Touareg V10 2005 Kontrolka ESP , Exhaust workshop

07 Cze 2019, 00:03

Witam wszystkich

Poniżej przedstawiam krótką historię z ostatnich dni. Może znajdzie się ktoś mądry.
Po krótce sytuacja jest taka:
Początek
Wszystko zaczęło się od cieknącego oleju i ropy. Okazało się , że silnik był od góry uszczelniany przez poprzedniego właściciela silikonem bez wymieniania uszczelek. Bardzo szybko i niestety kosztownie problem został usunięty(nowe uszczelki, króćce do listw wtryskowych itp. do tego czyszczenie wszystkiego co tylko się dało- swoją drogą warsztat się postarał)..... na chwilę. Po kilku dniach znowu plama pod autem ale tym razem tylko ropa. Tu problem był łatwiejszy do usunięcia bo przewody wysokiego ciśnienia , szybka wymiana. Tydzień później przeciek na jednym z króćców od listwy i też nie obyło się bez rozkładania od góry. Myślałem , że już wszystko cacy i ..... po odjechaniu kilometra od warsztatu komunikat Exhaust Workshop zaraz za nim zapalil sie samochodzik ESP a razem z nim skrzynia zaczela bardzo twardo zmieniac biegi.
Do tego od czasu do czasu wlacza sie tryb skrzyni z podswietlonymi wszystkimi literami na wyswietlaczu.
Dodam , że przed jakimkolwiek grzebaniem bo zacząłem od wymiany oleju totalnie nic się nie działo a nawet jak na swój wiek wszystko działało wręcz idealnie. Dopiero po ostatnim rozkłądaniu
Do tego najprawdopodobniej do wymiany jest aku rozruchowy bo bywa tak , że nawet po dłuższej jeździe z nienacka znika prąd i trzeba odpalać awaryjnie albo jeździ się tydzień dwa i nic się nie dzieje.
Powoli zaczynam tracić cierpliwość i chęci. Może ktoś ma jakieś rozsądne sugestie lub pomysły.

Dzień kolejny:
Czesc problemow sie rozwiazala. Panowie nie skasowali bledow po zlozeniu po naprawie.
Akumulator tez wymienilem.
Niestety wraca kontrolka poslizgu i podswietlone wszystkie literki skrzyni biegow.
Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu przez chwile jest spokoj i potem znow to samo.
Moze ktos moze polecic kogos w Gdansku kto sie na tym zna?

I kolejny:
...no i po kolejnych 30km wrócił Exhaust workshop.

Pomóżcie prosze bo tracę już nadzieje.....
satodanzig
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Cze 2019, 00:25

Cześć, zastanawiam się po co zostały demontowane listwy wtryskowe a jak listwy to i kolektory w celu wymiany uszczelek pod delkiem? potem coś źle złożyli.... bo błąd który Ci wyskakuje może oznaczać kilka rzeczy ale najbardziej prawdopodobne jest za niskie ciśnienie w układzie paliwowym czyli albo nieszczelność na listwie, zatkany filtr albo słabej jakości paliwo. Błąd może też oznaczać zatkany DPF a nawet zatkane filtry powietrza, przy uszkodzeniu przepustnic też wyskakuje taki błąd, jak widzisz dużo tego więc trzeba pojechać na koma, druga sprawa to odpalanie, niestety to częsty problem Touaregów, radzę sprawdzić ładowanie i to nie w jednym miejscu bo to jest zdradliwe, trzeba sprawdzić ładowanie na wyjściu z alternatora, na wyjściu awaryjnego odpalania i samym aku bo to że jest na alternatorze 14 to może okazać się na aku 13, w Touaregach częstym problemem jest kabel który idzie z alternatora, poprostu traci swoje właściwości i nie przewodzi prądu jak trzeba. Receptą jest dołożenie drugiego lub wymiana na nowy, wiele ludzi zmienia aku co roku bo myśli że to aku pada a okazuje się że pada bo jest niedoładowany i trzeba pamiętać że nie można zastosować innego niż zalecił producent. To ciężkie auto w naprawach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Sie 2019, 19:57

Cześć

Po dlugich walkach zero wycieków ale pokazal mi sie check exhaust workshop. Na kompie wywalilo blad przeplywomierza nr 1. Wymienilem ten od strony kierowcy i znowu po 50 km wywalilo to samo. Do tego czuc ze noe pali na ktorys cylinder i kopci z jednej rury sporo na czarno z drugiej na bialo i widac ze nie przepala calosci paliwa. Zreszta wg wskazan spalanie wzroslo i to sporo.
Moze masz na to jakas podpowiedz bo na tym etapie juz nie ma sensu sie cofac. Chce go doprowadzic do stanu uzywalnosci. Najgorsze ze na komputerach wraca tylko ten jeden blad. Notabene buda i wnetrze stan prawie fabryka, pneumatyka i cale zawieszenie bez zarzutu wiec szkoda mi go.
satodanzig
Nowicjusz
 
Posty: 3

03 Sie 2019, 20:01

A i wlasnie zeby nie bylo ze zachowalem dla siebie to co udalo sie zdzialac wczesniej :D
Aku wymieniony pod siedzeniem na nowy bo byl trup ale.... wiazka idaca do alternatora byla poprzepalana od temperatury , teraz kable sa czesciowo wymienione i wlozone w oslony termiczne i wszystko dziala bez zarzutu.
Namierzylem tez uszkodzony czujnik abs przez co kontrola trakcji sie palila i wszystko wchodzilo w tryb awaryjny.
satodanzig
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...