Toyota GT86 w polskich salonach Toyoty

28 Maj 2012, 11:04

Na przełomie lipca i sierpnia br. w polskich salonach Toyoty zadebiutuje długo oczekiwany przez media i klientów nowy pojazd sportowy Toyoty – model GT86. Od początku prac nad tym projektem, inżynierom Toyoty przyświecało jedno założenie - zmaksymalizować wrażenia z jazdy i dać kierowcy prawdziwą radość z prowadzenia. Dzięki klasycznej konstrukcji samochodu sportowego, uzupełnionej o najnowsze osiągnięcia techniki, powstał pojazd o bezkonkurencyjnych właściwościach jezdnych w swojej klasie.

Toyota GT86 w polskich salonach Toyoty

Samochód według założeń miał czerpać z najbardziej klasycznych wzorców pojazdów sportowych. Efektem prac rozpoczętych w zakładach projektowych Toyoty w 2006 roku, jest powstanie jedynego na świecie auta z napędem na tylne koła i wolnossącym silnikiem typu boxer umieszczonym z przodu. Konstrukcja ta ma jeden z najniżej położonych środków ciężkości, doskonałe rozłożenie masy, oraz optymalny stosunek mocy do masy. Te parametry definiują sportowy charakter GT86.

Toyota GT86 w polskich salonach Toyoty Toyota GT86 w polskich salonach Toyoty Toyota GT86 w polskich salonach Toyoty Toyota GT86 w polskich salonach Toyoty

GT86 powstało we współpracy Toyoty i Subaru. Koncern Toyota miał wiodący udział i odpowiada za fazy przygotowania koncepcji pojazdu, stylistykę i projekt techniczny. Dalsze prace rozwojowe prowadzone były wspólnie. Subaru nadzorowało rozwój i wdrażanie projektu z wykorzystaniem rozwiązań i technologii obu firm, oraz dostarczyło silnik, wzbogacony przez Toyotę o własną technologię wtrysku D-4S i 6-stopniową skrzynię biegów. Testy drogowe i torowe prowadzone były przez zespoły obu koncernów, zaś dopracowanie szczegółów wyposażenia i finalne dostrojenie każdy z producentów przeprowadził indywidualnie. Przez cały okres prac nad projektem, połączone zespoły inżynierów Toyoty i Subaru działały wspólnie jako "Team 86".

POLECAMY Toyota GT86 i jej konstruktorzy z nagrodami VDI

Podczas projektowania GT86 wszelkie aspekty konstrukcji podporządkowano funkcjonalności samochodu, rozumianej przez inżynierów Toyoty jako maksymalnej przyjemności z prowadzenia, przydatności w codziennej eksploatacji, oraz przyjemności z posiadania pięknego pojazdu.

Wymiary GT86
Przy długości 4240 mm, szerokości 1775 mm, wysokości 1285 mm i rozstawie osi 2570 mm, GT86 jest najbardziej zwartym czteromiejscowym samochodem sportowym świata. Niewielkim wymiarom towarzyszy nisko położony środek ciężkości i doskonałe właściwości aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza 0,27).

Kokpit GT86
Podporządkowany jest ergonomii. Pod kątem funkcjonalności zoptymalizowano umiejscowienie, kształt i działanie każdego z jego elementów – rodzaj i wielkość kierownicy, układ wskaźników i przełączników, konstrukcję i wykończenie foteli itd.

Najmniejsza kierownica
Kierownica o średnicy 365 mm jest najmniejszą z zainstalowanych kiedykolwiek w samochodach Toyoty i zapewnia doskonałą wygodę i precyzję prowadzenia.

Tuż nad podłożem
Biodra kierowcy znajdują się na wysokości zaledwie 400 mm nad podłożem – niżej, niż we wszystkich innych seryjnych Toyotach i o 7 mm niżej, niż w Porsche Cayman. Fotele i pozycję kierowcy dopracowano do ergonomicznej perfekcji, w czym pomogły długotrwałe testy na trasach rajdowych i torze Nurburgring. Ich profil zapewnia doskonałe podparcie przy zmiennych kierunkach przeciążeń, oraz wygodę jazdy i operowania lewarkiem zmiany biegów.

Silnik, napęd i prowadzenie
Zastosowanie silnika typu boxer i napędu na tylną oś pozwoliło obniżyć położenie środka ciężkości do zaledwie 460 mm nad asfaltem i uzyskać idealny rozkład mas 53:47. Nieco większe obciążenie przodu zdecydowanie poprawia zachowanie samochodu przy dynamicznej jeździe torowej i zapewnia większe wyczucie układu kierowniczego. Układ kierowniczy o sportowym przełożeniu 13:1 zaopatrzono w elektryczne wspomaganie.

POLECAMY Toyota GT 86 na Tokyo Motor Show 2011

Ceny i wyposażenie
Toyota GT86 będzie dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia, Sol i Prestige. Już wersja Sol zawiera kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i multimediów. Standardowymi elementami wersji Sol jest m.in.: 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe w rozmiarze 17 cali, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdy Easy Entry, tempomat, czy system multimedialny Toyota Touch.

W wersji Prestige Toyota GT86 jest wyposażona dodatkowo w skórzaną tapicerkę łączoną z Alcantarą, oraz podgrzewane fotele przednie.

Cena kompletnie wyposażonej Toyoty GT86 Sol z manualną skrzynią biegów wynosi 129 900 zł. Wersja Prestige kosztuje 136 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 7 000 zł. Od sierpnia dostępny będzie także pakiet stylistyczny Aero, w cenie 8 000 zł.

Zamówienia na model GT86 można składać od kwietnia br. Pierwszy samochód zostanie dostarczony klientowi w Polsce na początku lipca, kolejne we wrześniu br.

Źródło: Toyota
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

16 Lip 2012, 17:48

Tylko w uzupełnieniu.
Oficjalny film promocyjny Toyoty GT86 z toru wyścigowego Nuerburgring w Niemczech:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Oficjalny film promocyjny Toyoty GT 86 prezentujący historie powstania modelu od konceptu do seryjnego auta.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

teksty to wyraz moich poglądów, nie należy ich identyfikować z linią programową firmy Trynid
Trynid
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Polska