Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
ramirez77 napisał(a):Tzn najbardziej mi zalezy na informacji czy ten konkretny silnik 122KM znacznie odbiega osiagami i np. awaryjnoscia od pozostałych itp
Ale to nie są te same silniki, a moc jest ustawiana odpowiednio programowo jedynie z tego co wiem D-CAT 177KM miał trochę inny osprzęt. On był najbardziej awaryjny i niepolecany. Toyotę dużo bezpieczniej było brać z silnikiem benzynowym i tu już wszystkie uchodziły za mało problematyczne. Diesle D4D borykały się z problemami nadmiernego zużycia oleju, przepalającą się uszczelką pod głowicą, tworzenie się zbyt dużej warstwy nagaru na denkach tłoków itd.ramirez77 napisał(a):Wiem, że podobne modele silników montowane były w Avensissach III generacji lecz o mocy 124 KM 126 KM lub 143 KM to jednak nie ma tej jednostki 122KM 90 kW.
Te silniki mają już inne oznaczenie 4WZ-FHV (177KM) i 4WZ-FTV (122KM i 150KM). Są to silniki pochodzące ze stajni PSA o oznaczeniu DW10 czyli wychodzi na to że całkiem udane jednostki. Które z oznaczeniem HDi były montowane w Peugeotach i TDCi w Fordach.ramirez77 napisał(a):W Proace dla wersji d4d 2.0 litra do wyboru są jednostki oprócz wspomnianej 122kw także 150 i 177KM
Rokiko napisał(a): silniki z oznaczeniem serii 1AD oraz 2AD nie są polecane bo to one uchodzą za awaryjne.
Rokiko napisał(a):Te silniki mają już inne oznaczenie 4WZ-FHV (177KM) i 4WZ-FTV (122KM i 150KM). Są to silniki pochodzące ze stajni PSA o oznaczeniu DW10 czyli wychodzi na to że całkiem udane jednostki. Które z oznaczeniem HDi były montowane w Peugeotach i TDCi w Fordach
PSA czyli Citroen i Peugeot produkują samochody dostawcze dla koncernu Toyota jak w tym przypadku Proace. Silniki są raczej identyczne ale warto wziąć pod uwagę to co napisał @szybki o osprzęcie. Ja bym wolał szukać Citroena Berlingo lub Peugeota Riftera. Dlaczego bo dostajesz generalnie w tych trzech przypadkach to samo, a Toyota jest tu najdroższa. Kupując samochody z koncernu PSA będziesz wiedział że silnik DW10 jest taki i z takim samym osprzętem jak w innych samochodach z tego koncernu.ramirez77 napisał(a):No to więc suma sumarum auto z silnikiem 122km 90 kW 2.0 l warte jest uwagi czy też powinienem sobie go odpuścić ?
Nie będzie tam tego silnika tylko będzie DW10 oznaczonym przez Toyotę 4WZ-FHV (177KM) lub 4WZ-FTV (122KM i 150KM).ramirez77 napisał(a):tzn że silnik o którym wspomniałem wypuszczony w modelu od 2017 roku należy do serii 1AD badź 2AD ?
Rokiko napisał(a):Moim zdaniem kupowanie Proace nie ma sensu bo można kupić to samo taniej. Ten samochód ma tylko znaczek Toyot
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne TOYOTA