06 Gru 2008, 12:28
No nie wszystko jest ok.Jezeli silnik na oleju 5W pracował bez zarzutu,oleju nie ubywało,to powinien być nadal olej 5W.Na 10W można przejść zawsze,a na 5W z 10W już nie.A im olej rzadszy,tym szybciej rozchodzi się po układzie smarowania silnika.Bardzo duże znaczenie ma to w zimie,kiedy to olej pod wpływem niskiej temperatury gęstnieje.A im mniejsza liczba przed W,tym olej jest rzadszy i szybciej na zimnym silniku rozchodzi się po układzie.Stawia również mniejsze opory podczas rozruchu silnika.W szczególnośći ma to też znaczenie zimą.Sprawdz w książce obsługi,jaki olej zaleca producent i czy zaleca po pewnej liczbie kilometrów zmianę na na inny.Jeżeli nie,to masz prawo wymagać wymiany oleju na 5W i to za darmo.I zrób to jak najszybciej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...