rafalp1 napisał(a):Kręcisz to ty. Ludzie z Toyoty wiedzą co robią i znają się na tym co robią lepiej od ciebie
![Smile :)]()
Pracujesz w ASO?
Nie prowadzę zakładu mechaniki pojazdowej, więc jestem obiektywny.
To Internet, każdy może mieć własne zdanie, u jednych jest ono poparte własnymi doświadczeniami, u innych zasłyszanymi opiniami.
Fakt oddawania samochodów z dwóch warszawskich ASO Toyoty do zewnętrznych zakładów był dość głośny w pewnych kręgach jakiś czas temu
![Wink ;)]()
Praktyka dość znana i powszechnie praktykowana, zresztą nie tylko przez Toyotę...
Ogólna opinia o fachowości ASO wynika stąd, że ludziom wydaje się, że są to serwisy prowadzone przez firmę Toyota. Nic bardziej mylnego, to zwykli przedsiębiorcy, którym udało się uzyskać licencję. Mechanicy trafiają na szkolenia organizowane przez Toyotę. Szkolenia obejmują serwisowe ISO, czyli postępowanie wg ustalonych schematów i procedur przy standardowych naprawach eksploatacyjnych. Czyli: wymiana olejów, płynów, pasków, łożysk piast, itd. Pojedź do ASO Toyota i powiedz, że w Land Cruiserze KJ90 z 99 roku wyje Ci łożysko w skrzyni biegów na piątym biegu (hipotetycznie). Wiesz co Ci zaproponują? Wymianę skrzyni na nową
![Mr. Green :mrgreen:]()
A koszt łożyska w oryginale to 200zł, tylko że 95% mechaników z ASO nie będzie umiało tej skrzyni z powrotem złożyć...