Toyota Yaris Cross - zwykła benzyna z automatem czy hybryda?

14 Sie 2021, 12:53

Witam
Moja żona chce kupić w tym roku wspomnianą Toyotę. I z tego tytułu mam pytanie. Raczej jest nastawiona na silnik 1.5 125 KM z automatyczną skrzynią Multidrive S CVT. I dlatego mam pytanie odnośnie tej skrzyni. Jak wygląda to z awaryjnością tej skrzyni CVT od Toyoty? Bo wiele się naczytałem o tych skrzyniach. Z drugiej strony gdzieś czytałem, że skrzynie CVT od Toyoty są dobre. Dlatego zastanawiam się czy lepiej żeby żona kupiła Toyotę ze skrzynią CVT czy może lepiej kupić hybrydę - gdzie znajduje się o wiele lepsza skrzynia e-CVT (pod względem awaryjności). Nadmienię, że żona jeździ do pracy ok. 7 km, nie stoi w korkach i samochód będzie też jeździć w dłuższe trasy. Gdy jedzie do Poznania to i tak na sam początek Poznania - więc korki też odpadają. Więc de facto hybryda nie będzie w ogóle wykorzystywana. Więc sam nie wiem - co wybrać hybrydę czy zwykły silnik 1.5 z CVT? - chodzi tylko o awaryjność
Pozdrawiam
bula1986
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Sie 2021, 17:58

Japońskie CVT są niezawodne, po części dlatego, że są japońskie :lol: a po części dlatego, że japońce przeważnie stosują je do wolnossących benzyniaków (płynne rozwijanie mocy i momentu obrotowego).
Tak z ciekawości, jaka jest różnica w cenie?
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sie 2021, 19:24

Hybryda - wersja Comfort plus pakiet Smart i Tech wychodzi (promocja aktualnie) 102 400 zł plus pewnie kolor, a CVT 1.5 kosztuje (te same pakiety) - 96 000 zł plus kolor - różnica ok. 6 500 zł. No ale ja tam na hybrydach się nie znam. I nie wiem jak to się przy takiej niemiejskiej jeździe ładuje itd. Więc chyba nie ma sensu iść w hybrydę.
bula1986
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Sie 2021, 19:30

Różnica naprawdę niewielka, ja przy tak małej różnicy poszedłbym jednak w hybrydę. Musisz się przejechać jednym i drugim.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sie 2021, 13:08

Różnica naprawdę niewielka, ja przy tak małej różnicy poszedłbym jednak w hybrydę. Musisz się przejechać jednym i drugim.
Hybryda i w trasie powinna spalić mniej. Silnik pracuje w trybie Atkinsona(wysoka sprawność), no i skrzynia E-CVT podobno wieczna.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2021, 11:02

Przy takiej różnicy w cenie nie ma co się nawet zastanawiać iść w hybrydę.i
bula1986 napisał(a):Nadmienię, że żona jeździ do pracy ok. 7 km, nie stoi w korkach
Nie musi stać w korkach żeby hybryda była oszczędna :wink:
bula1986 napisał(a):samochód będzie też jeździć w dłuższe trasy. Gdy jedzie do Poznania to i tak na sam początek Poznania - więc korki też odpadają
Jeżeli będzie jechała normalnie drogami krajowymi to też zauważy sporą oszczędność w spalaniu.
bula1986 napisał(a):nie wiem jak to się przy takiej niemiejskiej jeździe ładuje itd.
Bateria trakcyjna ładuje się zawsze przy nadmiarze mocy o ile jest taka potrzeba oraz przy każdym zdjęciu nogi z gazu. Tak naprawdę jest sporo plusów i rozwiązań dla hybrydy względem samej benzyny.

Zobacz sobie jeszcze na koszty przeglądów i porównaj benzynę i hybrydę. To będzie nowe auto więc tu też warto się zainteresować jak to będzie wyglądało.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Lexus ogłoszony najbardziej niezawodną marką
    Brytyjski portal oferujący porady dla konsumentów Which? przygotował ranking niezawodności marek samochodowych. Pierwsze miejsce zdobył Lexus. To kolejna z wielu nagród, którymi w tym roku wyróżniono ...

