12 Kwi 2007, 07:54
W temacie sprzęgła - raczej odradzałbym Ci regenerację, czy zakup używki. To nie jest element, który można wymieniać co pół roku na parkingu w 15 minut... wymiana sprzęgła to robota dla warsztatu, i to nie-jednoosobowego (tym bardziej, że wymaga wyjęcia skrzyni biegów z reduktorem, a ta sporo waży i nie jest to łatwa operacja), więc lepiej założyć takie, żeby nie padło po tygodniu...
Myślę, że w dobrej cenie (oryginał, albo zamiennik) kupisz w JC (dawny Japan Cars), czy w InterCarsie. Jednak znająć układy (i upusty dla warsztatów) - tyle samo Ty zapłacisz za sprzęgło w hurtowni (ale trzeba jeszcze zapłacić za wymianę, a ta kosztuje co najmniej 250 zeta), co w dobrym warsztacie razem z wymianą - więc wybór wydaje się prosty.
Jeśli masz tendencję do jeżdżenia z nogą na pedale sprzęgła (lub z innych powodów przypalasz tarczę), to lepiej zainwestować w droższe, wyczynowe sprzęgło (cały komplet: tarcza, docisk, łożysko) - wtedy nawet jeśli go usmarzysz - wystarczy, żeby wystygło i robi jak nowe. Wiem, co mówię - kilka razy już swoje zagotowałem w terenie i jeszcze nawet nie myślę o wymianie, a standardowe trzebaby robić po każdym usmarzeniu... Wydatek się opłaca - koszt "wyczynówki" jest około 2x większy, ale już po drugim smarzeniu zaczyna "zarbiać" na siebie (nie licząc kosztów usługi wymiany)...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!