Toyota Hilux - problem z napędami

25 Gru 2008, 20:28

Na wstępie wszystkich pozdrawiam.
Mam toyote hilux z 1992r z silnikiem 2.4td.
Moim problemem jest to iż nie załanczają mi się napędy ani z przycisku ani też z przełączenia małą wajchą na wyświetlaczu też nie wyskakuje mi Wd.Skrzynie mam automatyczną i biegi chodzą normalnie,czyli przyczyna tkwi gdzieś w napędzie czy ktoś miał takie zdażenie lub wie jak to sprawdzić i rozwiązać.
frukto71
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: kamienna góra

27 Gru 2008, 22:30

przyciskiem włączasz przedni napęd.
wajchą włączasz reduktor.
jeśli po przełączeniu wajchą nie czujesz zmiany przełożeń to znaczy, że coś jest nie tak z reduktorem.
jeśli po włączeniu przycisku nie ciągnie Ci przednia oś, sprawdź przewody podciśnieniowe - tak jest załączany właśnie przód.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

27 Gru 2008, 23:36

podcisnienia działają,na wyświetlaczu wogule nie zapala mi że mam załączone napędy i do silniczka który jest przy reduktorze nie dochodzi prąd który go uruchamia,bezpieczniki są niby wszystkie ok,chyba że jest do tego jakiś przekaznik,mam takiego drugiego na części tylko już nie wiem co mam przekładać.
frukto71
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: kamienna góra

29 Gru 2008, 18:13

przyczyna nie załanczania była taka że silniczek który jast zamocowany z tyłu na reduktorze zaklinował się /strzeliła sprężyna wspomagająca i zablokowała go/zmieniłem na drugi i wszystko działa ale muszę go uruchamiać w ten sposób że podłanczam prąd bezpośrednio i silniczek uruchamia się co powoduje wepchanie bolca do reduktora i blokade po zmianie biegunów silniczek cofa się i wciąga bolec co powoduje rozpięcie napędów.Pytanie moje dotyczy teraz tego co mogło się spalić że nie dochodzi tam prąd bo bezpieczniki niby są wszystkie całe /chyba że są gdzieś ukryte lub jakiś przekaźnik padł /
frukto71
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: kamienna góra

29 Gru 2008, 22:22

gratulacje. sprawdź dokładnie przewody zasilające, może któryś się urwał.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

29 Gru 2008, 22:57

przewody sprawdzałem już przedtem i są ok jedyne co nie mogę znaleźdz to odpowiedzialnego bezpiecznika lub przekaźnika,bo komputer sterujący znalazłem i po wymianie jest to samo.
frukto71
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: kamienna góra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pojazdy wojskowe MAN i STAR
    MAN Nutzfahrzeuge często przewija się w kontekście rozmów o pojazdach wojskowych. Powodem jest to, że od dawna samochody ciężarowe tej marki znajdują się w ofercie dla naszej armii, a niektóre modele są w eksploatacji. ...
    Seat Leon - kompaktowy hatchback do miasta
    Najniższym spalaniem może poszczycić się Seat Leon z 1,6-litrowym silnikiem Diesla o mocy 115 KM i pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. W mieście wynosi ono 4,6–4,7 l/100 km, w trasie 3,8–4,0 l/100 ...

16 Sty 2009, 09:27

bezpiecznika to raczej tam nie będzie (chociaz kto wie??) generalnie to szukałbym przekaźnika, lub pary przekaźników (mówiłeś o biegunowości układu), lub dwóch wyłączników (przód-tył) gdzieś bezpośrednio przy dźwigni załącznia reduktora... ale to sa tylko moje domysły, ponieważ napisałeś, że reduktor jest zapinany przez silnik

pozdrawiam
Mitsumaniak- chętnie pomogę
kib
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Gdańsk

16 Sty 2009, 09:59

przy drązku zmiany biegów nic nie ma,a właśnie o to chodzi gdzie są te przekaźniki lub jakie mają oznaczenia bo jak na razie to muszę załanczać biegi w ten sposób że puszczam prąd bezpośrednio do silniczka a jest to dosyć uciążliwe.
frukto71
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: kamienna góra