Tico - masakra na zimnym i pali jak smok

25 Wrz 2014, 16:50

Witam, w moim Tico (tylko PB) w lato zrobiono rozrusznik i nastawiono rozrząd. Po tej operacji silnik zapalał z pół obrotu. Po kilku dniach odpalał z pół obrotu, zgasł. Potem znowu z pół obrotu złapał i chodził. Robiło się jednak coraz gorzej, obecnie przed rozruchem wciskam 2-3 razy gaz, a po odpaleniu muszę do 3 minut pompować gazem bo inaczej zgaśnie. Jak przykładowo wkręcę go na obroty i puszczę gaz, to 2-3 sekundy ma obroty takie jak na ssaniu, a potem spadają aż zgaśnie (no chyba że wcisne gaz). Wiele raz gasł przy dojeździe do skrzyżowania, po wciśnięciu sprzęgła. Ale to nie jest najgorsze. W lato w trasie palił mi jakieś 6l na 100km, czyli i tak za dużo, bo jeżdżę oszczędnie. Ale w mieście jest rzeźnia, zalałem go za 20zł, przejechałem 35-45km i wskazówka już wróciła na miejsce sprzed tankowania. Niepokoi mnie to, że z wydechu raz na jakiś czas spływa kropla czegoś (nie mam wielkiej wiedzy więc mnie to niepokoi) chyba płynu chłodniczego. Płyn ten znika dość szybko, z max do min w 3 tygodnie. Albo i olej leci z wydechu, choć spaliny mają normalny kolor i zapach, poza tym że ogólnie czasem (ostatnio już rzadziej) czuć od auta paliwo. Kilka dni temu zmieniłem filtr powietrza. Przestawienie filtra na winter lekko pomogło - dziś tylko 15 sekund kontrowałem silnik gazem i nie gasł, ale spalanie mnie przeraża. Czy jestem w stanie ja sam coś z tym zrobić?
keniger
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Nie mam

26 Wrz 2014, 10:31

Za duże spalanie to może być sonda lambda. Problem z rozruchem to też może być ona. Daje za dużą dawkę paliwa i zalewa gaźnik.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

26 Wrz 2014, 16:31

Jeśli na zimnym silniku auto nierówno chodzi to jest sonda lambda zepsuta.
VAG9119
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 09 2000
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW x5
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Rok produkcji: 2012

26 Wrz 2014, 16:57

Wg mnie za szybko oceniać, że to jest sonda lambda, której w Tico nie montowano. Jest tam standardowy gaźnik i trzeba go przeczyścić i wyregulować, na analizatorze spalin.

Do tego trzeba zweryfikować jak i gdzie wycieka ten płyn, oraz czy nie ucieka z wydechu przypadkiem, bo jeżeli tak to objaw pękniętej uszczelki pod głowicą. Z innych, to wymieniłbym świece od razu i filtry, oraz zainteresował się olejem silnikowym. Kiedy robiłeś jakiś przegląd tego auta?
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

28 Wrz 2014, 15:16

Przeglądu nie robiłem, poza sprawdzeniem stanu świec (dobre) i wymianą filtra powietrza. Mam wrażenie, że to co kapie z wydechu to chyba właśnie płyn..
keniger
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Nie mam

29 Wrz 2014, 13:44

No to jedź do mechanika i to zweryfikuj. Jeżeli wycieków nie ma, a płyn ucieka, to uszczelka pod głowicą do wymiany.

Kwestia spalania, to może być kwestia regulacji.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak bezpiecznie holować samochód osobowy?
    Niezależnie od tego ile jeździmy samochodem dużo czy też mało nie możemy założyć, że nie przytrafi nam się awaria, która unieruchomi nasz pojazd. Dlatego warto wiedzieć co zrobić, gdy do takiej sytuacji dojdzie? Po ...