Toledo 1.8 94 niskie ciśnienie sprężania

19 Maj 2011, 22:26

w moim toledzie z silnikiem 1.8 jest niskie ciśnienie sprężania, a mianowicie na pierwszym tłoku wynosi ono 13bar a na drugim tylko 8bar
czy jeżdżąc z taką różnicą ciśnień skończę silnik?? jakieś rady?? czy został mi tylko remont silnika??
toledo 94'
marcin904506
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Rzeszów

20 Maj 2011, 08:56

No zdrowe to nie jest dla silnika , prędzej czy pózniej wyjdzie co jest uszkodzone. zacznie brać olej itd.
Remont może nie silnika a wystarczy zrobić samą głowicę, bo zawory są wypalone i przez to także nie będzie trzymał ciśnienia.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

20 Maj 2011, 21:53

Ja go mam od nie dawna, jakieś 3miechy.
A jeśli chodzi o olej to na pewno bierze dosyć znaczną ilość ponieważ świece są czarne jak je wykreniciłem.
marcin904506
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Rzeszów

21 Maj 2011, 07:16

Czarne świece będą również jak są zużyte uszczelniacze zaworowe.

marcin904506 napisał(a):pierwszym tłoku wynosi ono 13bar a na drugim tylko 8bar


13 bar a świeca czarna? czyli kompresja jest, Wszystko się okaże po zdjęciu głowicy.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

21 Maj 2011, 08:15

Ostatnio wpadł mi do ręki miarodajny i wiarygodny materiał na temat dostępnego na naszym rynku preparatu MOTOR-LIFE ,czyli uszlachetniacza metalu(dyfuzja ciągła).Testował to PZ-MOT na silniku,który posiadał też niskie ciśnienie na dwóch cylindrach,natomiast dwa mieściły się w normie.Po zastosowaniu preparatu ciśnienie na dwóch słabych cylindrach wyrównało do poziomu dwóch dobrych ,natomiast w tych sprawnych wzrosło tylko delikatnie.Testujący orzekli,że wynik jest rewelacyjny,spadł też stopień emisji spalin,poza tym oczywiście ilość spalanego paliwa pozostała bez zmian,wzrosła tylko delikatnie moc w zakresie górnych obrotów.Nie jest to ceramizer,nie posiada cząstek stałych,podobny do BISHOP-s Original,tylko,że 3 razy tańszy.Nim zabierzesz się za rozbieranie silnika zastosuj sobie to :!: Kosztuje ok.40 zł. :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Maj 2011, 19:09

Miałem właśnie taki zamiar ,żeby zastosować ceramizer i sprawdzić czy nastąpił wzrost ciśnienia. No ale jeżeli mówisz ,że ten preparat będzie lepszy to może rzeczywiście warto go zastosować....
marcin904506
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Rzeszów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

22 Maj 2011, 19:46

Też bym tak zrobił,po tym co przeczytałem,tutaj kłania się nanotechnologia :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Maj 2011, 20:07

Dzięki za rady, spróbuje z tym preparatem.
O wynikach oczywiście poinformuje :wink:
marcin904506
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Rzeszów

22 Maj 2011, 20:19

mam pytanie i podepne się pod temat.co sądzićie o różnych dodatkach do oleju silnikowego typu moto doctor,doctor silnik i innych.czy warto wlac je do fiata 126 elx 99r 123tys km i fiata cinquecento 700 94r 86tys km?czy może co innego polecacie?chce dolać coś żeby może mniej palił i ciszej chodził co?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Maj 2011, 20:29

Czytajcie bo dogrzebałem się do tego materiału-----TOYOTA COROLLA 1.3 z 91r.silnik gaźnikowy ,naturalnie wcześniej była zrobiona próba olejowa by wykluczyć nieszczelności w uszczelniaczach zaworowych,silnik brał O.3 l na 1000 km.Przed zastosowaniem MOTOR-LIFE I-cyl 14.0bar/po zastosowaniu 14.5 bar,II cyl 11.0 bar/14.9bar :shock: ,III 15.0/15.0,IV 14.0/14.5.Silnik w górnym zakresie obrotów zyskał( z 63KM) ,7KM ,czyli 70 KM.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)