Toyota Land Cruiser 100 czy Mitsubishi Pajero?

08 Sie 2007, 17:55

Mój znajomy użytkuje Mitsubishi Pajero i bardzo chwali sobie ten samochód silnik 3.2 diesel mało pali bo ok. 11 l poza miastem natomiast w mieście niewiele ponad 13l na 100km co należy uznać za dobre osiagnięcie przy takiej masie czy wyposażeniu jak 3strefowa klimatyzacja, podgrzewanie foteli itd. w terenie również Pajero nie zawodzi i doskonale sobie radzi ten napęd 4x4 nie okazuje się być przydatnym w lesie ale i w górskich terenach jednym słowem jest to komfortowa bogato wyposażnona ternowa limuzyna. Nie dziwie się żę Pajero jest 10 krotnym zwycięzcą rajdu Paryż-Dakar
Zbyszek
Początkujący
 
Posty: 122
Miejscowość: Wałbrzych

16 Sie 2007, 07:24

Zbyszek napisał(a):(...) Nie dziwie się żę Pajero jest 10 krotnym zwycięzcą rajdu Paryż-Dakar

Te Pojarki z Dakaru niewiele miały wspólnego z seryjnymi egzemplarzami...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

26 Sie 2007, 14:39

Zgadzam się. Nie ma czego porównywać, rajdówki mają niewyobrażalną ilość ulepszeń (tu chodzi o dobrą reklamę marki). A porównując to auto z toyotą LC100 to LC ma dużo bardziej ekskluzywne wyposażenie (bardzo popularne auto za oceanem)
Opel Astra III sedan...^^Gliwice RLZ**
Schwabschreiber
Początkujący
 
Posty: 83
Miejscowość: ^^Ożarów Mazowiecki City^^ Passat 2,0FSi Vectra 1,9cdti Clio 1,2

27 Sie 2007, 11:35

Łukasz789 napisał(a):mam jeszcze jedno pytanie czy LC 120 jest duzo gorsza pod względem jazdy w terenie od 100 czy Pajera?

Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na to pytanie?


Niestety muszę kupić jakąś terenówkę bo planuje kilka weekendowych wypadów do siebie na działkę a w pewnym momencie kończy się asfalt i droga jest tak średnio odśnieżana ( przedtem było lekko ale zmarł pan który odśnieżał i sie skończyło). Teraz czasem jest i 80 cm śniegu , muszę mieć coś dużego bo trzeba zabrać rodzinę i czasem rodziców + bagaże. chciałby tez coś nowego bo używane maja spore przebiegi a ja chciałbym pojeździć tym autkiem 5-6 lat bez wymiany silnika.Ostatnia kwestia jest wyciągarka może być czasem przydatna bo doświadczenia jazdy terenówka nie mam. Może doradzilibyście jakąś w miarę dobra jeśli nie najlepszą do tak dużego samochodu. Słyszałem od znajomego że są jakieś szkoły jazdy czy uważacie że jest sens się zapisywać na coś takiego. nie będę raczej robił wielkich tras po bezdrożach oprócz wyjazdów na działkę i czasem na ryby ale to rzadko bo nie mam zbyt wiele czasu a uto to do oszczędnych nie należy :-(
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

27 Sie 2007, 17:53

Z tego co wiem to wszystkie Land Cruisery są w terenie dosyć dzielne, tzn nie rewelacyjne ale z warstwą śniegu przez ciebie opisana powinhy sobie poradzić. Ale na 100% nic nie wiem. Zależy czy chcesz kupić używana czy nową, bo LC 120 może mieć inną zaletę, którą jest gwarancja a L 100 to przecież chyba z USA
Opel Astra III sedan...^^Gliwice RLZ**
Schwabschreiber
Początkujący
 
Posty: 83
Miejscowość: ^^Ożarów Mazowiecki City^^ Passat 2,0FSi Vectra 1,9cdti Clio 1,2

27 Sie 2007, 21:01

Nie są w Polsce do kupienia i to w dieslu jeszcze myślę nad Patrolem ale z wyglądu nie podoba mi się. Mam jeszcze jedno pytanko czy w terenie w jakim podałem będą paliły+/- co po mieście czy więcej?
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje LPG i ich generacje
    Czytając ten artykuł dowiesz się jakie są obecnie stosowane generacje instalacji LPG oraz jakie rodzaje zbiorników na gaz można montować w samochodach. Zaczynamy do Gazowych Układów Zasilania (GUZ) pierwszej ...

