Wraz z końcem września Sistemas Sustentables i ISSRC ogłosiły wyniki testów, wykonanych przez niezależne firmy. Potwierdzają one, że elektryczny autobus BYD Andino-12 (ponad 12-metrowy elektryczny autobus) sprawdził się podczas dwutygodniowych, bardzo intensywnych testów.
Głównym celem było sprawdzenie działania i eksploatacji elektrycznego autobusu w trudnych warunkach. Testy dowiodły że autobus BYD nadaje się także do Zintegrowanego Transportu Miejskiego miasta Bogoty (ang. Bogota's Integrated Public Transport System). Elektryczny autobus BYD Andino-12 był w stanie przewozić 80 pasażerów na dystansie ponad 250 km.
Test był przeprowadzony w Bogocie na trasie, którą wyznaczyło przedsiębiorstwo Transmilenio S.A. Długość szlaku, który przedstawiony jest na poniższym rysunku, wyniosła ponad 700 km, a całkowity czas testu równy był 40 godzinom przy różnych warunkach drogowych, nawierzchniach i stopniach jej nachylenia. Test przeprowadzono pod dwoma różnymi obciążeniami (całkowite i 70%) zgodnie z różnymi protokołami i instrukcjami.
Średnie zużycie energii na poziomie tylko 1,13 kW Co ciekawe, zużycie energii okazało się być niższe od podawanego przez producenta. Średnio ebus BYD Andino 12 "spalał" 1,13 kW/km. W odniesieniu do poziomu głośności wewnątrz pojazdu średnie wartości kształtowały się poniżej standardów kolumbijskich wynoszących 61,44 dB i 66,87 dB przy zamkniętych i otwartych oknach. Graniczną wartością w Kolumbii jest próg 80 dBA.
Wyniki dotyczące poziomu stężenia substancji są również bardzo dobre, ponieważ spełnia on normy kolumbijskie, (dzienny limit wynosi 50 µg/m3), bez względu na to, czy okna są zamknięty, czy otwarte (odpowiednio 20,2 i 31.8 µg/m3). Ponadto bardzo dobrze sprawdził się system rekuperacji tego niezawodnego autobusu na wyznaczonej trasie. Na jednym ładowaniu Andino-12 był w stanie przejechać od 270 do 280 km, co jest wynikiem, który pozwala mu sprostać wymaganiom stawianym przez władzę miasta Bogoty.
W październiku 2012 roku elektryczny autobus BYD uczestniczył w testach C40 - Hybrydowych i Elektrycznych Autobusów w Kolumbii. Wydarzenie to było wspierane przez Clinton Climate Initiative (CCI) i InterAmerican Development Bank (IABD).
Szkoda że my tak mało inwestujemy w takie technologie. Takie EkoAutobusy mogły by jeździć Traktem Królewskim i Nowym Światem w Warszawie.
Kiedyś były Trolejbusy jeździły z Warszawy do Piaseczna jak dobrze pamiętam, ale zrezygnowano z nich ;/. Ostatnio widziałem jak jeździły w Gdyni i tam można, a tu?
Wynajem długoterminowy vs. leasing – co się bardziej opłaca? Leasing czy wynajem długoterminowy? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób szukających wygodnego sposobu na korzystanie z auta bez konieczności jego zakupu. Sprawdź, które rozwiązanie będzie bardziej opłacalne ...
Jazda na pamięć i kierowca jak na autopilocie Mówi się, że praktyka czyni mistrza. W przypadku codziennej jazdy tymi samymi drogami to powiedzenie nie zawsze się sprawdza. Jazda jak na autopilocie, dekoncentracja, zmniejszona świadomość, a nawet niedostrzeganie ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.