Toyota rav 4 jaki silnik?

24 Lis 2013, 00:14

Zgadzam się, że silnik 3sge beams jest lepszy, ale jeszcze lepsiejszy jest 2JZ - mega pancerny i idelanie nadaje się do tuningu, co z 2ZZ-GE jest b. słabo, ale ten silnik nie jest taki zły i na pewno lepszy od wszystkich D4D z mega drogim osprzętem. Dodatkowo zapomniałeś o problemach z liftem w tym silniczku.
Ja akurat mam zadbany - wałki, shim'y w idealnym stanie - jeżdżony na oleju 5W-30 zmienianym co 10 lub 8 kkm w zależności od używania lift'a i nie bierze ani grama oleju :-)
Prawda jest taka, że ten silnik jest mniej odporny niż 3sg na młodych chłopaczków, którzy kupują Celicę lub Corollkę TS tylko do pałowania, a zapominają o podstawowym serwisie.
Co do wrażeń z jazd - to jest to typowa charakterystyka wysokoobrotowego silnika i nie nadaje się na trasę, ale do szybkiej jazdy po mieście jak znalazł.
Poza tym dźwięk tego silniczka jest przepiękny - zwłaszcza po przekroczeniu 6200 rpm (w końcu robiony przy współpracy z Yamahą, notabene 3sg tak samo i jeszcze kultowy 4a-ge).
Niewiele furek z większymi silnikami daje mu radę - jak masz wątpliwości to przyjedź swoim trabantem i zobaczymy jak się składa ...
checkengine
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: TOYOTA
Silnik: 2ZZGE, 1NZFE, 1CDFTV
Paliwo: Benzyna

24 Lis 2013, 02:09

2ZZa jedyne co może uratować to skrupulatny serwis i pilnowanie tego o czym często ludziska zapominają czyli zasady uzytkowania auta...

Jeżeli chodzi o resztę to :
O lifcie zapomniałem :oops: Lift bardzo często nie włącza się przez nie odpowiedni/zimny olej albo przez uszkodzone "lift bolts" takie śrubki :D

Głowa yamahy była też w JZ (baaardzo fajny silnik :D )

Co do doznań płynących z wiertarkowej charakterystyki to kiedyś lubowałem się w tego typu parametrach nie zwracając uwagi na Nm... wszystko było gitarowo do momentu przejechania się wykręconym turbo a później doszły V8ki . Tak wiec teraz Nm jest na pierwszym miejscu później jego przebieg a na końcu moc.
checkengine napisał(a):Niewiele furek z większymi silnikami daje mu radę - jak masz wątpliwości to przyjedź swoim trabantem i zobaczymy jak się składa ...

Jak miałbym się z Toba ustawić na kresce albo z rolki to wybrałbym auto mające Nm i w zakresie prędkosci najbardziej użytecznych będzie pozamiatane :D
Przejedź się 3UZem albo zwykłą turbawką to zobaczysz o co mi chodzi :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11010
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Lis 2013, 11:07

O teraz możemy pogadać, bo piszesz konkrety :-)
Faktycznie brakuje mi niutków w moim silniczku i dlatego chciałem go uturbić, ale jak już wiesz ten silnik ma swoje wady i może nie wytzymać tej operacji na dłuższą metę, a nie chcę pakować się w kolejne wydatki.
Zastanawiam się nad zakupem Lex'a Z30 z silnikiem 2JZ-GE lub 1UZ-FE lub Supry.
Co polecasz?
Chętnie się przejadę, tylko nie mam czym ;-( A Ty skąd jesteś ???
checkengine
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: TOYOTA
Silnik: 2ZZGE, 1NZFE, 1CDFTV
Paliwo: Benzyna

24 Lis 2013, 15:40

checkengine napisał(a):O teraz możemy pogadać, bo piszesz konkrety :-)

To że się nie dogadaliśmy co do diesla 1CD to kwestia pojmowania stwierdzenia "same kłopoty" a do tego jeszcze porównanie do ad.

checkengine napisał(a):Faktycznie brakuje mi niutków w moim silniczku i dlatego chciałem go uturbić, ale jak już wiesz ten silnik ma swoje wady i może nie wytzymać tej operacji na dłuższą metę, a nie chcę pakować się w kolejne wydatki.


Uturbiebie 2zz mija się z celem ponieważ jego wrodzone wady nie pozwolą rozwinąć skrzydeł a kaskę i tak należy wydać żeby banglało. Trzeba też dodać że cały czas jest to napęd FWD przy którym łatwo przegiąć z Nm i mocą vs przyczepnść.
Do tego jeszcze dołozymy tematy elektroniki, strojenia itp. po czym robi się górka nie warta dodatkowych 60KM i 100Nm.

checkengine napisał(a):Zastanawiam się nad zakupem Lex'a Z30 z silnikiem 2JZ-GE lub 1UZ-FE lub Supry.
Co polecasz?


Nie wiem co chcesz osiągnąć, do czego Ci potrzebne auto, czy może być małe a może musi być 4d i ile będziesz robił kilometrów a może pojedziesz na tor na upalanko albo tylko street, wygoda, klima i automat...
Ważne też jest czy sam dłubiesz i ile masz kaski na starter i ile na mody???
Dopiero można nakreślić co będzie dla Ciebie gitarowe...tym bardziej że szczególy są najważniejsze takie jak np różnice 1uz z 92r a 95r a 99r a 3uz z 00r :D albo rodzaje skrzynek itd.
Supra jest najdroższa ale można ją dorwać tanio (do 40k) N/A i zacząć przygodę z dłubaniem.
Lex Sc300/400 wygodna odmiana supry
Lex GS supra sedan no i w serii ma V8kę 283KM i 441Nm!!
LSy komforcik za śmieszna kaskę

checkengine napisał(a):Chętnie się przejadę, tylko nie mam czym ;-( A Ty skąd jesteś ???


Okolice stolicy
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11010
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Pogoń za najlepszymi czasami w symulatorze - Formuła E
    Dwaj kierowcy Audi: Daniel Abt i Lucas di Grassi, już 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie bieżącego sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu, w Maroku. Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego ...