Toyota Proace II D4D 2.2 122KM warto z tym silnikiem - wady i zalety?

20 Wrz 2021, 22:21

Witam wszystkich serdecznie.
Panowie ( a może i Panie ;-)), pytanie moje dotyczy Toyoty Proace II czyli model od 2017 roku z jednostką napędową
2.0 diesel d4d 122KM 90KW . Wiem że podobne modele silników montowane były w Avensissach III generacji lecz o mocy 124 KM 126 KM lub 143 KM to jednak nie ma tej jednostki 122KM 90 kW.
W Proace dla wersji d4d 2.0 litra do wyboru są jednostki oprócz wspomnianej 122kw także 150 i 177KM . Lecz najmniej informacji i opinii użytkowników jest na temat tej wersji ze 122KM . Czy ktoś z Was , mógłby mi przybliżyć jakieś porównanie tego silnika do wspomnianych pozostałych. Tzn najbardziej mi zależy na informacji czy ten konkretny silnik 122KM znacznie odbiega osiągami i np. awaryjnością od pozostałych itp>>>//
Z góry dziękuję za wszelkie info

Pozdrawiam
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Wrz 2021, 22:59

ramirez77 napisał(a):Tzn najbardziej mi zalezy na informacji czy ten konkretny silnik 122KM znacznie odbiega osiagami i np. awaryjnoscia od pozostałych itp

To auto nic nie ma wspólnego tojotą a diesle serii ad są max kiepskie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10741
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Wrz 2021, 08:30

szybki napisał(a):To auto nic nie ma wspólnego tojotą a diesle serii ad są max kiepskie.

Czy mógłbyś nieco rozwinąć swoją wypowiedź rzeczowo ją uzasadniając ?
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Wrz 2021, 09:28

Proace to nie toyota tylko auto od PSA (jumpy, expert, vivaro) z innym znaczkiem.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2607
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Wrz 2021, 10:02

ramirez77 napisał(a):Wiem, że podobne modele silników montowane były w Avensissach III generacji lecz o mocy 124 KM 126 KM lub 143 KM to jednak nie ma tej jednostki 122KM 90 kW.
Ale to nie są te same silniki, a moc jest ustawiana odpowiednio programowo jedynie z tego co wiem D-CAT 177KM miał trochę inny osprzęt. On był najbardziej awaryjny i niepolecany. Toyotę dużo bezpieczniej było brać z silnikiem benzynowym i tu już wszystkie uchodziły za mało problematyczne. Diesle D4D borykały się z problemami nadmiernego zużycia oleju, przepalającą się uszczelką pod głowicą, tworzenie się zbyt dużej warstwy nagaru na denkach tłoków itd.

Jak wspomniał @szybki silniki z oznaczeniem serii 1AD oraz 2AD nie są polecane bo to one uchodzą za awaryjne. Na szybko będą to na pewno jednostki 2.0 D4D 126KM, 2.2 D4D 150KM i 2.2 D4D D-CAT 177KM. One były w Avensisach do 2018 roku.

ramirez77 napisał(a):W Proace dla wersji d4d 2.0 litra do wyboru są jednostki oprócz wspomnianej 122kw także 150 i 177KM
Te silniki mają już inne oznaczenie 4WZ-FHV (177KM) i 4WZ-FTV (122KM i 150KM). Są to silniki pochodzące ze stajni PSA o oznaczeniu DW10 czyli wychodzi na to że całkiem udane jednostki. Które z oznaczeniem HDi były montowane w Peugeotach i TDCi w Fordach.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10002
Zdjęcia: 35

21 Wrz 2021, 11:37

Rokiko napisał(a): silniki z oznaczeniem serii 1AD oraz 2AD nie są polecane bo to one uchodzą za awaryjne.

tzn że silnik o którym wspomniałem wypuszczony w modelu od 2017 roku należy do serii 1AD badź 2AD ?
Rokiko napisał(a):Te silniki mają już inne oznaczenie 4WZ-FHV (177KM) i 4WZ-FTV (122KM i 150KM). Są to silniki pochodzące ze stajni PSA o oznaczeniu DW10 czyli wychodzi na to że całkiem udane jednostki. Które z oznaczeniem HDi były montowane w Peugeotach i TDCi w Fordach

