
Sportowy kamper RV-2 nie był pierwszym projektem Toyoty, który łączył w sobie dwie skrajności. Cyfra w nazwie modelu oznacza, że samochód ten był drugą próbą stworzenia tak nietypowego pojazdu. Co różniło oba modele? Toyota RV-2 – w przeciwieństwie do modelu RV11 – była całkowicie przygotowana do seryjnej produkcji.

Samochód niewątpliwie zwracał uwagę swoją nietuzinkową stylistyką, ale nie ona była jego głównym atutem. Najistotniejszą cechą charakterystyczną auta była przestrzeń bagażowa składająca się z elementów, które można nazwać "drzwiami dachowymi". Po ich otwarciu pojazd przekształcał się w kampera z materiałowym dachem, który mógł pomieścić cztery osoby.
Warto dodać, że sam proces zamiany kombi w kampera był dla japońskich inżynierów nie lada wyzwaniem, przede wszystkim z punktu widzenia sztywności samego nadwozia. Dlatego też konstrukcja pojazdu została specjalnie wzmocniona.
Na liście wyposażenia można było znaleźć między innymi klimatyzację, radio i elektrycznie sterowane szyby. Model RV-2 został zbudowany przy użyciu platformy i podzespołów pochodzących z Toyoty Crown i Toyoty Mark II. Pod maską konceptu znalazł się silnik benzynowy o pojemności 2,6 litra i mocy około 100 KM. Prędkość maksymalna około 190 km/h była stosunkowo wysoka i wynikała z dobrych parametrów aerodynamicznych auta.
źródło: Toyota