17 Sie 2021, 14:20

Co prawda jeszcze auto nie wyjechało z żadnego salonu, ale znając ogólnie bezawaryjność
toyoty i serii yaris, wydaję mi się że śmiało możesz kupować, myślę że się nie zawiedziesz. No i dodatkowo brałbym hybrydę,bo róznica w cenie nieduża a spalanie będzie miała mniejsze.
Arturro73
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Sie 2021, 14:43

Ja zapytam trochę inaczej - czy warto płacić 100k za trochę podwyższonego yarisa z większymi zderzakami?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sie 2021, 14:49

franccc napisał(a):Ja zapytam trochę inaczej - czy warto płacić 100k za trochę podwyższonego yarisa z większymi zderzakami?


A czy każdy musi mieć to samo ?
Podoba mi się kupuje i tyle.
Do tego zrób sobie rekonesans po salonach i dowiedz się ile kosztują teraz małe auta z normalnymi silnikami r4.
Nie patrz na reklamy tylko na to co jest dostępne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sie 2021, 16:20

Ale ja nie mówię, że ma nie kupować, jego sprawa
Chciałbym się tylko dowiedzieć czy istnieje jakiś logiczny argument żeby kupować yarisa cross hybrid za 100k a nie np. corollę hybrid za kilka tysiaków więcej
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sie 2021, 17:01

franccc napisał(a):logiczny argument żeby kupować yarisa cross hybrid za 100k a nie np. corollę hybrid
Tylko taki że ci się to auto podoba :) dzisiaj takie samochody są modne. No plusem jest wyższe zawieszenie jak parkujesz gdzieś na krawężnikach :mrgreen:

Tak samo jest przecież z Toyotą CH-R :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

17 Sie 2021, 18:19

franccc napisał(a):Ale ja nie mówię, że ma nie kupować, jego sprawa
Chciałbym się tylko dowiedzieć czy istnieje jakiś logiczny argument żeby kupować yarisa cross hybrid za 100k a nie np. corollę hybrid za kilka tysiaków więcej

Na jakiej podstawie uważasz, że wiesz lepiej czego gościu potrzebuje :?: Yaris Cross to całkiem inne auto niż Corolla.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2021, 18:54

yeti65 napisał(a):Na jakiej podstawie uważasz, że wiesz lepiej czego gościu potrzebuje :?: Yaris Cross to całkiem inne auto niż Corolla.


A czy ja gdzieś pisałem czego gość potrzebuje? Oczywiście, że inne auto - mniejsze, mniej wygodne, gorzej wyposażone a kosztuje tyle samo co corolla. Cena nie wynika z zaawansowania konstrukcji, która miałaby spełniać jakieś kosmicznie wygórowane potrzeby
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sie 2021, 19:22

franccc napisał(a): Oczywiście, że inne auto - mniejsze

Pewnie o to chodzi spora zaleta dla wielu osób szczególnie w mieście.
franccc napisał(a):mniej wygodne

Dokładnie to samo co wyżej bo może ktoś ma wzrostu 1,70 i jest git.
franccc napisał(a):gorzej wyposażone

Właśnie że nie. Teraz często jeżdżę Jarkiem w max opcji z 18r. który kosztował tyle co auris w wersji "uber"
franccc napisał(a):kosztuje tyle samo co corolla

Ostatatnio dostałem na jazdy próbne corollkę prawie na wypasie to ponad 130k.

Nie wspomnę o skakaniu yarisa po krawężnikach i spalaniu 5l pb.

Yaris o którym wspominam jest używany z aurisem równocześnie i... żaden z użytkowników nie zamieniłby się autami. Jedno tylko chce yarisa drugie tylko aurisa :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sie 2021, 19:29

Czyli nic poza "ja tak chcę" :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km