Termostat

11 Gru 2008, 21:42

1. dlaczego temp silnika mam w ok 1/3 skali to dobrze? nei powinno byc w 1/2? czy jesli silni kma nizszą temp niz ma miec to jest źłe? wtedy jezdzi caly czas na ssaniu czy jak to jest?
jest to benzyna i temp utrzymuje sie caly czas na ok 1/3 i nigdy nie wchodzi wyżej!
auto sie nagrzewa szybko jednak nie jestem pewien czy nie powinno sie nagrzewac szybciej, z nawiewów leci cieple powietrze ale nie gorące!

2. a plyn chlodzący trzeba wymieniac jestli producent zaleca ze nei trzeba go wymieniac nigdy?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 12 Gru 2008, 20:26

    Jak silnik jest niedogrzany,to pracuje na ssaniu.Ssanie wyłącza się całkowicie przy temp. około 86 stopni.Może to być termostat.
    Płyn chłodzący nalezy wymieniać tak jak podaje producent płynu.Zwykle jest to 60 tyś km lub co 3 lata.Musisz sprawdzić jaki masz płyn i przeczytać co ile nalezy go wymieniać.Można go jeszcze sprawdzić mierząc gęstość areometrem.
    Stary płyn traci swoje właściwości - może zacząc zamarzać wcześniej niż podaje producent oraz traci właściwości konserwujące układ chłodzenia.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Gru 2008, 20:42

    MotoAlbercik napisał(a):Jak silnik jest niedogrzany,to pracuje na ssaniu.Ssanie wyłącza się całkowicie przy temp. około 86 stopni.Może to być termostat.
    Płyn chłodzący nalezy wymieniać tak jak podaje producent płynu.Zwykle jest to 60 tyś km lub co 3 lata.Musisz sprawdzić jaki masz płyn i przeczytać co ile nalezy go wymieniać.Można go jeszcze sprawdzić mierząc gęstość areometrem.
    Stary płyn traci swoje właściwości - może zacząc zamarzać wcześniej niż podaje producent oraz traci właściwości konserwujące układ chłodzenia.

    to dlaczego instrukcja auta mówi zeby plynu nie wymieniac i nei trzeba go wymieniac nigdy
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    14 Gru 2008, 03:39

    Witam , płyn chłodzący ja bym zmieniał co 4 lat a co do tej temperatury to chyba Ci się termostat zawiesza.
    tomala2301
    Początkujący
     
    Posty: 76
    Miejscowość: dolnyśląsk

    14 Gru 2008, 14:58

    tak ale na jalowych obrotach mam 600 wiec na ssaniu nie chodzi
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    14 Gru 2008, 18:02

    kiedyś jak włączało sie ssanie w silnikach gaznikowych to silnik chodził na wyższych obrotach.w dzisiejszych silnikach na wtrysku silnik nie pracuje na tych obrotach jak gaznikowy.jeżeli silnik jest zimny to komputer sterujący pracą silnika zwiększa dawkę paliwa podawaną przez wtryskiwacze i to zastępuje tradycyje ssanie ktróre miałeś w gaznikowcach.wiec na ta chwile silnik pali ci więcej.zrób taką operację-zapal silnik i grzej na postoju obserwując wskazówkę temperatury do momentu aż zaskoczy wiatrak od chłodnicy-czyli około 90 stopni.jezeli podniesie sie wyżej niz do tej pory to winny jest termostat
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny
      Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny – Toyota Corona – sierpień 1973. Już od lat 30. XX wieku samochody posiadały wskaźniki i lampki kontrolne informujące kierowcę o poziomie i ciśnieniu oleju, poziomie ...
      Prowadzenie samochodu pod wpływem stresu
      Prowadzenie samochodu to wieloaspektowe zadanie, wymagające koncentracji i spokoju. 1/3 kierowców przyznaje, że przynajmniej raz w tygodniu prowadzi auto pod wpływem stresu czy czując złość. Zdenerwowani kierowcy są ...

    14 Gru 2008, 20:20

    u mnie wlasnie obroty są na ssaniu
    najpierw jest 1200 i później spada az do 500
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931