Toyota GR Supra wróciła do japońskiej serii wyścigowej Autobacs Super GT w wielkim stylu. Podczas pierwszej rundy na torze Fuji wyścigowe auta od Toyota Gazoo Racing zajęły pierwszych pięć miejsc w klasie GT500, a w klasie GT300 także zwycięska okazała się Supra.
Wyścigowy powrót GR Supry W 2019 roku Toyota GR Supra wróciła na drogi, a w sezonie 2020 ponownie bierze udział w wyścigowej rywalizacji. Toyota Gazoo Racing Europe przygotowało Toyotę GR Suprę GT4, a w Japonii Toyota po 15-letniej przerwie wróciła do rywalizacji w wyścigach Super GT. Poprzedniczka, czyli Supra IV generacji wyjeździła cztery tytuły kierowców oraz dwa zespołowe w japońskich seriach JGTC oraz Super GT. Za kierownicą zasiadali kierowcy znani z Formuły 1 jak choćby Pedro de la Rosa. Wyścigowa wersja była na tyle udana, że w motorsporcie z powodzeniem rywalizowała do 2006 roku, czyli cztery lata po zakończeniu produkcji drogowej wersji. Teraz Toyota Gazoo Racing przygotowało sześć samochodów, które przejadą pełny sezon Autobacs Super GT. Auta zbudowano w specyfikacji zgodnej z regulacjami Class One, jakie od 2020 roku obowiązują w Super GT i są zbieżne z przepisami prestiżowej serii DTM. Auto ma dwulitrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który ma generować ponad 600 KM. Tym samym to jedne z najszybszych aut wyścigowych z zamkniętym kokpitem na świecie. Dominacja w debiucie Jak na auto debiutujące w wyścigowej stawce GR Supra GT500 okazała się bardzo skuteczna. Podczas pierwszej rundy Super GT na torze Fuji Nick Cassidy i Ryo Hirakawa w wystawionej przez zespół TOM’S Suprze wygrali kwalifikacje, a potem zdominowali wyścig, nie oddając prowadzenia nawet na moment. "Jestem niesamowicie szczęśliwy, że wygraliśmy Suprą w pierwszym starcie." powiedział Ryo Hirakawa. "Supra powróciła! To niesamowite zwycięstwo. Cały zespół Toyota Gazoo Racing ciężko pracował podczas przerwy między sezonami i to nam pozwoliło wygrać ten wyścig." - dodał Nick Casidy. Dla załóg w Suprach była to niesamowicie udana runda. Yuchi Sekiguchi i Sacha Fernandez dojechali na drugim miejscu, trzecią lokatę zajęli Kazuya Oshima z Sho Tsubosim, a GR Supry GT500 dojechały na pierwszych pięciu lokatach. Toyota Supra okazała się także zwycięska w klasie GT300. Samochód prowadzony przez duet Hiroki Yoshida/Kohta Kawaai startował z czwartej pozycji, ale dobre tempo wyścigu i szybki pitstop pozwoliły na objęcie prowadzenia i wygraną z przewagą trzech sekund nad kolejnym autem. Na najniższym podium stanęła ekipa Team Mach Toyota 86. "Z trzymiesięcznym opóźnieniem wystartował sezon wyścigowy, a GR Supra zadebiutowała w Super GT i odniosła długo wyczekiwane zwycięstwo w debiucie. Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych w ten projekt. Supra nie mogła mieć lepszego powrotu na wyścigowe tory. To zapowiada niesamowicie ekscytujący sezon." powiedział Akio Toyoda, prezes Toyoty. Druga runda Autobacs Super GT także odbędzie się na torze Fuji w dniach 8-9 sierpnia.
Podatek od środków transportu – co warto wiedzieć? Posiadanie pojazdu wiąże się zarówno z kosztami jego utrzymania, jak i istotnymi obowiązkami podatkowymi. Niektóre środki transportu wymagają uregulowania specjalnego podatku, który może być istotnym ...
Oznaczenia tablic rejestracyjnych według województw Sprawdź, jak rozpoznać auto po numerze rejestracyjnym z danego wybranego województwa. Poniżej przedstawiamy aktualne tablice rejestracyjne używane na terenie naszego kraju które przypisane są do danego województwa. ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.