Toyota Hilux

04 Mar 2009, 17:08

Witam wszystkich.od 1998 r jestem właścicielem toyoty hilux 2,4TD.przejechane ma 210 tys.km.od pewnego czasu niepokoi mnie odczuwalna mniejsza moc.w jaki sposób?kiedyś podczas podjeżdżania pod górkę w lesie silnik nawet na dwójce rwał do przodu.teraz jest kicha i często trzeba zrzucać na jedynkę żeby w ogóle podjechać... pedał gazu wciskam do podłogi a auto nic... tak jakby się dławiło.auto używane jest sporadycznie w 90 % w terenie (jednak nie jest to ekstremalny off-road).
może jakiś filtr?filtr oleju jest wymieniany wraz z olejem (co 10 -12 tys.km).może filtr powietrza?jestem raczej laikiem jeśli chodzi o sprzęt i naprawę.może wina tłumika?był kilka razy spawany, rok temu wymieniona ostatnia część tłumika na część z VW T4.turbosprężarka nie była nigdy robiona ani wymieniana-jest upier... z zewnątrz olejem.dodam też że co rok-dwa trzeba wymienić krzyżak na wale.może wiecie też dlaczego tak często trzeba go wymieniać.toyota miała dzwon pare lat temu-dziadek wjechał mi w tyłek z dużą prędkością.jeżeli ktoś ma jakieś pomysły-piszcie.z góry dziękuje za pomoc.pozdrawiam.
kabanisko
Nowicjusz

04 Mar 2009, 19:32

silnik z czasem się zużywa :wink: podobnie jak i jego akcesoria.
wymień na początek filtr powietrza.
zaolejona sprężarka oznacza, że jej uszczelniacze są do wymiany.
a jak z odpaleniem toyki rano? jeśli są kłopoty to może pompę trzeba sprawdzić?
napisz więcej, czy samochód kopci, nierówno pracuje, jak odpala itp.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Mar 2009, 19:48