Toyota Avensis 2.0 TD 1999 rok problem z ABS

14 Lis 2017, 17:42

Witam,
Koledzy i koleżanki może ktoś miał podobny lub ten sam problem z autem Toyota Avensis 2.0 TD Terra 1999 rok: wsiadam rano, odpalam auto i jadę do roboty, jadę tak z 8 km i jest wsio ok i nagle zapala się kontrolka ABS i tak już świeci do następnego ranka. Czujniki? Pompa? Sterownik? Pomocy
Swierku
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 01 09 1993
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 2.0 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lis 2017, 18:33

Zacznij od czujnika abs i jego podłączenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Lis 2017, 14:21

szybki napisał(a):jego podłączenia
Dokładnie sprawdź kabelki i samą wtyczkę. Może być tak że wiązka kabla jest pęknięta w osłonie (peszlu) i raz łączy a raz nie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lis 2017, 20:38

Sprawdzić całą wiązkę kabli od sterownika ABS? Czujniki udało mi się sprawdzić ale przednie tzn ich połączenia, bo samego ich poprawnego działania nie potrafię. pewnie trzeba coś miernikiem pomierzyć np. jakiś opór? Co do tylnych to jest kłopot, bo wtyczka czujnika jest tak głęboko, że ciężko dojść.
Swierku
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 01 09 1993
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 2.0 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lis 2017, 14:11

Swierku napisał(a):pewnie trzeba coś miernikiem pomierzyć np. jakiś opór?
Możesz zmieżrzyć opór i wynik mieszczący się w granicach 800 do 1200 Ω jest wynikiem poprawnym, wtedy mamy pewność że czujnik działa poprawnie. Przy odczycie pokazującym 0 Ω będzie oznaczało, że doszło do zwarcia, natomiast oznaczenie M Ω to nic innego jak wystąpienie przerwy.

Czasem jak czujnik jest brudny to również mogą pojawiać się problemy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lis 2017, 19:39

Ogromne dzięki za te parametry czujników. O ile do przednich dostęp jest prosty, o tyle do tylnich masakra. Czy orientujesz się, czy kable od czujników biegną bezpośrednio do wtyczki sterownika?? Wstępnie pomierzył bym poprzez wtyczkę sterownika.
Swierku
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 01 09 1993
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 2.0 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Stylowy kabriolet
    Nazwa kabriolet pochodzi z języka francuskiego i podobnie jak w przypadku coupé, pierwotnie odnosiła się do wozów ciągniętych przez konie. Kabrioletem nazywano jednoosiowy lekki powóz z opuszczanym dachem. ...

20 Lis 2017, 18:55

Swierku napisał(a):O ile do przednich dostęp jest prosty, o tyle do tylnich masakra
Do wtyczki z tyłu też jest taki kiepski dostęp? Najlepiej by było jak byś tam pomierzył.
Nie wiem czy pomiar przy wtyczce przy sterowniku będzie prawidłowy, ale możesz sprawdzić mierząc przednie czujniki na wtyczkach a później przy sterowniku jak wartości będą się w miarę pokrywały to może być tak samo z tylnymi :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2017, 20:39

Zacząłbym od przodu ... takie mam przeczucie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe