Tłoczek nie odbija klocków

04 Maj 2017, 15:45

Witam mam problem z moją borą. Otóż sytuacja była taka że gdy jechałem autem słyszałem szorowanie podczas hamowania. Tego samego dnia zdjąłem koła z tyłu i zobaczyłem że klocki z prawej strony były zdarte do zera. Tj była sama blacha. Ze strony lewej klocków były zdarte do połowy. Po wymianie klocków z prawej strony jest ok ale z lewej tłoczek mi nie odbija. Dodam że strasznie ciężko było go rozruszać ale teraz już jest dużo lepiej, sam dam radę go wcisnąć. zrobiłem jazdę próbną i z lewego koła strasznie śmierdzi. Nie wiem już co robić, znajomy poradził mi wymienić zacisk ale nie dość że kosztuje 350 zł to nie wydaje mi się żeby on był problemem skoro teraz dam go radę sam wkręcić. Co doradzicie bo już nie mam głowy do tego...
Kamyl1612
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 12 1995
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Bora 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Maj 2017, 16:34

Znajomy może mieć rację. Przed wkręcaniem tłoka trzeba było uchylić osłonę tłoka i zobaczyć jego stan. Wszelkie naloty kwalifikują zacisk do naprawy , czyszczenia lub wymiany. Nie bez znaczenia jest to czy dżwignia ręcznego na nim, powraca do punktu wyjścia po zwolnieniu linki.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2017, 17:32

Naturalnie sprawdziłem jak tłoczek się miewa. :D Doszedłem teraz do innego wniosku. z godzinę temu rozebrałem zacisk jeszcze raz i zauważyłem że był chyba ściskany szczypcami morsa (czy jakoś tak) :D był tak jakby lekko splaszczony i dlatego mogło nie cofać tłoczka. Zamówiłem przewód hamulcowy i zobaczymy jak to będzie po wymianie bo narazie jest ok! :)
Kamyl1612
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 12 1995
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Bora 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Maj 2017, 22:19

Zacisk musi być czysty, a klocki muszą swobodnie, czyli luźno chodzić w prowadnicach. Często jest tak, że prowadnice są brudne i klocki w nie wchodzą ciasno, co skutkuje tym, że mimo iż tłoczek się chowa, to klocki już się nie cofają.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000