
Nowości na stoisku Toyoty prezentuje Robert Mularczyk, dyrektor PR Toyota Motor Poland, na wideo relacji.
GR Supra Racing Concept
Toyota pokazała wreszcie najbardziej oczekiwany samochód tego roku – na razie w wersji koncepcyjnej. Toyota Gazoo Supra Racing Concept to powrót legendy. Od 40 lat Supra jest ikoną Toyoty i jednym z najbardziej znanych samochodów sportowych na świecie. Koncepcyjne auto wyścigowe opracowane przez Toyotę we współpracy z BMW i dopracowane przez Gazoo Racing to pierwsza zapowiedź jej powrotu.

Toyota Auris 3. generacji
Toyota Auris 2019 to zupełnie nowa generacja popularnego kompaktu, która w ogromnym stopniu różni się od aktualnego modelu. W Genewie Toyota pokazała na razie wersję koncepcyjną. Samochód powstał na nowej płycie podłogowej TNGA, wprowadzanej teraz stopniowo do wszystkich modeli marki. To oznacza niżej położony środek ciężkości, sztywniejsze nadwozie i precyzyjnie zaplanowane rozmieszczenie poszczególnych części – od silników po fotele.

Toyota AYGO

Zobacz zdjęcia » Geneva Motor Show 2018
Nowe technologie
Genewska publiczność mogła obejrzeć także koncepty prezentujące wizję przyszłej motoryzacji według Toyoty. Trzy pojazdy różnej wielkości i o różnym przeznaczeniu z serii Concept-i oraz przestronny samochód klasy premium Fine-Comfort Ride łączą napęd elektryczny (na baterie lub na wodór) oraz sztuczną inteligencję wykorzystywaną w postaci systemu autonomicznego prowadzenia oraz inteligentnego asystenta kierowcy. W zamyśle Toyoty samochody tego rodzaju mają umożliwić korzystanie z indywidualnego transportu znacznie szerszej grupie ludzi, niż to ma miejsce dzisiaj – młodzieży, osobom starszym czy niepełnosprawnym. Toyota dąży do tego, żeby do 2030 roku sprzedawać rocznie milion samochodów elektrycznych (bateryjnych lub wodorowych) oraz łącznie 5,5 miliona aut zelektryfikowanych. Z kolei system zautomatyzowanej jazdy po autostradzie Highway Teammate zadebiutuje koło 2020 roku, a po kilku latach dołączy Urban Teammate wyręczający kierowcę w jeździe po mieście.
źródło: Toyota, complexPR