REKLAMA
Warto się przyjrzeć jedynie konkretnym wynikom, podsumowanie trochę naciągane.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-205-55-r-16/s1hv59
Postanowiłem przeliczyć wszystkie wyniki cząstkowe(nie brałem pod uwagę ekologii i ekonomii) na procenty-Najlepsza opona=100 i reszta opon liczona w odniesieniu do tej najlepszej w danej kategorii. Dosyć ciekawe wyniki mi wyszły. Nie chciało mi się liczyć wszystkich, więc policzyłem jedynie te najlepsze.
Mnie kolejność wyszła taka
Michelin suma 289,7 śnieg 93,5% woda 96,2% sucho 100%
Nokian suma 285,55 śnieg 95,75% woda 96,8%sucho 93%
Kleber suma 284,5 śnieg 97,75% woda 91,8% sucho 95%
Fulda suma 284,25 śnieg 99,75% woda 91% sucho 93,5%
Goodyear suma 283 śnieg 96% woda 94% sucho 93%
Pirelli suma 282,9 śnieg 92% woda 97,4% sucho 93,5%
Micheliny mają dużą przewagę w hamowaniu na suchym.
W odporności na aquaplaning najlepszy Nokian i Pirelli
Na śniegu nowe Fuldy i Klebery nie mają sobie równych.
Do wyliczeń brałem pod uwagę jedynie wyniki opon wielosezonowych.