Toyota Corolla - czym wyczyścić silniczek tylnej szyby?

22 Lip 2014, 14:12

Witam, w mojej Toyocie pojawił się problem przy zasuwaniu tylnej szyby w samochodzie, szyba zasuwa się tylko do połowy następnie przestaje działać dopiero przy kolejnych próbach udaje się ją zamknąć. Silniczek tejże szyby pracuje przy zasuwaniu bardzo głośno. Czym i jak najlepiej wyczyścić ten silniczek?
Gamzur
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Toyota Corolla
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2003

23 Lip 2014, 13:07

Trzeba zdjąć boczek i sprawdzić czy szyba się nie zacina podczas podnoszenia. Wyczyścić i nasmarować prowadnice. Samego silniczka nie masz co czyścić bo on pewnie będzie ok, tu przypuszczam że problem będzie dotyczył zacierających się prowadnic.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Lip 2014, 09:23

ArteK napisał(a):Samego silniczka nie masz co czyścić bo on pewnie będzie ok

Tu też się z tobą Artku nie zgodzę :) - silniczek może pracować jak nie ma oporu. A jak przyjdzie obciążenie, to nie ma "mocy" żeby uciągnąc dany element. Powodem tego samego mogą też być słabe styki na złaczkach - napięcie będą przewodzić, ale prądu już nie. A napięcie i prąd to dwie różne rzeczy.
Ale masz rację z tymi prowadnicami - bardzo często zdarza się, że prowadnice "wysychają" i szyba ma dośc duże opory i silniczek może nie wyrabiać. A dłuższe używanie w ten sposób może doprowadzić do jego spalenia. Prowadnice czasem lubią się też wygiąć - nie mam pojęcia jak i dlaczego, ale spotkałem się już z takimi przypadkami - trzeba otwierać szybe i patrzeć w którym miejscu zaczyna stawiać opór i przyjrzeć się rowkom prowadnic, czy nie są zaciśnięte, albo wygięte.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lip 2014, 12:36

MotoAlbercik napisał(a):Powodem tego samego mogą też być słabe styki na złaczkach - napięcie będą przewodzić, ale prądu już nie. A napięcie i prąd to dwie różne rzeczy.

Zgadza się że styki trzeba sprawdzić chodziło mi raczej o to żeby nie rozbierać samego silniczka :)
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Lip 2014, 13:16

Dziękuje za wszystkie informacje, rozjaśniliście mi temat:)
Gamzur
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Toyota Corolla
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Volvo V40 R-Design - sportowa odmiana nowego modelu
    Na targach motoryzacyjnych w Paryżu po raz pierwszy zostanie zaprezentowana sportowa odmiana nowego modelu Volvo V40 - R-Design. Auto ze zmienionym zawieszeniem i topowym silnikiem T5 o mocy 254 KM, będzie rywalizować ze ...