Toyota po myjni brak iskry-aparat zapłonowy sprawny

10 Mar 2011, 23:45

Witam serdecznie :) jako ze kompletnie nie znam się na samochdach, mam nadzieje ze znajdzie sie tu ktos ktoo mi pomoze. Brat zabral moje auto na myjnie. Niestety juz z niej nie wyjechal-samochod nie opalil. Silnik nie byl myty. Myjnia mechaniczna, na poczatku jedynie ogolne plukanie. mechanik stwierdzil ze nie ma iskry i kazal wymienic aparat zaplonowy (kupolka wczesniej okazala sie sprawna). Dalam aparat wraz z kopulka i palcem do sprawdzenia elektrykowi, ktory stwierdzil, ze jest ion w 100% sprawny. Czy to mozliwe ze aparat po prostu wysechl? Gdzie jeszcze mozna szukac problemu? Czy w razie wlozenia ponownie aparatu do samochodu(tydzien czasu stoi u mechanika) i jego odpaleniu moge spokojnie jezdzic? Jesli jednak samochod nie odpali moze lepiej oddac auto do jakiegos elektromechanika? Zgóry dziekuje za wszystkie komentarze. Pozdrawiam :)
natalia
Nowicjusz

Miejscowość: Warszawa

11 Mar 2011, 00:05

Napisz może w pierwszej kolejności jakie masz auto,avensis z palcem,kopułką???
życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić przepisowo lub dieslem...
Leopard
Początkujący

Miejscowość: zachodniopomorskie

11 Mar 2011, 00:14

toyota avensis 1,6 2000r. Zaznaczam, ze na mechanice zupelnie sie nie znam. Nie wiem, czy dobrze zrozumialam ale tak, posiada palec i kopulke.
natalia
Nowicjusz

11 Mar 2011, 00:22

Ok,jednak 1,6 miał archaiczną kopułke...Zamontuj ponownie kopułke,palec,uruchom silnik(warsztat).Jeżeli nadal będzie brak iskry,wówczas jest czujnik położenia wału do sprawdzenia/wymiany.Będzie jednak silnik poprawnie pracował,możesz oczywiście bez namysłu auto użytkować.Jest możliwe że wilgoć spowodowała brak iskry,możliwości uruchomienia silnika.
życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić przepisowo lub dieslem...
Leopard
Początkujący

Miejscowość: zachodniopomorskie

12 Mar 2011, 15:10