28 Sie 2007, 13:00

80cm śniegu dla Toyoty nie jest żadną przeszkodą. Większość większych terenówek jeździ po takim śniegu bez problemów.
Jeśli myslisz o wyciągarce to największą renomą cieszy się Warn. Niestety jest też najdroższy. Ramsey, Superwinch to też bardzo dobre wyciągarki i z czystym sumieniem mogę je polecić. Moc wyciągarki liczymy: waga samochodu x 1,5 lub 2, w extremalny teren minimum x 2,5.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

28 Sie 2007, 14:03

Rozumiem czyli będę potrzebował wyciągarkę około 6,5 tony ( waga samochodu 2,5 tony) ? Mam jeszcze jedno pytanie czy wszystkie wyciągarki muszą mieć ten pilot na długim przewodzie nie ma takich żeby był przycisk przy wyciągarce. Trochę nie wiem gdzie można ten przewód wsadzić. :oops:
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

28 Sie 2007, 19:19

Możesz zastosować pilota bezprzewodowego. :wink:
Standardowy pilot podłącza się do jedynej wtyczki, która jest dostępna na wyciągarce, pomyłka nie wchodzi w grę, znajdziesz i dasz sobie radę.
Do Twojej jazdy w zupełności starczy wyciągarka 12000lbs, max to 15000lbs. Na extrem jazdę nie licz, Toyka, którą się interesujesz nie jest autem przeprawowym.
Jeśli będziesz zdecydowany na wyciągarkę to daj znać na pw, dam Ci namiary na dystrybutorów. :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

28 Sie 2007, 20:32

Ok nie ma sprawy mam tylko pytanie czyli 120 tez powinna dać.sobie rade z tym śniegiem?wiem że auto terenowe musi palić ale różnica pomiędzy 100a 120 to 15l. Może jakby mi sie udało dostać 120 to używałbym jej częściej niz kilka razy w roku po spalanie ma jeszcze do przeżycia.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

29 Sie 2007, 09:20

Bez problemu da sobie radę. Warunek - dobre opony zimowe lub AT.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

29 Sie 2007, 09:40

No to nie pozostało mi nic innego jak pójść do salonu i wypytać o LC :D
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

30 Wrz 2007, 10:14

Witam !
Ja do terenu radziłbym LC 100 bo z tewgo co wiem, duzo ich jeździ w Afryce po pustyniach - czli w ciezkim terenie, Land Crusiery 100 są duze i mocne. Jeśli bardziej na asfalt to pajero jest troszke mniejszcze, ale na asfalcie dobrze sobie radzi ( szczególnie to nowe ), ma ładniejsze wnętrze i w teren też pojedzie, ale chyba nie tak jak LC 100
Pozdrawiam !
Chevrolet Cammaro SS 1969.
kudlaty
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Zielona Góra

30 Wrz 2007, 12:03

kudlaty napisał(a):Witam !
Ja do terenu radziłbym LC 100 bo z tewgo co wiem, duzo ich jeździ w Afryce po pustyniach - czli w ciezkim terenie, Land Crusiery 100 są duze i mocne. Jeśli bardziej na asfalt to pajero jest troszke mniejszcze, ale na asfalcie dobrze sobie radzi ( szczególnie to nowe ), ma ładniejsze wnętrze i w teren też pojedzie, ale chyba nie tak jak LC 100
Pozdrawiam !

Czytaj wszystkie posty, kolega pytał o jazdę po śniegu, nie pustyni. :roll:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

01 Paź 2007, 07:09

Co do kupna to w styczniu 2008 wchodzi nowa setka ze zdjęć przedpremierowych cud więc chyba sie wstrzymam. Miałem do kupienia ,,setkę" z USA o dziwo w dieslu tylko trochę za bardzo była rozbita.
Jakoś będę musiał wytrzymać bez terenówki.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków