Forda Kupilem w czerwcu tego roku. Auto w momecie kupna mialo dokladnie rok i przejechane 30K mil.
Jest to wersja XLT, Silnik 5.4l 320hp i 390 lb-ft. skrzynia - szesciobiegowy automat.
Auto w tej specyfikacji moze ciagnac przyczepy o masie 5125 kg
Wybor marki nie byl prosty...ale...przejechalem sie kilkoma modelami z tej samej klasy.
Dodge 1500 odpadl bo w fordzie jest troche wiecej miejsca z tylu i ford moze nico wiecej uciagnac...nie ukrywam ze zanim sie przejechalem i poczytalem o obu autach dodge byl moim faworytem.
Chevy i GMC odpadly bo zwyczajnie w swiecie mi sie nie podobaja
Toyota odpadla za cene zarowno samego auta jak i czesci.
Wybralem model 4x4 bo mieszkam 1400 mnpm i przez pol roku lezy tu snieg a ulice nie sa sypane zadnymi srodkami ze wzgledu na ochrone jeziora Tahoe.
Rodzaj budy - SuperCrew - bo potrzebujemy z tylu miejsce dla corki i dwoch psow.
eFka bedzie uzywana jako auto do codziennej jazdy...czasem bedzie ciagnela przyczepe z moim Jeepem na szlaki na dystansie do 100 mil i raz moze dwa razy w roku na dystansie 800 mil.
Po paru tygodniach uzywkowania kupilem pokrywe paki:
Tak eFka wygladala przed ta operacja:
A tak 10 minut pozniej:
Gdy trzeba wstawic na pake cos wyzszego pokrywe mozna zlozyc i zapiac zeby wiatr jej nie zwial:
Pokrywa wykonana jest bardzo pozadnie, material jest gruby a szwy dokladne i proste. Wszystkie uszczelki przylegaja i pasuja jak trzeba. Ostatnio mielismy tu rekordowe opady deszczu i pokrywa zdala egzamin...w srodku paki nie bylo ani kropli wody.
Przy okazji zamontowalem tez siatke ktora ma na celu trzymanie drobnego bagazu i zakupow zeby nie walaly sie po pace podczas jazdy:
Wrazenia z jazdy i osiagow:
Do tej pory przejechalem Fordem troche ponad 6000 mil. Srednie spalanie pokazywane przez komputer to 12.7l na setke(jezdze dossc dynamicznie). Zrobilem jedna dlusza trase...w polowie po gorach i wpalanie spadlo wtedy do 11.7l..wiec bez wielkiej roznicy.
Auto prowadzi sie bardzo pewnie, nawet przy bocznym wietrze nie ma problemow mimo rozmiarow samochodu. Przyspieszanie i wyprzedzanie z tym silnikem i skrzynia to bajka....auto zbiera sie znacznie lepiej niz moje poprzednie auto - Subaru Legacy. Szczegolnie przyjemne jest wyprzedzanie...auto po wcisnieciu gazu pieknie redukuje biegi i wyprzedzanei trwa dosloenie chwile.
Wnetrze:
W srodku jest 6 miejsc...z tym ze trzecie siedzenie z przodu jest zawsze zlozone bo w oparciu znajduje sie podlokietnik, uchwyt na kubki i schowek.
Tak wyglada rozlozone gotowe na pasazera:
Miejsca wewnatrz jest od groma:
Z tylu przy przednim fotelu dosc znacznie wysunietym do tylu:
Z tylu mozna spokojnie zapakowac niezlozony wozek dzieciecy i zostaje jeszcze miejsce dla pasazera na pozostalej niezlozonej czesci kanapy:
Gdy zlozy sie wszystkie fotele z tylu powstaje spora przestrzen bagazowa...ladowanie ulatwia plaska podloga( w dodgeu dla odmiany na srodku jest wybrzuszenie tunelu srodkowego)
Wygoda:
Fotele sa bardzo duze i wygodne...co pomaga znalezc odpowiednio wygodna pozycje za kierownica. miejsca tak jak pisalem wczesniej jest od groma i nawet z kompletem pasazerow podrozuje sie bardzo wygodnie.
Podsumowujac jak do tej pory jestem bardzo zadowolony z auta..zarowno z jego funkcjonalnosci jak i osioagow. Wygodne, szybkie, pali bardzo rozsadnie jak na wielkosc silnika...ogolnie bardzo polecam.
Moc i ekonomia, czyli hybrydowa wersja Toyoty Yaris Cross pod lupą Już po kilku miesiącach od rynkowego debiutu stało się jasne, że Toyota Yaris Cross pretenduje do miana europejskiego bestsellera. Rok po premierze, prognozy się sprawdziły - Japończycy trafili w dziesiątkę, bo miejski crossover ...
Widzisz wypadek? Nie bądź gapiem! Kiedy na trasie, którą przejeżdżamy, wydarzy się wypadek, wielu kierowców zwalnia, by przyjrzeć się miejscu zdarzenia, a nawet je sfotografować czy sfilmować. Może to utrudnić pracę osobom udzielającym pomocy, ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.