Toyota Rav4 2006 - Podłączenie świateł do jazdy dziennej

11 Lip 2019, 14:17

Witam.
Chcę w Toyocie Rav4 2,0 benzyna z 2006r. podłączyć światła do jazdy dziennej.
Posiadam światła do jazdy dziennej osram LEDFOG103 zintegrowane z halogenami i moduł Lepard AM.010.3 z automatycznym czujnikiem światła. Mam tez manetkę zmiany świateł z funkcja auto którą chcę założyć w miejsce starej tak aby funkcja automatycznych świateł działa tylko w pozycji auto.
Z uwagi że mam trochę wolnego czasu chciałbym zając się tematem sam ale potrzebuję pomocy jak to wszystko połączyć.
Poniżej przesyłam schematy podłączenia świateł i modułu - pytanie tylko jak to wszystko połączyć tak aby działało w połączeniu jeszcze z przełącznikiem auto na manetce.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Toyota Rav4 2006 - Podłączenie świateł do jazdy dziennej Toyota Rav4 2006 - Podłączenie świateł do jazdy dziennej
loglemur
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 2

11 Lip 2019, 17:32

Generalnie masz wszystko opisane na schematach musisz tylko znaleźć odpowiednie przewody w wiązce w samochodzie.

Tak naprawdę to myślę że mając manetkę z AUTO do świateł wystarczyło by dokupić czujnik zmierzchu i odpowiednią podpiąć go z kablami przy manetce bez tego całego modułu który masz wyżej :) i by wszystko fajnie funkcjonowało no i pracy znacznie mniej :)

Jeżeli chodzi o światła dzienne to tu nie patrz na czujnik zmierzchu tylko podłącz je tak jak normalnie masz na schemacie i będzie ok tu nie ma znaczenia czy masz czujnik zmierzchu czy nie bo te światła gasną po zapaleniu świateł pozycyjnych/mijania :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Lip 2019, 07:45

Dzięki za odpowiedź.
Z manetką auto i oryginalnym czujnikiem zmierzchu próbowałem - wykonałem podłączenie wg schematu ale niestety nie działa. Po podłączeniu komputera okazało się że w ogóle w ecu nie ma takiej opcji i najprawdopodobniej trzeba by wgrać nowe oprogramowanie.

W związku z powyższym zdecydowałem się na opcje z modułem Lepard.
Obawiam się że jak podłączę światła zgodnie z drugim schematem a potem moduł zgodnie z pierwszym to może nie działać funkcja "leaving home" którą moduł oferuje, stąd też moje wątpliwości co do podłączenia.
loglemur
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 2

12 Lip 2019, 14:51

loglemur napisał(a):W związku z powyższym zdecydowałem się na opcje z modułem Lepard.Obawiam się że jak podłączę światła zgodnie z drugim schematem a potem moduł zgodnie z pierwszym to może nie działać funkcja "leaving home" którą moduł oferuje, stąd też moje wątpliwości co do podłączenia.
W takim razie wykorzystaj tylko ten moduł. Jeżeli chodzi o przełącznik AUTO może być tak że nawet aktualizacja oprogramowania nic nie da i trzeba będzie go podłączyć w inny sposób :) pozatym nie masz oryginalnego czujnika zmierzchu z którego normalnie korzysta sterownik więc nawet jak byś zaktualizował oprogramowanie to nie będzie on działał poprawnie. Wydaje mi się że w tym przypadku będzie lepiej ten przełącznik zintegrować z modułem który posiadasz i będziesz montował.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Lip 2019, 18:54

Ten układ musi być zrobiony zupełnie jako oddzielny układ w samochodzie i nie może ingerować w oprogramowanie BSI czy BSU. Dlatego w tym zestawie jest przekaźnik. Jest on jakby seperatorem od elektryki samochodu. Nie można nawet wykorzystać oryginalnego czujnika zmierzchu, który jest w samochodzie, bo nie będzie to działało.
Przewód żółty trzeba podłączyć pod albo krańcówkę drzwi, albo zamek centralny. Dlaczego albo? Ano dlatego, że jest to uzależnione, czy zamek centralny zamyka drzwi automatycznie po przekroczeniu 20 km/h czy nie. Jeżeli tak, to trzeba podłączyć się pod krańcówkę. Kolejna uwaga - minus do modułu najlepiej wziąść prosto z klemy aku - nie brać z karoserii. Tak samo plus - też prosto z aku, a nie z jakiegoś przewodu np. radia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lip 2019, 08:19

Dziękuję za zainteresowanie tematem ale powiedzcie mi jak podłączyć przewody z modułu z przewodami świateł.
Z świateł mam przewód który powinien iść do pozycyjnych i taki sam przewód mam z modułu, podobnie jest z przewodami do stacyjki?
loglemur
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik z Lexusa RC F będzie napędzany wodorem?
    5-litrowy silnik, który napędza Lexusa RC F, jest przebudowywany po to, by mógł być zasilany wodorem. To sposób na to, by silniki spalinowe, zwłaszcza pięknie brzmiące motory jak lexusowe V8, jeszcze ...

15 Lip 2019, 10:11

Podłączyć musisz zgodnie ze schematem. Do świateł idą ci dwa fioletowe ( po jednym na każdy reflektor ), a do pozycyjnych jest jeden zielony. Pytanie tylko, jak masz w pozycyjnych rozwiązaną instalację - czy na krzyż czy przód i tył. Jak na krzyż, to prawdopodobnie będziesz musiał ten zielony rozdzielić na dwa. Jak na przód i tył to nic nie trzeba robić. Pomarańczowy i czerwony podłączasz albo do stacyjki, albo do aku, albo rozdzielasz - czerwony pod aku a pomarańczowy pod stacyjkę. W instrukcji powinno pisać o co chodzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lip 2019, 10:25

No tak - wszystko jasne tylko co z przewodami od świateł (nr 1, 2, 3, 4) na drugim schemacie? Czy niebieski (nr 3) muszę podłączyć do stacyjki, a biały (nr 4) do pozycyjnych. A może fioletowe przewody od modułu podpiąć do czerwonego od świateł?
loglemur
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 2

17 Lip 2019, 07:20

Wczoraj udało mi się podłączyć wszystko na krótko oprócz przekaźnika z pierwszego schematu. Wydaje się że wszystko działa, więc moje pytanie: czy ten przekaźnik jest niezbędny czy mogę go sobie darować?
loglemur
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 2

20 Lip 2019, 19:15

Przekaźnik jest po to, żeby "odizolować" instalację tego modułu od instalacji samochodu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000