
chciałbym poznać wasze zdanie na temat najszybszej i najlepszej "rajdówki" wszechczasów.Sam podzielę się swoją wiedzą na ten temat i moim zdaniem
nie do pobicia jest Toyota Celica Roda Millena przygotowana na wyścig górski Pikes Peak która w 1994 roku ustanowiła fenomenalny rekord trasy na następne 13 lat !!:D co najlepsze poprawiła poprzedni rekord aż o 39s i z rezultatem 10.04.06 zameldowała sie na mecie podkreślam używając w swoim rekordowym przejeździe ręcznej 5stopniowej skrzyni biegów oraz legalnych drogowych opon z szutrowym(głębokim) bieżnikiem !!!(BFGoodrich G-Force Comp.)- a nie wyczynowych.
Dla uświadomienia podam przykładowe przyspieszenia uzyskane własnie z reczną skrzynią i drogowymi oponami - 0-100 2.4s i 0-160 4.5s
jak dla mnie to miazga szczególnie gdy spojrzymy na to z perspektywy czasu(1994 rok) ale nie ma sie co dziwić gdyż "Toyotke" napędza
4 cylindrowy silnik 2.100ccm turbo o mocy 850koni mechanicznych co w połączeniu z masą własną 880kg daje wspomniane 4.5 s do 160km/h
stały napęd na 4 koła oraz wymieniona wyżej 5biegowa ręczna skrzynia z shortshiftem oraz rajdowe lecz w pełni legalne drogowe opony dbają o sprawne przeniesienie tego powera na nawierzchnie.
i pewnie wielu z was obeznanych w temacie napisze że nieprawda bo jest np. coś takiego jak wszem wobec znany "Suzuki Escudo" i jego kolejne ewolucje[Aero i tegoroczne XL7] co ma 1000 koni i podobną masę.i on pewnie jeździ szybciej przyspiesza lepiej itd...
śpieszę z wyjaśnieniem.
faktycznie w tym roku po 13 latach panowania rekordu Toyoty, Nobuhiro Tajima w Suzi XL7 pobiło rekord trasy o ....jedyne 3 s!!! a mamy rok 2007, technika poszła niesamowicie w góre tak i Suzuki XL7 ma już sekwencyjna skrzynię , 3 aktywne dyfry , silnik 3.6 z 2 turbinami i jeździ na wyczynowych oponach! pozatym dla jeszcze większego potencjału i fenomenu wyniku TOYOTY
podam pewien szczegół , mianowicie od 94 roku [10.04 Celica] do 2007[10.01 Suzuki] trasa Pikes Peak z 10% asfaltu i reszta szuter zamieniła się na 30% asfaltu
a co za tym idzie wiecej asfaltu-lepsza przyczepność=lepszy czas
czas rzeczywiście lepszy ale jedyne 3 s w porównaniu z gorszą przyczepnością , ręczną skrzynią i drogowymi oponami tym bardziej uświadamia mnie w mojej tezie.
p.s czas trasy kwalifikacyjnej Pikes Peak Toyota Celica -4min.26s ; Suzuki XL7 2007 4min.31s
kończąc moj post chciałbym nadmienić że w 2002 roku "Celica Pikes Peak" wygrała coroczny festival of Speed Goodwood[asfaltowy górski wyścig o dł. 1.86km/9zakrętów] z najlepszym odnotowanym czasem 46.20s ( Saturday Practice Final Times), wyprzedzając bolidy formuły 1 z minionych lat, a także samochody Le Mans, Can-Am, Nascar itd...
oficjalny rekord trasy należy do bolidu formuły 1 - McLaren MP4/13 99' i wynosi 41.6 s więc rekord Toyoty Celica 46.2 gorszy o 4.6 s ..jest napewno gorszy?
biorąc pod uwagę fakt iż 41.6 Formuły 1 99' ustanowione zostało na wyczynowych slickach i z sekwencyjnym półautomatem pod kierownicą a 46.2 Toyoty z ręczną skrzynią i rajdowych oponach śmiem twierdzić iż nie do końca palma pierszeństwa należy się F1..
http://vidsearch.myspace.com/index.cfm? ... id=3215626 - 47.4 najlepszy czas ostatniego dnia goodwood 2002 Celica.
p.s Lancia Delta S4 uzyskała czas przejazdu 55.43 s (2005)
co o tym myślicie? jakie są wasze spostrzeżenia, opinie, przykłady
ciekaw jestem waszych odpowiedzi na temat najszybszego auta rajdowego wszechczasów, moze znajdzie się wśród was równy fanatyk tego typu aut co ja i z chęcią podyskutuje.pozdrawiam z góry dzięki za wszystkie komenty i sory za troche długi post ale mam nadzieję niezbyt nudny
