
Silnik 3S-GTE otrzymał intercooler i dwustopniową turbosprężarkę z turbiną ceramiczną, co ponownie wyniosło Celicę na szczyt ligi. Był to najmocniejszy z wszystkich 2-litrowych silników, o mocy 228 KM. Jednocześnie silnik 3S-GE dostał nowy system indukcyjny i kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej, który dodał samochodowi 25 KM mocy i 19 Nm momentu obrotowego. Oba silniki były dostępne na rynku brytyjskim od początku lat 90.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Co ciekawe, amerykańskie i europejskie wersje GT-Four były budowane na nowym nadwoziu GT-Four A. Siedzenia poszerzono o 55 mm w stosunku do standardowej Celiki i zamontowano 15-calowe felgi aluminiowe. Rok później Japonia zapożyczyła nadwozie typu "A" jako standard dla modelu GT-Four, ale ostateczną wersją Celiki piątej generacji był model z września 1991 r. — limitowana edycja GT-Four RC ze specjalną homologacją, model Carlosa Sainza dla rynku brytyjskiego (jedynie 440 sztuk).
Wprowadzenie edycji specjalnej było o tyle spektakularne, iż Sainz otrzymał tytuł rajdowego wicemistrza świata tego samego roku, kiedy debiutowała edycja limitowana. Ale najlepiej zapamiętano wyścigi WRC z 1993 r. i 1994 r., kiedy Toyota zdobyła tytuł mistrza.
POLECAMY Toyota Celica - historia modeli