To rekord! Używana Toyota Supra sprzedana za zawrotną cenę

03 Lip 2019, 18:56

Ceny Toyoty Supry A80 nie przestają rosnąć. Kilka miesięcy temu na aukcji domu RM Sotheby's za ponad 173 tys. dolarów sprzedano egzemplarz Supry z 1994 roku. A teraz ktoś zdecydował się wydać 176 tys. dolarów, czyli ponad 660 tys. zł, na auto z 1997 roku, wystawione przez firmę Barrett-Jackson. Taka kwota wystarczy, by kupić dwie nowe Toyoty GR Supry w najmocniejszej wersji, zapas paliwa i kilka kompletów opon.

Supra w super stanie
Tym razem pod młotek poszła Toyota Supra w oferowanej tylko w 1997 roku wersji Anniversary Edition. Samochód miał do tej pory dwóch właścicieli, którzy w sumie przejechali nim 69 891 mil. Rekordowa Supra to auto w niezwykle poszukiwanej specyfikacji - z najmocniejszym, turbodoładowanym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Co więcej, samochód jest niemal w takim stanie, w jakim wyjechał z fabryki - jedyne modyfikacje objęły wydech i sprężyny obniżające zawieszenie. Wystawione auto to jeden z 376 egzemplarzy Anniversary Edition z dachem targa oraz czarnym lakierem.
To rekord! Używana Toyota Supra sprzedana za zawrotną cenę Jak zauważa amerykański portal Road Show, w 1997 roku samochód kosztował 39 900 dolarów. Biorąc pod uwagę inflację, dzisiaj jego cena wynosiłaby niecałe 63 700 dolarów, czyli około 240 tys. złotych. To oznacza, że Supra podrożała prawie trzykrotnie, jednocześnie zyskując ponad 112 tys. przejechanych kilometrów!

Prawdziwy rarytas
Supra 4. generacji - czy jak kto woli MK4 lub A80 - była nastawiona na osiągi znacznie bardziej niż poprzednie generacje modelu. Inżynierowie Toyoty redukowali masę jak się dało - dach, miski olejowe silnika i skrzyni biegów, elementy konstrukcji czy zawieszenia wykonano z aluminium. Co więcej, kierownica była zrobiona z lżejszego magnezu, a zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego. W efekcie Toyota Supra schudła o około 90 kilogramów.

POLECAMY Toyota Supra z 1994 roku - rekordowa cena sprzedaży na aukcji

Pod maskę coupé trafiały dwa niezwykle udane, 6-cylindrowe silniki 3.0 z rodziny JZ - wolnossący 2JZ-GE i doładowany dwiema turbosprężarkami 2JZ-GTE. Fabrycznie wytwarzały odpowiednio 223 i 330 KM. W mocniejszej wersji Supra była w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie mniejszym niż 5 s. Oba motory wsławiły się ogromną podatnością na tuning, którą dodatkowo spopularyzował film Szybcy i Wściekli. Pokusie łatwych modyfikacji nie oparło się wielu właścicieli, dlatego na rynki bardzo trudno znaleźć dzisiaj Suprę A80 w fabrycznym stanie. A egzemplarze z najmocniejszym silnikiem i manualną skrzynią są już prawdziwym rarytasem. Stąd właśnie ekstremalnie wysokie ceny takich aut.

źródło: barrett-jackson.com; cnet.com
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3808
Zdjęcia: 13113
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

05 Lis 2019, 13:45

Nie dziwię się, sam jestem fanem starej supry a80, te nowe nie mają już tego czegoś.
grzegorek22
Początkujący
 
Posty: 96

25 Lis 2019, 16:31

Nie jedna osoba chciałaby takie autko. Ja osobiście nie wyobrażam sobie dać takiej kwoty za takie auto. Zapewne nabywca należy do osób ze sporym majątkiem, które nie poczują takiego zakupu jakby to było u nawet dobrze zarabiającego Polaczka :P Tak czy siak pozazdrościć autka i powodzenia w eksplautacji (o ile taka będzie miała miejsce)
jarekkozel
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak nowe paliwo E10 działa na olej silnikowy?
    Czy dodatek nowego paliwa E10 może wpłynąć na kondycję oleju silnikowego? Jakie kroki należy podjąć, aby zapewnić właściwe smarowanie silnika w obliczu wprowadzenia benzyny z większą ilością biokomponentów? Odpowiedzi ...
    VERVA Street Racing - Top Gear Live / relacja
    VERVA Street Racing wraz z polskim debiutem jednego z najpopularniejszych spektakli motoryzacyjnych na świecie Top Gear Live zelektryzowała niemal 60 tys. zgromadzonych na Stadionie Narodowym w Warszawie. Brytyjski show jeszcze ...