Toyota Celica

27 Kwi 2010, 15:22

Witam , rozgladam sie za samochodem w miare niedrogim a szybkim i oszczedym ( jedno nie wyklucza 2 :P) droga eliminacji ( bylo Mitshubishi Galan, Honda Prelude , Alfa 156, i 166) została mi
Toyota Celica , i tu zwaracam sie do was o opinie dotyczycace tego samochodu , moze ktos go ma i chcialby sie podzielic radami : P , slyszalem ze jest on niezawodny i tani w eksploatacji ( oczywiscie zalezy od silnika)

Tu macie przykladowe aukcje, tak jak by ktos zapomnial jak wyglada owy samochod :
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Ps. Chodzi mi o ta generacje. Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 19:21 ]
I ze niby nikt nie słyszal nic o tym samochodznie ? , nie wierze : P
ArO639
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: CK

19 Maj 2010, 20:18

Interesują Cię jeszcze informacje o tej Celice? Bo mógłbym sporo napisać na ten temat, ale nie chce mi się rozpisywać jeśli tego nie przeczytasz :grin:
Kenji
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Łódzkie

20 Maj 2010, 09:28

Ja poproszę o opinie ale do Toyoty Celicy która wychodziła między 1999-2006r. Jaki silnik brać, jakie są najczęstrze awarie itp.
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

20 Maj 2010, 17:03

Awarie? Panie...w języku japońskim nie ma takiego słowa. Awarie to się dopiero pojawiają jak nieodpowiedni Polak się do tego auta dorwie(mam na myśli zarówno kierowcę jak i mechanika). Autko jest trwałe, ale nie idiotoodporne - takich chyba jeszcze nie wymyślili.
Najczęściej spotykane generacje na rynku to V(1989-1994), VI(1993-1999) i VII(1999-2006). Na pierwszy rzut oka najłatwiej odróżnić je po światełkach przednich. V gen. miała światła podnoszone do góry(tzw. żabki), VI gen. takie jakby 4 światełka, a VII światła zachodzące na maskę. Im nowsza generacja tym mniejsze ryzyko spotkania wieś-tunera. W VII generacji takie ryzyko praktycznie nie istnieje, natomiast V zaczyna być coraz szerzej rozchwytywana... :roll:

W silnikach każdy znajdzie coś dla siebie. Wszystkie są 4 cylindrowe, 16V DOHC z tym, że tam gdzie inne są już zatarte one dopiero się budzą do życia :grin:
Moment obrotowy w tych autach jest bardzo niski, te auta jeżdżą tak naprawdę tylko w zakresie 6000-8000 obrotów. Plusem niskiego momentu jest natomiast trwałość układu napędowego (skrzynia, sprzęgło, półosie) i jego cena która nie odbiega od typowego autka.
W VI gen. najlepszym wyborem według mnie jest silnik 2.0GT o mocy 175KM (po liftingu 170KM)
Setkę wyrabia w około 8 sekund, Vmax w granicach 250 km\h. Autko idzie na równi z typowymi V6'tkami(Vectra, Mondeo itp.) a także BMW 325i (192KM) Niestety pali też na równi z nimi :twisted: Natomiast jadąc spokojnie 90km\h na trasie potrafi się zmieścić w 6 litrach. Raz sprawdziłem tak dokładnie ile pali po mieście. 100km od świateł do świateł, wtedy spaliła 11 litrów.
Jeśli chodzi o VII gen. za bardzo się nie wypowiem gdyż tak ową nie jeździłem, ale wydaje mi się, że 143 konny silnik będzie trochę za słaby. Pozostałe to już inna bajka :wink:
O prowadzeniu na razie nie będę nic mówił, pożyczę kiedyś od kolegi Beemkę to się porówna :wink:
Jeśli chodzi o serwisowanie to kluczowym przebiegiem dla tego auta jest 100tys. km.
Wtedy powinno zostać zrobione:
-kompletny rozrząd z napinaczami i ew. pompą wody jeśli jest nim napędzana.
-wymienione świece zapłonowe na platynowe bądź irydowe (jeśli zwykłe to oczywiście częściej)
-regulacja luzów zaworowych (bardzo ważne :!: ) Tutaj nie ma hydraulicznego kasowania luzów.
Dlatego jak się kupuje auto z przykładowo przebiegiem 114 000 km to trzeba koniecznie spytać właściciela o te rzeczy.

Celica była testowana w wielu gazetach motoryzacyjnych i w swojej "lidze"(Probe, Prelude, Calibra, Tiburon itp) zawsze zajmowała 1 miejsce :smile:
No ale dobra, nie ma aut idealnych :grin: Od czego by tu zacząć...wsteczny bieg! Tak, to przypadłość wielu samochodów Toyoty...dość często słychać zgrzyt przy jego wrzucaniu, najprościej trzymając sprzęgło wrzucić jedynkę potem wsteczny wtedy wchodzi ładnie... można się przyzwyczaić. Tuleje metalowo-gumowe (wiadomo jakie mamy drogi), szybko się zużywają, cena nie szokuje, ale zwykle trzeba wymieniać cały komplet. Przy zakupie auta dobrze je sprawdzić, jeśli są zepsute to auto się robi bardzo głośne na dziurach. Najlepiej jak się jedzie taką kamienną drogą, brukiem czy jak to tam zwać. Wtedy bardzo dadzą znać o sobie :mad: W VII gen. też skarżą się na fotele, że słabo trzymają na zakrętach, natomiast w VI są idealneee :wink:

Auto niestety nie wybaczy wielu błędów mechaników. Paski rozrządu wytrzymują bez problemu 100 tys km, ale jak ktoś go zakłada u pseudo mechanika w stodole, który paluchem sprawdza jego naciąg, to może zapomnieć o takim przebiegu. Podobnie z olejem...złego nie wybaczy! Niektórzy potrafią 3 razy remontować wał i panewki, a potem i tak zaleją jakieś g...o :smile:

shorty1988 radził bym Ci się naprawdę zainteresować VI generacją, zwłaszcza 2.0GT.
Wspaniały samochód :cool:
Ostatnio edytowany przez Kenji, 21 Maj 2010, 00:57, edytowano w sumie 1 raz
Kenji
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Łódzkie

21 Maj 2010, 11:41

Kenji : dzięki za wyczerpującą wypowiedz - czytało się bardzo przyjemnie.
Fakt: mam mazdę (jak wiadomo japoniec) to mechanik powiedział mi że nie jestem w stanie tego auta"zajechać" :lol:
a co do Toyoty to poluję na tą VII generację czyli 99-06-ma jakąś taką magię która przyciąga, poza tym chciałem jakieś nowsze autko które nie zeżre mnie do końca(paliwo :???: ) a silnik 1.8 vvt-i wydaje się odpowiedni-nie oczekuję od niego wiele(nie jestem typem gościa co wbija biegi prawie przy odcięciu gazu)
Pozdro :wink:
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

27 Lip 2010, 11:58

w VII jest łańcuch a nie pasek, mam wersje 2003r 192KM :) i jeździ się super i bezawaryjnie.
pawel71
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: TOS

24 Sie 2010, 20:55

Nie ma lepszego samochodu od Celici( tego pokroju),są tylko gorsze :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Wrz 2011, 07:10

A jak ze spalaniem w tym 1.8 143 konie?
franky18
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Seat Leon/ Toyota Celica

07 Sie 2013, 16:45

Czym waszym zdaniem Celica Vl przewyzsza Prelude?
felek44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 09 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997