Toyota RAV4 II 2.0 VVT-i LPG silnik gaśnie (nierówne obroty)

15 Lis 2021, 22:12

Witam. Od pewnego czasu mam problem z samochodem, podczas odpalania na zimnym silniku na biegu jałowym auto po kilku sekundach jakby się dusi po czym gaśnie. Aby auto nie zgasło muszę dodawać lekko gazu. Po pewnym czasie gdy samochód się odpowiednio nagrzeje i ustabilizują się obroty to podczas jazdy dzieje się tak, że przy dodawaniu gazu na maksa, obroty nie chcą iść wyżej tylko stoją w miejscu i dodatkowo wtedy szarpie samochodem tak jakby przerywało.
Po zgaszeniu gdy silnik jest nadal gorący ponowne uruchomienie samochodu jest praktycznie niemożliwe od razu obroty spadają i silnik gaśnie, trzeba odczekać dłuższą chwilę żeby móc silnik ponownie odpalić.
Zauważyłem też opuźnioną reakcję silnika na szybkie dodanie gazu na postoju.
Dodam że te objawy które przedstawiłem dzieją się tylko podczas jazdy na benzynie. Po przełączeniu na LPG samochód nagle pracuje normalnie, obroty są w porządku nic nie szarpie.
Moja instalacja to BRC.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc lub pomysł jak temu zaradzić.
sniperghost
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lis 2021, 12:15

Jaki to jest silnik? Nie jest to jednostka D4 na bezpośrednim wtrysku? W tych samochodach były dwie wersje silnika benzynowego 2.0.

sniperghost napisał(a):objawy które przedstawiłem dzieją się tylko podczas jazdy na benzynie. Po przełączeniu na LPG samochód nagle pracuje normalnie, obroty są w porządku nic nie szarpie.
Jak widać po tym prawdopodobnie problem będzie leżał w zasilaniu paliwem bo pozostałe elementy możesz wykluczyć z racji prawidłowej pracy na zasilaniu LPG.

Na jakim poziomie utrzymujesz paliwo w zbiorniku?

sniperghost napisał(a):Po zgaszeniu gdy silnik jest nadal gorący ponowne uruchomienie samochodu jest praktycznie niemożliwe od razu obroty spadają i silnik gaśnie, trzeba odczekać dłuższą chwilę żeby móc silnik ponownie odpalić.
Przed zgaszeniem przełącz na benzynę i na niej zgaś auto po czym tak spróbuj odpalić.

Czy problemy opisane wyżej z pracą na benzynie występowały wcześniej jak były wyższe temperatury na dworze?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

16 Lis 2021, 18:49

Co do silnika jest to 2.0 i 16V 150KM 110kW
Paliwo mam przeważnie na połowie baku, nie jeżdżę na rezerwie.
Objawy które przedstawiłem były także jak było gorąco na zewnątrz.
Spróbuję zgasić silnik po przełączeniu na gaz i wtedy zobaczę co się stanie.
sniperghost
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lis 2021, 19:22

sniperghost napisał(a):Co do silnika jest to 2.0 i 16V 150KM 110kW
Dobrze rozumiem że masz silnik D4 z wtryskiem bezpośrednim o oznaczeniu 1AZ-FSE? Był tam jeszcze montowany silnik 1AZ-FE na wtrysku wielopunktowym. Stąd moje pytanie.

Moim zdaniem warto zacząć od sprawdzenia pompy paliwa i ciśnienia jakie ona daje. Następnie dobrze by było przejrzeć wtryskiwacze.

Ilość paliwa w baku utrzymujesz na dobrym poziomie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

16 Lis 2021, 21:38

Gdzie mogę odczytać dokładne oznaczenie silnika?
sniperghost
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lis 2021, 21:42

Mam jeszcze pytanie gdzie znajduje się pompa paliwa w tym samochodzie,
czy filtr paliwa występuje w tym modelu auta, bo gdzieś czytałem że jest on połączony z bakiem i ze się go nie wymienia, czy to prawda?
sniperghost
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bentley EXP 100 GT - elektryczny luksus
    Jak widać Bentley stawia na luksus w wydaniu samochodów elektrycznych. Na razie jest to prototyp ale w niedalekiej przyszłości może się okazać że takie samochody będą królowały na globalnym rynku. To nie tylko ...