Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej

24 Cze 2023, 22:00

Ok jutro zerknę czy dmucha na nwxymalnych obrotach
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

25 Cze 2023, 12:15

Faktycznie sprawdziłem i zasysa powietrze .... Czyli jest ok to tylko takie uczucie miałem ... Dziś gorąco i temperatura baterii oscyluje u mnie około 40 Stopni ale jak podjechałem do sklepu na 20 minut i auto zostało w słońcu oto jak wsiadłem do auta temp skoczyli na 51 stopni co znaczy że faktyczne w bardzo upalne dni po jeździe i kiedy auto zamykamy to baueria jeszcze oddaje ciepło ....
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

25 Cze 2023, 21:20

Tak gorącej baterii jeszcze nie miałem odkąd monitoruję parametry w HA. Ale ostatnio miałem 42* i zauważyłem że jak dojeżdżamy na miejsce w trybie elektrycznym to dodatkowo ona się jeszcze grzeje. I faktycznie po zatrzymaniu i zostawieniu samochodu na pełnym słońcu może jeszcze przez chwilę ta temperatura rosnąć. Taką temperaturę możemy też złapać w górach przy bardzo dluchich zjazdach. To pokazuje, że dosyć ważne jest używanie klimatyzacji w tym modelu w tak gorące dni.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

26 Cze 2023, 09:12

Ten wylot z chłodzenia baterii hybrydowej moim zdaniem w Aurisie jest słabo zaprojektowany bo w Priusie z tego co pamiętam gorące powietrze jest odprowadzane na zewnątrz auta. Swoją drogą temperatura baterii 51* to już dosyć wysoka wartość bo tu mamy baterię która składa się z akumulatorów które są niklowo-metalowo-wodorkowe, a z tego co wiem temperatura podczas procesu ładowania dla takich ogniw najlepiej aby nie przekraczała 45 stopni. Wielu producentów takich ogniw nie zaleca przekraczania maksymalnej temperatury 50-60 stopni Celsjusza. Przypuszczam, że Toyota ograniczyła to w jakiś sposób programowo czyli pewnie jak mamy wyższą temperaturę baterii niż określona z góry wartość to nie będzie ona ładowana ale też i pewnie zostanie ograniczone jej użycie czyli tryb elektryczny może być niedostępny aż nie zostanie ona odpowiednio schłodzona.
Ostatnio edytowany przez Rokiko, 26 Cze 2023, 11:34, edytowano w sumie 1 raz
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

26 Cze 2023, 10:58

temperatura to 51 stopni a 55 to stopień naładowania baterii ;-)
podczas jazdy nigdy nie ma takiej temperatury ale jeśli po intensywnej jeździe gdzie bateria pracuje i w gorący dzień zostawimy na 20 minut i wejdziemy do auta odpalając aplikacje to bateria będzie nagrzana do 51 stopni, po przejechaniu się temperatura zaczęła spadać więc możecie sami sprawdzić pojechać w drogę po mieście zostawić na słońcu na 20 minut i potem zobaczyć że bateria oddając ciepło gdy wentylator jest wyłączony nagrzeje się
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

26 Cze 2023, 11:42

sebsad2705 napisał(a):temperatura to 51 stopni a 55 to stopień naładowania baterii
No tak nie wiem czemu mi tam wyszły procenty :mrgreen: poprawiłem już ten post wyżej :wink:

sebsad2705 napisał(a):sprawdzić pojechać w drogę po mieście zostawić na słońcu na 20 minut i potem zobaczyć że bateria oddając ciepło gdy wentylator jest wyłączony nagrzeje się
Ciekawe czy jest jakieś zabezpieczenie i wentylator do chłodzenia baterii w wyłączonym samochodzie potrafi się sam włączyć? Przykładowo tak jak piszesz zakładając np. że jedziemy intensywnie po mieście i przy parkowaniu mamy już temperaturę baterii w okolicach 40* a na zewnątrz jest 30* i pełne słońce to w zaparkowanym zamkniętym samochodzie ta bateria może pewnie i osiągnąć jeszcze wyższą temperaturę bo przecież wnętrze samochodu w słońcu potrafi nagrać się do bardzo wysokich temperatur rzędu nawet 65*C.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

26 Cze 2023, 13:34

dokładnie w czasie jazdy podczas upałów wentylator pracuje i powyżej 42 nie mam
zresztą jakby 51 było dużo za dużo to system z pewnością by nie pozwolił odpalić auta przy przegrzanej baterii
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015