochodzi do terkotania. Nie liczę na diagnozę przez internet, ale jakie są możliwości? Obrócona panewka, coś z napinaczem łańcucha, przeskoczony rozrząd? Co w poszczególnych przypadkach trzeba zrobić?
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

05 Paź 2017, 21:19

Ciężko zgadywać bo tu dosłownie może być wszystko. Nie będziemy zgadywać bo to bez sensu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Paź 2017, 13:10

Noto na wolnych obrotach coś stuka czy nie? Najpierw piszesz że nie występuje a później że jak otworzysz maskę to słychać jakieś stuki.

Sprawdź najpierw na wolnych obrotach czy nic nie stuka poźniej niech ktoś doda trochę gazu na 2tyś.. obr i też się przysłuchaj. Jak będzie ok to można uznać że stuki dobiegają z układu napędowego.
Czru napisał(a): tylko na jedynce silnik grzechocze, terkocze, nie wiem jak to do końca nazwać
Masz tam automat z tego co widzę. Czy biegi są płynnie przełączane? Występują jakieś szarpnięcia zdarza się coś takiego?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 21:48

Z silnika dochodzą delikatne stuki słyszalne tylko po otworzeniu maski, nie sprawdzałem na obrotach innych niż jałowe. Biegi są przełączane raczej płynnie, szarpnięć nie ma, skrzynia po remoncie, niedawno wymieniony olej. Problem tylko na jedynce może być fałszywym tropem, może po prostu wtedy coś się dzieje z silnikiem bo obroty najszybciej wzrastają. W tym tygodniu i tak oddaje auto na warsztat, zobaczymy co będzie.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 22:01

Daj znać bo mnie też ciekawi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2017, 15:27

Powód okazał się idiotyczny, poszło mocowanie skrzyni biegów, reszta objawów nie związana.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy
    Na czym polega technologia SKYACTIV Mazdy wyjaśniamy poniżej: - Technoligia SKYACTIVE-G - Technoligia SKYACTIVE-D Luty 2012 : Mazda CX-5, pierwszy z serii nowych modeli Mazdy ze wszystkimi elementami TECHNOLOGII SKYACTIV ...

16 Paź 2017, 21:01

No i git że nic poważnego :ok: Bez diagnozy nie ma co sobie wymyślać niestworzonych historii bo tylko człowiek w nerwice wpada :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4