Toyota Rav 4 II - wszystko co powinienem wiedzieć

25 Mar 2019, 20:01

Cześć!
Chciałbym się was koledzy poradzić. Co sądzicie o Toyocie RAV 4 II generacji? Czy to dobre auto, mało awaryjne czy odwrotnie? Na co zwracać uwagę przy kupnie oraz eksploatacji? Ile powinienem wydać na takie auto? Planuje jego zakup i chciałbym się uchronić przed trafieniem na bubel. Szukam najmocniejszej wersji silnikowej i chciałbym zamontować gaz.
Pozdrawiam ;)
owca9696
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Mar 2019, 21:42

Ja się kiedyś rozglądałem...któreś 2litrowe tylko nie pamiętam czy przed czy poliftowe miały defekt odkręcającej się głowicy. Co tu dużo pisac. Auto przedpotopowe za dużo tam się nie dzieje. Jakbyś patrzył na podwozie niech Cię nie zdziwi wszędobylska korozja. Jeśli ktoś nie zabezpieczył to tak jest i tak będzie
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Mar 2019, 09:16

legler napisał(a):któreś 2litrowe tylko nie pamiętam czy przed czy poliftowe miały defekt odkręcającej się głowicy.
ale Ty tu piszesz o dieslu a autor mowi o benzynie.

Ogólnie auto warte polecenia pytanie do czego chcesz go użyć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Mar 2019, 13:49

Przede wszystkim do pracy i małych wypadów gdzieś nad morze albo może za granicę, jeżeli byłby w dobrym stanie. Jestem reporterem, więc w miarę dużo się poruszam. Wymiarowo to auto nie jest takie duże jak klasyczny SUV, ale wyżej położone, a właśnie czegoś takiego szukam. Myślałem jeszcze o BMW x5 e53 - to już spore auto i ładne, ale pewnie koszta eksploatacji i napraw by mnie zabiły...
owca9696
Nowicjusz
 
Posty: 3

26 Mar 2019, 15:52

Rav II genu jest ostatnia ktora ma stały napęd na 4 koła i to jest plusem, plasuje tez praktycznie bezobslugowy łańcuch rozrządu, na minus na pewno spalanie bo auto jedzie słabo a pali stosunkowo dużo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Mar 2019, 16:55

owca9696 napisał(a):Szukam najmocniejszej wersji silnikowej i chciałbym zamontować gaz.
Najmocniejsze to chyba były wersje 2.4 ale ich jest mało i najlepszą opcją do instalacji gazowej w tym modelu był silnik 2.0 z tego co pamiętam. Musisz wziąć pod uwagę to że Ravka ma koło zapasowe na tylnej klapie i w przypadku montażu instalacji LPG butlę musisz zamontować w bagażniku który jest i tak już bardzo mały.
Ogólnie samochód jest godny polecenia tylko musisz znaleźć egzemplarz w dobrym stanie to będziesz mógł się cieszyć bezawaryjnością :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Mar 2019, 21:16

Cichy77 napisał(a):Najmocniejsze to chyba były wersje 2.4 ale ich jest mało
bo 2.4 szło na USA. No z gazem to taka lipna sprawa ale jak bagażnik Ci nie potrzebny to butla 80l i jazda :)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4