Toyota Corolla VIII - jaki silnik ?

23 Gru 2013, 17:40

Witam, chciałbym prosić o poradę w sprawie zakupu. Planuję nabyć auto i najbliżej mi w tej chwili do Toyoty Corolli VIII generacji (lata produkcji: 1997-2002). Czy należy unikać jakichś silników - pytam o jednostki benzynowe (pojemność 1.3 - 1.6)? Prosiłbym o ich charakterystykę - chodzi mi przede wszystkim o awaryjność i koszty części, dynamika jest sprawą drugorzędną. Drugą ważną sprawą jest współpraca silników z gazem LPG - jeżeli nabędę auto bez instalacji mam zamiar ją założyć. Proszę o wszelkie porady :)
mikael
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

23 Gru 2013, 20:15

Wszystkie silniki są godne polecenia. Nie napalaj się na najtańsze egzemplarze. Samochod do bólu nudny, trwały ale części trochę droższe.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Gru 2013, 23:13

Tak, kosztują więcej niż auta tego segmentu innych marek, np. Escort ale myślę ze warto :) Patrząc na silniki 1.4 mają różne pojemności: 86 oraz 97 (VVti) koni, zastanawiam się czy mocniejsza wersja dobrze znosi instalację gazową?
mikael
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

23 Gru 2013, 23:24

mikael napisał(a):Tak, kosztują więcej niż auta tego segmentu innych marek, np. Escort ale myślę ze warto :) Patrząc na silniki 1.4 mają różne pojemności: 86 oraz 97 (VVti) koni, zastanawiam się czy mocniejsza wersja dobrze znosi instalację gazową?


Corolla7 ma kilka pojemności 1,4/1,6/1,8 problem jaki trapi wszystkie VVti to branie oleju jeżeli będziesz miał troche szczęścia to poradzisz sobie :D
LPG przyjmuja dobrze jeżeli będziesz regulować zawory co 40k.km i instalator LPG nie będzie partaczem (o to jest bardzo trudno)
Ogólnie e12 jest już tylko cieniem poprzednich modeli ale i tak wypada bardzo pozytywnie.

P.S.
Moce 97,110,193(nie polecam), 215KM
Wersje na USa 1,8 136KM o ile dobrze pamiętam.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Gru 2013, 00:20

No wiadomo różnie to bywa z tymi instalacjami, dlatego najpewniej kupię bez gazu i dopiero założę. Co do innych aut zastanawiam się również nad Primerą P11 lub P10 z końca produkcji, myślę ze to także te auta z tych trwałych ;)
mikael
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

24 Gru 2013, 01:06

mikael napisał(a):No wiadomo różnie to bywa z tymi instalacjami, dlatego najpewniej kupię bez gazu i dopiero założę. Co do innych aut zastanawiam się również nad Primerą P11 lub P10 z końca produkcji, myślę ze to także te auta z tych trwałych ;)


jeżeli interesuje Cię P11 to lepszym wyborem będzie ave1 przedlift. Za 10k będzie auto z minimalnym przebiegiem i naprawdę oszczędne. Lepsze wykonanie niż p11, nie rdzewieje jak nissan. Lpg już wtedy nie ma wielkiego znaczenia...bo dobrze chodzi na wszyskich instalkach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...
    Rosjanie wybrali coupé roku
    Lexus RC został ogłoszony najlepszym coupé w corocznym plebiscycie Car of the Year in Russia. W głosowaniu wzięło udział ponad milion osób. W 20 segmentach Internetowy plebiscyt trwał przez ponad trzy miesiące ...

28 Gru 2013, 01:47

Wielkie dzięki za porady, myślę ze między tymi autkami wybór się rozstrzygnie ;)
mikael
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam