Toyota Corolla Turbosprezarka

02 Sie 2007, 14:36

witam,
zastanawiam sie nad kupnem do mojej corolli (1993; 1.6 16v; 200 000km) turbosprezarki...i mam kilka pytan...jaka sprezarka bylaby najlepsza?czy w ogole da rade jakas wrzucic pod maske mojej toyotki?i ile by ewentualnie kosztowala taka operacja? dodam jeszcze ze nie chcialbym za bardzo wymieniac innych czesci silnika (tloki, korbowod)...
z gory dziekuje za odpowiedz
pozadrawiam
kozioleq :wink:
kozioleq
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Sie 2007, 15:55

Po pierwsze silnik ma już swoje lata i przebieg...chociarz napewno bezawaryjnie przejedzie jeszcze drugie tyle a turbo napewno mu w tym nie pomoże.
Po drugie "uturbianie silnika" to nie jest takie hop siup i odrazu będzie wszystko działać...kupa strojenia i innych dupereli a na końcu wszystko może okazać się klapą.
Ale ok. załóżmy że zajmie się tym firma robiąca takie rzeczy na codzień (np. Promotor). Tanio nie będzie napewno o tym nie ma co marzyć.
Moim zdaniem nie ma sensu tego robić zupełnie instalacja turbiny niesie za sobą wieksze spalanie, zmniejsza trwałość (zależy ile będzie "dmuchała" ale na seryjnych gratach w takim silniku z tym przebiegiem nie ma co szaleć bo poprostu rozleciał by sie po prau kilometrach).
Koszty takiej operacji napewno będą dużo dużo większe i nie przyniosą rezultatu niż np. swap silnika na coś mocniejszego...
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

02 Sie 2007, 19:02

przedmówca ma świetą racje chwała Ci za to Pekińczyk..
w jeśli masz możliwość to zmien silnik na wiekszy .. załóż jakis dobry stożek.. dobry wydech i bedziesz mial ten efekt co z turbiną w tym silniku... i ewentualnie do wiekszego silnika turbine władować :twisted: albo tłoki kute i do tego ale .. napisales że tego nie chcesz
Death Angel
Początkujący
 
Posty: 178

02 Sie 2007, 21:27

Death Angel napisał(a):załóż jakis dobry stożek.. dobry wydech i bedziesz mial ten efekt co z turbiną w tym silniku... i ewentualnie do wiekszego silnika turbine władować :twisted: albo tłoki kute i do tego ale ..
napisales że tego nie chcesz


dobry "stożek" załóżmy że miałes na myśli dobry dolot ze stożkiem ;] + układ wydechowy zrobiony przez profesionaliste oczywiście z innym niż seryjnym kolektorem wydechowym to praktycznie pierwsze modyfikacje jakie robi się w silniku chcąc zwiększyć troche moc i moment obrotowy. Oczywiście turbo najbardziej zwiększa moc silnika nie ma co porównywać do małych modyfikacji typu dolot czy wydech ale to koszta duużo większe i napewno nie w takim silniku...jeśli auto było by nowsze (czyt. np. Corolla E12 TS) wtedy z takim autkiem można sie bawić w kute tłoki, korbowody,sportowe wałki,tależyki,sprężynki itd. A tym silniku który posiadasz możesz wydac troche kasy i zrobić dolot+wydech lecz nie polecam bawić sie w niby"sportowe strumiennice" z allegro lub doloty własnej roboty jeśli nie wiesz jaki (bo dolot to nie tylko kawałek choćby rurki z PCV +stożek na końcu, bo musi to mieć odpowiednią długość, kształt a także co ważne doporowadzenie jak najbardziej zminego powietrza) bo moc prędzej spadnie niż się powiększy... to jedyne co można zrobić zabawa w turbo mija sie z celem...szkoda kasy.
Można wpakować pod maske coś mocniejszego to jest najlepsze rozwiązanie w tym wypadku.
P.S a wogóle co to za model Corolli i jaki dokładnie to silnik ?>
Pozdrawiam.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

02 Sie 2007, 21:28

Pekińczyk napisał(a):
Death Angel napisał(a):załóż jakis dobry stożek.. dobry wydech i bedziesz mial ten efekt co z turbiną w tym silniku... i ewentualnie do wiekszego silnika turbine władować :twisted: albo tłoki kute i do tego ale ..
napisales że tego nie chcesz


dobry "stożek" załóżmy że miałes na myśli dobry dolot ze stożkiem ;] + układ wydechowy zrobiony przez profesionaliste oczywiście z innym niż seryjnym kolektorem wydechowym to praktycznie pierwsze modyfikacje jakie robi się w silniku chcąc zwiększyć troche moc i moment obrotowy. Oczywiście turbo najbardziej zwiększa moc silnika nie ma co porównywać do małych modyfikacji typu dolot czy wydech ale to koszta duużo większe i napewno nie w takim silniku...jeśli auto było by nowsze (czyt. np. Corolla TS) wtedy z takim autkiem można sie bawić w kute tłoki, korbowody,sportowe wałki,tależyki,sprężynki itd. A tym silniku który posiadasz możesz wydac troche kasy i zrobić dolot+wydech lecz nie polecam bawić sie w niby"sportowe strumiennice" z allegro lub doloty własnej roboty jeśli nie wiesz jaki (bo dolot to nie tylko kawałek choćby rurki z PCV +stożek na końcu, bo musi to mieć odpowiednią długość, kształt a także co ważne doporowadzenie jak najbardziej zminego powietrza) bo moc prędzej spadnie niż się powiększy... to jedyne co można zrobić zabawa w turbo mija sie z celem...szkoda kasy.
Można wpakować pod maske coś mocniejszego to jest najlepsze rozwiązanie w tym wypadku.
P.S a wogóle co to za model Corolli i jaki dokładnie to silnik ?>
Pozdrawiam.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

02 Sie 2007, 21:33

Pekińczyk tak.. o to chodziło..
albo pogrzebać w kompie .. odchudzić koł zamachowe.. ale bez przessady .. możesz kupić dolot... ale tylko od goscia znającego sie na rzeczy.
Death Angel
Początkujący
 
Posty: 178
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Mazda CX-3
    Nowy kompaktowy SUV - Mazda CX-3 – debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. CX-3 jest piątym modelem z nowej generacji samochodów Mazdy wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii ...

03 Sie 2007, 00:56

corolla liftbeck 1993 1.6 16v
[link do AutoScout24 wygasł]

a jaki silnik proponujecie w takim razie?
pozdrawiam
kozioleq
Nowicjusz
 
Posty: 3

03 Sie 2007, 10:30

Nie wiem jak jest w Toyotach i czy podejdźie silnik z Carine E, czy nie trzeba będzie nic rzeźbić (bo jak tak to dużo roboty).
Szukałbym jakiegoś 2.0 lub 1.8 (łatwiej wyrwać widziałem kilka na allegro, ceny 1500-2000zł) najlepiej z Carine E bo to auta wlaśnie z tamtego okresu co Toyota i silnik podobny. Nie powiem Ci czy to podejdzie proponuje odwiedzić fourm Toyoty Corolli tam możesz się dowiedzieć.
forum.corollaclub.org
Pozdrawiam.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158