No to więc suma sumarum auto z silnikiem 122km 90 kW 2.0 l warte jest uwagi czy też powinienem sobie go odpuścić ?
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy Honda Accord to dobra inwestycja?
    Decyzja o zakupie nowego auta dla wielu osób jest prawdziwą męczarnią. Bardzo duża oferta, bardzo dużo danych liczbowych, mnóstwo informacji. Jednak przyjrzyjmy się na przykładzie jednego z modeli Hondy jakie ...
    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...

21 Wrz 2021, 12:01

Ogólnie proace jest zlepkiem motoryzacyjnym. Silniki psa są ok.tylko tak naprawdę nie wiemy co jest z osprzętem. Czy to jest inwencja twórcza tojoty czy może psa. Tojka tez używała silników 1,6d z bmw które podobno są jeszcze gorsze od AD.
Tak więc słupek może być psa a reszta tojki i wtedy przy awarii różnie może być z kosztami a jak się doliczy wadliwe skrzynie biegów to robi się konkret.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10741
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Wrz 2021, 12:17

ramirez77 napisał(a):No to więc suma sumarum auto z silnikiem 122km 90 kW 2.0 l warte jest uwagi czy też powinienem sobie go odpuścić ?
PSA czyli Citroen i Peugeot produkują samochody dostawcze dla koncernu Toyota jak w tym przypadku Proace. Silniki są raczej identyczne ale warto wziąć pod uwagę to co napisał @szybki o osprzęcie. Ja bym wolał szukać Citroena Berlingo lub Peugeota Riftera. Dlaczego bo dostajesz generalnie w tych trzech przypadkach to samo, a Toyota jest tu najdroższa. Kupując samochody z koncernu PSA będziesz wiedział że silnik DW10 jest taki i z takim samym osprzętem jak w innych samochodach z tego koncernu.

ramirez77 napisał(a):tzn że silnik o którym wspomniałem wypuszczony w modelu od 2017 roku należy do serii 1AD badź 2AD ?
Nie będzie tam tego silnika tylko będzie DW10 oznaczonym przez Toyotę 4WZ-FHV (177KM) lub 4WZ-FTV (122KM i 150KM).

Moim zdaniem kupowanie Proace nie ma sensu bo można kupić to samo taniej. Ten samochód ma tylko znaczek Toyoty.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10002
Zdjęcia: 35

21 Wrz 2021, 17:58

Peugeot produkuje także dla Mercedesa,np Citan-a:)Rzeczywiscie nazywanie takich aut Mercedesami jest niezbyt na miejscu i tylko tyle.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Wrz 2021, 18:28

Rokiko napisał(a):Moim zdaniem kupowanie Proace nie ma sensu bo można kupić to samo taniej. Ten samochód ma tylko znaczek Toyot


Jedyną sensowną opcją jesli chodzi o Citroena to Berlingo bo Jumpy i Expert bardzo ceną nie odskakują w dół. Kurka czwórka jeśli sprawa ma sie już rozgrywać we francuzach to najrozsądniej byłoby wejść chyba w Renault. Jaka tu opcję byście doradzili : Trafic ?
Tak naprawdę to zanim nie zabiłem sobie głowy tą Proace to moje poszukiwania dostawczaka krązyły głownie wokół Mercedesa Vito tylko z silnikiem 2,2 (136 lub 163 KM) ale tu musiałbym rocznikowo znacznie zejść aby wykorzystać ten sam budżet co na 2017 modele z PSA. Co o tym myślicie o takiej niemieckiej opcji ?
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Wrz 2021, 19:47

PhantomASA1 napisał(a):Peugeot produkuje także dla Mercedesa,np Citan-a:
Citan to Renault Kangoo
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14179
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2021, 22:23

I cena za pojazd od razu w górę, co nie znaczy, że Kangoo byłby gorszym wytworem od auta wyprodukowanego przez Mercedesa, obecne Mercedesy to żadne mecyje, jedynie może wizualnie, po prostu się psują.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)