Nowa Toyota Auris wyróżnia się śmielszą, bardziej wyrazistą stylistyką nadwozia, wyższą jakością wnętrza, lepszą dynamiką oraz większą sprawnością jednostek napędowych – w tym flagowego napędu hybrydowego. Te cechy nowego Aurisa w pełni odzwierciedlają dążenie Toyoty do tworzenia bardziej atrakcyjnych, przyciągających dynamiką samochodów w oparciu o wieloletnią reputację producenta pojazdów wyróżniających się jakością, trwałością i niezawodnością.
Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w popularnym segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryła zapewniają Aurisowi znakomity współczynnik oporu aerodynamicznego Cd, wynoszący zaledwie 0.28, dzięki czemu samochód odznacza się lepszą stabilnością prowadzenia i niższym zużyciem paliwa.
Przód pojazdu z wyrazistym wlotem powietrza oraz reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej, nadaje Aurisowi dynamiczny wygląd i sprawia, że samochód zdecydowanie wyróżnia się na drodze.
Radykalne zmiany stylistyki widoczne są również z boku. Wydłużone przeszklenie podzielone na trzy powierzchnie ze słupkiem środkowym w kolorze fortepianowej czerni, oraz dynamiczny słupek tylny, nadają Aurisowi bardziej smukłą niż dotychczas linię.
Tył samochodu wyróżnia się wypukłymi i wklęsłymi powierzchniami szeroko otwieranej pokrywy bagażnika, nowymi, zachodzącymi na boki zespolonymi lampami oraz nowym zderzakiem, uzupełniającym stabilność bryły nowego Aurisa.
Zmodernizowane wnętrze Aurisa oferuje więcej przestrzeni, większy komfort, a także – poprzez staranny dobór oświetlenia, kolorystyki i szczegółów wykończenia – poczucie wyższej jakości kokpitu. Jego charakter wzbogaca "Skyview" – jeden z największych w popularnym segmencie C panoramicznych szyberdachów .
Obramowania nawiewów powietrza, wskaźników, środkowej konsoli i tunelu, regulatorów klimatyzacji i systemu audio wykończono satynowo-srebrzystym metalem. W wyższych wariantach wyposażenia tablica przyrządów pokryta jest skórą.
Powierzchnie w kabinie są przyjemniejsze w dotyku. Kierownica została obszyta najwyższej jakości skórą nappa, połączoną pojedynczym ściegiem. Górna powierzchnia tablicy przyrządów oraz górne części paneli drzwi wykonano z miękkich materiałów. Uchwyty na drzwiach i nad drzwiami mają delikatną fakturę, podłokietniki na drzwiach są wykonane z materiału przyjemnego w dotyku, a słupki od wewnątrz pokryte tkaniną.
Projektując wygodną i praktyczną kabinę poprawiono również pozycję kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiększono o 20 mm. Wydłużono też o 90 mm przestrzeń ładunkową. We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiększono do 360 litrów, zaś dzięki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie, Auris Hybrid udostępnia tyle samo miejsca na bagaże, co inne modele w tej klasie.
Dzięki mniejszej wysokości pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu środka ciężkości, oraz usprawnieniom układu kierowniczego i zawieszenia – w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami – nowy Auris wyróżnia się zwiększoną precyzją i przyjemnością z prowadzenia oraz większym komfortem dla pasażerów.
Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości, szczególnie w górnej części nadwozia, zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii o 10%, obniżeniem środka ciężkości samochodu oraz zmniejszeniem całkowitej masy pojazdu, w zależności od wariantu, nawet o 40 kg.
Wprowadzając nowy model Aurisa, Toyota jako pierwsza firma zaoferowała nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napędu. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napędowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniająca się podwyższoną sprawnością i dynamiką.
Oprócz hybrydowej jednostki napędowej, nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne – 1,4 l i 2,0 l – oraz dwa silniki benzynowe – 1,33 l i 1,6 l. Ocenia się, że każdy z wariantów napędu – silnik benzynowy, wysokoprężny i napęd hybrydowy – powinien stanowić około 1/3 całkowitej sprzedaży Aurisa.
Zaprojektowany z myślą o Europie nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie.
Nowa Toyota Auris z napędem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym będzie miała swą europejską premierę 27 września 2012 r. na paryskim salonie samochodowym. Na rynku polskim samochód zadebiutuje w styczniu 2013 roku.
Dane techniczne nowego Aurisa Wymiary Toyoty Auris - Długość 4275 mm (o 30 mm więcej, niż aktualny Auris) - Szerokość 1760 mm (bez zmian) - Wysokość 1460 mm (o 55 mm mniej) - Rozstaw osi 2600 mm (bez zmian) - Pojemność bagażnika 360 l (wszystkie wersje, w tym hybryda)
Aerodynamika: Cd od 0,28 (najlepszy w segmencie C)
Jednostki napędowe nowego Aurisa: Napęd hybrydowy (1/3 sprzedaży), diesel – 1,4 l & 2,0 l (1/3), benzynowy – 1,33 l & 1,6 l(1/3)
Praktyczny mały samochód hybrydowy Samochody z alternatywnymi napędami od lat systematycznie zyskują na popularności, a prym w tym segmencie wiodą tańsze i bardziej praktyczne od samochodów elektrycznych modele z napędem hybrydowym. Ile kosztuje ekologia? ...
Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania – Toyota Corona EX – styczeń 1982. Innowacyjne rozwiązanie nie zawsze oznacza rewolucję technologiczną w motoryzacji, jednak zwiększa komfort, a czasem także i bezpieczeństwo ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.