Toyota Camry 95r Denerwujące drgania wnętrza pojazdu

18 Maj 2009, 13:11

Witam! Posiadam Toyotę Camry, rok 1995, przebieg 360 tyś km, automat, 2.2 B+G. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad dość irytującą przypadłością, polegającą na drganiu wnętrza na wolnych obrotach (na obu paliwach tak samo). Nie jest to jakieś typowe 'telepanie się' elementów plastikowych, bo nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Chodzi o wibracje, które są odczuwalne na kierownicy, drążku biegów, a nawet na zagłówkach foteli przednich (efekt jak w telefonie z baterią wibracyjną). Mocno czuć to gdy skrzynia jest w pozycji D, a najmocniej w pozycji R, gdy jednocześnie auto trzyma się hamulcem nożnym (np. stojąc na światłach, na parkingu). Po przesunięciu skrzyni na N albo P wibracje stają się prawie nieodczuwalne. Drgania ustają, gdy w pozycji D czy R puści się hamulec, i auto jedzie sobie siłą obrotów. Drgania nie wstępują przy wzroście obrotów silnika, tzn. nie ma ich podczas jazdy, albo po załączeniu się kompresora klimatyzacji.

Silnik pracuje cicho i równo, nie klekocze ani nie trzęsie się, na karoserii praktycznie nie da się wyczuć tych wibracji, chyba, że otworzy się drzwi - wtedy widać, że lekko drżą. W dodatku bardzo niedawno przeprowadzany był remont silnika (splanowanie głowicy, zawory, uszczelki, rozrząd itp.), i po nim zachowuje się identycznie jak przed. Mechanicy mówią, ze obroty ustawili zgodnie z zaleceniami 'książkowymi', nie występuje efekt falowania. Byłem też na regulacji gazu, zresztą gaz nie ma tu nic do rzeczy, bo identyczne drgania były i przed jego założeniem.
Ktoś kiedyś mi podpowiedział, że to mogą być poduszki silnika. Na początek dałem do wymiany "łapę" trzymającą silnik, ale w sumie nie dało to żadnego efektu, albo wręcz jest nieco gorzej. Wymieniane ze względu na stopień zużycia jakiś czas temu były też elementy zawieszenia (tuleje wahaczy, amorki, sprężyny) i tarcze+klocki hamulcowe, ale nic w kwestii drgań to nie zmieniło.

Inny mechanik wspominał, że takie drgania nie mogą powstawać przez poduszki silnika, bo wtedy byłyby odczuwalne zawsze, a nie tylko na biegu i z hamulcem. Dlatego zastanawia mnie, czy warto wymieniać pozostałe (koszt nowych jest dość znaczny, a używane mogą być do niczego) ?
Jeżeli ktoś ma inną koncepcję co do tych drgań, będę wdzięczny za pomoc, bo mi wyczerpały się idee...
pervo
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: ZG
  • 18 Maj 2009, 14:28

    piszesz że drgania występują gdy włączony jest bieg (D bądź R) i hamulec, drgania więc muszą pochodzić od skrzyni gdyż przekazuje napęd ale auto stoi
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    18 Maj 2009, 16:29

    No tak, myślałem o tym, czy może to być skrzynia albo jakiś element przeniesienia napędu, ale z drugiej strony, czemu drży tylko przy wciśniętym hamulcu, a po jego puszczeniu bez dodawania gazu już nie ? Zauważyłem też, że jeżeli zamiast hamulca nożnego w pozycji D albo R zaciągnę ręczny, to auto nie drży... Co mogą więc mieć wspólnego hamulce i skrzynia biegów ?
    pervo
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: ZG

    08 Kwi 2012, 15:16

    Kolego jestem posiadaczem otóż tej toyotki chętnie odpowiem ci na pytanie co ma wspulnego pedał hamulca ze skrzynią biegów otóż podczas odpalania silnika wciskasz hamulec wysprzęglając skrzynie podczas zmiany pozycji z P na D lub R jesteś zmuszony wcisnąć hamulec nie po to aby po przełączeniu autko nie pojechało a po to zeby wysprzeglic skrzynie. chętnie odpowiem na wiecej pytań :D
    dzikusek
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: toyota camry,2,2l,136km

    18 Mar 2015, 20:24

    Witam
    Jestem na forum. Znalazłem identyczny problem z autkiem jaki miał kolega w Toyocie . Ja mam identyczny problem w Hondze Jazz 2004 rok automat przebieg 150 tys.km i jest identyczna sytuacja na wciśniętym hamulcu a skrzynia w pozycji D i jak zmieniam z P na D to dość mocno spadają obroty jakby miał zgasnąć a za chwilkę jest ok tylko drży . Na N i P jest ok
    Proszę o podpowiedz
    KRISSHONDA
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Prawo jazdy: 0- 0-1995
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Honda Jazz
    Silnik: 1,4 83KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2005
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus RX L - 7-miejscowy SUV klasy premium
      Model RX dwie dekady temu zainicjował zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów i od tej pory jest jednym z najpopularniejszych modeli Lexusa na całym świecie. Jego najnowsza generacja w odmianie L jest o 11 cm dłuższa ...
      Historia Audi quattro w sportach motorowych
      Na początku roku 1981, Audi z napędem quattro pojawiło się na scenie Rajdowych Mistrzostw Świata. Fin Hannu Mikkola, prowadząc auto z czterema ringami podczas Rajdu Monte Carlo, wygrał pierwszych sześć śnieżnych odcinków ...