Toyota Corolla 2002 1.4 VVTI - problem z wyrzucaniem jedynki

29 Sty 2010, 11:56

Witam,

Bardzo bym prosil o rade w sprawie mojego samochodu. Mam Toyote Corolle 2002 w nowym ksztalcie z silnikiem 1.4 VVTI.
Ostatnio zauwazylem, ze podczas jazdy na "zimnym" silniku mam problemy z biegami. Po blizszym przyjzeniu sie tematowi zauwazylem ze:

1. Problem wystepuje tylko gdy silnik jest zimny
2. Problem jest tylko z wyrzucaniem jedynki - reszta biegow dziala bez problemow
3. Gdy nie moge wyrzucic biegu musze zmniejszyc obroty silnika.
4. Problem wystepuje nie zawsze - ostatnio chcialem pokazac go mechanikowi i jak nazlosc skrzynia dzialala perfekcyjnie.
5. Wydaje mi sie, ze zalezy od obrotow, jak obroty na jedynce osiagaja 3000 lub wiecej to nie moge zmienic bjegu.

Czy moglibyscie Panstwo mi cos poradzic? Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
PiotrIr
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Lodz
  • 29 Sty 2010, 12:36

    Najprawdopodobniej synchronizator pierwszego biegu.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    29 Sty 2010, 16:14

    Dziekuje serdecznie za odpowiedz.

    Czy to jest drogie i trudne do wymiany?
    PiotrIr
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Lodz

    29 Sty 2010, 17:01

    Kiedyś już pisałem o skrzyniach biegów do Japończyków,jest tak.Można dostać te części do skrzyń biegów które się najszybciej zużywają, poza ASO tanio,czasami jednak w skrzyni znajduje się tylko jedno łożysko o takim rozmiarze,iż nie kupi go nigdzie poza ASO a kosztuje tyle ile trzeba zapłacić za używaną skrzynię w bardzo dobrym stanie,jedno malutkie łożysko :!: Myślę jednak,że synchronizator kupisz ,szukaj tylko dobrego Speca od manualnych skrzyń.Koszty?Skrzynię trzeba wymontować i zamontować,ja myślę,że powinieneś się zmieścić w 700 zł wraz z ceną części,wcześniej dowiedz się ile kosztują używane skrzynie!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    29 Sty 2010, 17:10

    Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
    PiotrIr
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Lodz

    30 Sty 2010, 10:56

    Tak się kończy wrzucanie na siłę pierwszego biegu, gdy samochód jeszcze się toczy..
    Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
    oprawca_1978
    Początkujący
     
    Posty: 67
    Miejscowość: Zegrze

    30 Sty 2010, 12:25

    Nie,to nie skrzynia malucha bez synchronizatora pierwszego biegu.Być może auto było w przeważającej części eksploatowane w mieście w korkach,jedynka dwójka i tak w kółko.Najszybciej siada wtedy synchronizator pierwszego biegu.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Sty 2010, 12:32

    kto wbija 1 przy 3000 na skrzyni z synchronizatorami?? :mrgreen:
    toż normalne, że będzie ciężko wchodzić, a skrzynia nawet zgrzytać może :mrgreen:
    na zimnym silniku olej jest bardziej gęsty powoduje większe opory elementów normalne ze ciężej 1 wchodzi,
    jak dla mnie skrzynia działa normalnie, tylko użytkownik chce zrobić z auta wyścigówke :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    30 Sty 2010, 13:07

    Twoje uwagi Pocieszny są bardzo słuszne,być może wystarczy tylko wymienić olej i problem zniknie!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Sty 2010, 21:05

    Z calym szacunkiem "pocieszny" ale ja nie mam problemow z wrzucaniem, tylko z wyrzucaniem biegow. Dlatego wlasnie wydaje mi sie to dziwne.
    PiotrIr
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Lodz

    31 Sty 2010, 23:04

    Ach, chodzi o wyrzucanie,to być może problem występuje w obrębie wybieraka ,regulacja cięgna wybieraka może pomóc.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)