Toyota Avalon

03 Sty 2014, 20:25

Toyota Avalon
Avalon to kolejna, dość nudna, olbrzymia Toyota. Wygląda jak wielki, pluszowy i ciepły fotel. Wystarczy w nim usiąść, niczym nie musimy się przejmować. Zajmując pozycje w kokpicie nowej S-Class czujemy się niczym w wahadłowcu: wszędzie jakieś guziczki, ekrany i systemy wspomagające. Tutaj mamy po prostu wygodę, niczym nie zmącony komfort. Po prostu jedziemy przed siebie, ni czym się nie przejmując. Ci, którzy marzyli, by w takim fotelu podróżować teraz mogą kupić Avalona. Nie zapominajmy też o mocnym V6 pod maską.. i statusie najtrwalszej Toyoty w historii.
Toyota Avalon
V6-tka od Toyoty zapewnia Avalonowi bardzo dobrą dynamikę: limuzyna świetnie wykorzystuje swoją moc. Przy tym jest to trwały i niezawodny silnik. Jak wszystkie amerykańskie motory nie klasyfikuje się do grupy ekonomicznych, ale można łatwo temu zaradzić instalując dobrą instalację gazową.

Wyposażenie: Cóż, w tej kwestii Toyota się nie popisała. Jako że auto było sprzedawane wyłącznie na rynku amerykańskim, to i wyposażenie aut jest adekwatne. Jak wiemy, w USA klienci nie należą do zbyt wymagających: podstawą przy wyborze auta jest tam komfortowe zawieszenie i ilość miejsca we wnętrzu. Kwestie takie jak ilość nowoczesnych dodatków czy spalanie są drugorzędne, jeśli nie całkowicie nieistotne. Dlatego też do podstawowej wersji nie można było nawet dokupić skórzanej tapicerki. A skoro tak, to nie warto się nawet pchać w pojazd z tak wielkim silnikiem: podobny luksus przy rozsądnych kosztach zapewni Toyota Avensis. Zupełnie inaczej wygląda kwestia w przypadku topowej wersji tego modelu: Limited standardowo otrzymała.. a zresztą sami zobaczcie:

Toyota Avalon


Awaryjność: Avalon w swojej ojczyźnie uchodzi za najmniej problematyczny model tej firmy. Firmy uchodzącej w Polsce za synonim niezawodności i trwałości. Jest w tym dużo prawdy: owszem, nie zaprzeczam, że zdarzały się takie porażki, jak Avensis drugiej generacji, ale ogólnie są to nudne i solidne auta. Wracając do Avalona: nie ma żadnych podstaw, które pozwalały by kwestionować zasadność zakupu zadbanego egzemplarza. Może za wyjątkiem dość trudno-dostępnych części zamiennych. Ale i na tym polu Toyota nie odnosi porażki: wiele podzespołów dzieli ona z modelem Camry, który przez jakiś czas był nawet sprzedawany w Polsce.

Koszty: Biorąc pod uwagę bardzo niski poziom usterkowości nie ma mowy o dużych pieniądzach. Nie licząc zakupu, bo Avalon mocno trzyma cenę w swojej ojczyźnie. W Polsce model z 2005/2006 można kupić za około 40 000 zł. Ale trzeba się mocno napocić, żeby znaleźć jakikolwiek egzemplarz. Oczywiście pozostaje kwestia spalania, ale jak już wspominałem: niewysilone V6 dobrze współpracuje z instalacją gazową.

Toyota Avalon

Toyota Avalon
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Prototype - samochód elektryczny
    Renault 5 Prototype pokazuje ambicje marki – Renault chce upowszechnić dostęp do samochodów elektrycznych dzięki modelowi, który wejdzie do sprzedaży w 2024 roku. Stylistyka nowego modelu nawiązuje do ...
    Samochodem elektrycznym 800KM na jednym ładowaniu
    Jeśli uważasz, że pokonanie samochodem elektrycznym trasy z Paryża na południe Francji na jednym ładowaniu jest niemożliwe, to będziesz musiał zmienić zdanie. Dzięki współpracy pomiędzy Nissanem a francuskimi kolejami ...