Toyota wycofuje się z Diesli

07 Mar 2018, 11:40

Toyota rezygnuje z produkcji samochodów z silnikami Diesla. Tak oświadczył w Genewie prezes europejskiego oddziału Toyoty Johan Van Zyl. Samochody z silnikami Diesla znikną z cenników do końca roku. Wyjątkiem będą Toyoty Hilux, Land Cruiser oraz ProAce. Są to samochody, w których wysoki moment obrotowy jest bardzo ważny i w których hybryda nie miałaby sensu. Jednakże będą ograniczenia w sprzedaży tych samochodów - być może będzie ich bardzo mało - zalezy od popytu i zainteresowania klientów. Warto wspomnieć, że silnik w Toyota ProAce to obecnie wytwór PSA.

Toyota wycofuje się z DiesliI można się było tego spodziewać - takie pogłoski krażyły już od dawna. Toyota, notując spadek zainteresowania klientów silnikami Diesla, już wcześniej rozważała takie coś. Już jakiś czas temu postawiła na hybrydy.
Wszystko za sprawą coraz to surowszych norm emisji CO2. A te wciąż są podnoszone i aby dostosować silnik Diesla do tych norm, zaczyna się to robić wręcz niemożliwe a obecnie coraz mniej opłacalne. Jak mówi prezes Toyoty, takie samochody możnaby produkować, ale ich ceny byłby nieadekwatne do oszczędności. Oprócz tego byłyby one bardzo wielkim problemem w użytkowaniu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2018, 12:18

MotoAlbercik napisał(a): Jak mówi prezes Toyoty, takie samochody możnaby produkować, ale ich ceny byłby nieadekwatne do oszczędności. Oprócz tego byłyby one bardzo wielkim problemem w użytkowaniu.

I to zdanie świadczy o całkiem innym podejściu Japońców, w kwestii szacunku do klienta, niż niektórzy europejscy producenci(nie będę wymieniać nazw i tak wiadomo o kogo chodzi). Samochód to narzędzie i ma sprawiać jak najmniej problemów użytkownikowi także po okresie gwarancyjnym.
A co do diesli, to nie tylko Toyota się z nich wycofuje. Tak naprawdę diesle w osobówkach, to europejski wymysł. Reszta świata jeździ na benzynie. A dla Japońców Europa nie jest najważniejsza. Tylko, że to prestiżowy rynek i nie wypada całkowicie olewać Europy.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2018, 12:38

yeti65 napisał(a):A co do diesli, to nie tylko Toyota się z nich wycofuje.

Nie wiem jak to jest naprawdę, ale ponoć Toyota jest pierwszym producentem samochodów, który oficjalnie ogłosił rezygnację z Diesli.
yeti65 napisał(a):I to zdanie świadczy o całkiem innym podejściu Japońców, w kwestii szacunku do klienta, niż niektórzy europejscy producenci

Ja myślę, że to nie kwestia podejścia i szacunku do klientów. Poprostu rażąco spadła podaż na samochody z silnikiem Diesli. Auta z tymi silnikami zapewne stoją w salonach i nikt ich nie kupuje, a to oznacza straty dla firmy. Więc skoro nikt ich nie kupuje, to trzeba się z tego wycofać. Myślę, że to poprostu kwestia dobrego doradcy prezesa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2018, 14:14

MotoAlbercik napisał(a):Nie wiem jak to jest naprawdę, ale ponoć Toyota jest pierwszym producentem samochodów, który oficjalnie ogłosił rezygnację z Diesli.
Tak będzie przecież w krajach skandynawskich chyba jest zakaz sprzedaży diesli od 2020 roku jak dobrze pamiętam i wszystkie marki na tym rynku które chcą się utrzymać muszą mieć w swojej ofercie każdy z modeli w wersji elektrycznej lub hybrydowej.
yeti65 napisał(a):A co do diesli, to nie tylko Toyota się z nich wycofuje.
Robią to wszyscy producenci tylko nie chwaląc się jeszcze tak jak to zrobiła Toyota. Zobaczcie przecież bodaj od września wszystkie jednostki benzynowe muszą być wyposażone w GPF (filtr cząstek stałych dla benzyny) to wszystko chodzi o ekologię.
yeti65 napisał(a):Tak naprawdę diesle w osobówkach, to europejski wymysł. Reszta świata jeździ na benzynie.
Tu masz rację tylko tu chodziło o to żeby taniej jeździć niż benzyną i takie były założenia w latach 80-90. Co się z tym stało? Diesle zrobiły się tak skomplikowane i drogie w naprawie że nie opłaca się ich kupować nawet jak benzyna pali trochę więcej a mając do wyboru jeszcze hybrydę to o dieslu można zapomnieć.
Ostatnio sprawdzałem cenę benzyny w stanach i wychodziło mi że za litr Pb w marcu płacą 0,75 dolara czyli w przeliczeniu na złotówki to za taki litr benzyny byśmy zapłacili 2,5zł :) minimalnie więcej od gazu. Jak patrzę na te porównania to się :x Wystarczy policzyć ile Amerykanin zatankuje litrów za średnią krajową a ile nasz Rodak. Oczywiście są kraje gdzie paliwo jest jeszcze tańsze ale to już pomijam.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Mar 2018, 14:52

Wycofują się z diesli ale ... będą w terenówkach ...
Troska o ekonomię a pytanie jak wygląda i kosztuje serwis awarii elektroniki w nowych samochodach. Analogicznie: jeśli moduł sterowania w pralce jest nieopłacalny w naprawie i kupuje się nową pralkę, to w samochodzie będzie inaczej?
|Do Kacper: Ameryka ma tanie paliwo bo jest jednym z największych producentów paliw i najwięcej wydobywa. https://pl.tradingeconomics.com/country-list/crude-oil-production nie ma co porównywać do polskich warunków.
RomekT
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Miejscowość: Tychy
Prawo jazdy: 14 05 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Hyundai
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Golf R Cabriolet
    Volkswagen zaprezentował najszybszego kabrioleta w historii marki. Golf Cabriolet w wersji R posiada silnik 2.0 TSI o mocy 195 kW/ 265 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Wszystkie modele produkowane z oznaczeniem ...
    Kierowco, kontroluj ciśnienie w oponach!
    Jedna trzecia kierowców nie wie ile wynosi prawidłowe ciśnienie w oponach ich samochodów (można je sprawdzić na specjalnej naklejce która powinna być w schowku lub na słupku od strony kierowcy), a nawet ...