Wraz z końcem września Sistemas Sustentables i ISSRC ogłosiły wyniki testów, wykonanych przez niezależne firmy. Potwierdzają one, że elektryczny autobus BYD Andino-12 (ponad 12-metrowy elektryczny autobus) sprawdził się podczas dwutygodniowych, bardzo intensywnych testów.
Głównym celem było sprawdzenie działania i eksploatacji elektrycznego autobusu w trudnych warunkach. Testy dowiodły że autobus BYD nadaje się także do Zintegrowanego Transportu Miejskiego miasta Bogoty (ang. Bogota's Integrated Public Transport System). Elektryczny autobus BYD Andino-12 był w stanie przewozić 80 pasażerów na dystansie ponad 250 km.
Test był przeprowadzony w Bogocie na trasie, którą wyznaczyło przedsiębiorstwo Transmilenio S.A. Długość szlaku, który przedstawiony jest na poniższym rysunku, wyniosła ponad 700 km, a całkowity czas testu równy był 40 godzinom przy różnych warunkach drogowych, nawierzchniach i stopniach jej nachylenia. Test przeprowadzono pod dwoma różnymi obciążeniami (całkowite i 70%) zgodnie z różnymi protokołami i instrukcjami.
Średnie zużycie energii na poziomie tylko 1,13 kW Co ciekawe, zużycie energii okazało się być niższe od podawanego przez producenta. Średnio ebus BYD Andino 12 "spalał" 1,13 kW/km. W odniesieniu do poziomu głośności wewnątrz pojazdu średnie wartości kształtowały się poniżej standardów kolumbijskich wynoszących 61,44 dB i 66,87 dB przy zamkniętych i otwartych oknach. Graniczną wartością w Kolumbii jest próg 80 dBA.
Wyniki dotyczące poziomu stężenia substancji są również bardzo dobre, ponieważ spełnia on normy kolumbijskie, (dzienny limit wynosi 50 µg/m3), bez względu na to, czy okna są zamknięty, czy otwarte (odpowiednio 20,2 i 31.8 µg/m3). Ponadto bardzo dobrze sprawdził się system rekuperacji tego niezawodnego autobusu na wyznaczonej trasie. Na jednym ładowaniu Andino-12 był w stanie przejechać od 270 do 280 km, co jest wynikiem, który pozwala mu sprostać wymaganiom stawianym przez władzę miasta Bogoty.
W październiku 2012 roku elektryczny autobus BYD uczestniczył w testach C40 - Hybrydowych i Elektrycznych Autobusów w Kolumbii. Wydarzenie to było wspierane przez Clinton Climate Initiative (CCI) i InterAmerican Development Bank (IABD).
Szkoda że my tak mało inwestujemy w takie technologie. Takie EkoAutobusy mogły by jeździć Traktem Królewskim i Nowym Światem w Warszawie.
Kiedyś były Trolejbusy jeździły z Warszawy do Piaseczna jak dobrze pamiętam, ale zrezygnowano z nich ;/. Ostatnio widziałem jak jeździły w Gdyni i tam można, a tu?
Top Safety Pick dla modeli Mitsubishi ASX i Lancer Eksperci z instytutu Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) zaliczyli dwa modele z rocznika 2013 dostępne w salonach Mitsubishi Motors North America (MMNA) do grona najbezpieczniejszych pojazdów oferowanych ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.