Transit 2.0 TDCi - problem z wtryskami po regeneracji.

21 Mar 2017, 17:03

Witajcie. Mam problem ze swoim Transitem, rok 2005, 2.0 TDCi 125KM. Mianowicie kilka miesięcy temu uległ awarii. Silnik źle wkręcał się na obroty, z charakterystycznymi przeskokami, znacznie dymił i od razu gasnął po próbie ruszenia z miejsca. Lawetą do mechanika, diagnoza - wtryski padły, wszystkie 4 w tym samym momencie, było to dla mnie dziwne ale cóż, z moim szczęściem mogło się wydarzyć. Mechanik chciał oddać wtryski do Boscha, gdzie za wymianę samych końcówek chcieli 2500zł. Stwierdziłem że to za dużo i znalazłem firmę która za 2600 dokonała pełnej regeneracji. Mechanik założył wtryski, lecz samochód dalej nie działał, ponoć na chwilę odpalił ale potem znów kaplica. Mechanik się poddał więc zabrałem auto do poleconego mi mechanika z serwisu Forda. Ten zdiagnozował iż wtryski są do roboty (było to dla mnie szokiem bo chwilę wcześniej oddałem je do regeneracji), ale stwierdził że powodem jest padnięta pompa wtryskowa, z której opiłki uszkodziły wtryski. Pompa zregenerowana, na gwarancji, filtr paliwa wymieniony. Wtryski całe szczęście przyjęli na reklamacje. Niestety po ich odbiorze i zamontowaniu samochód odpala i chodzi pięknie, ale do momentu gdy się zagrzeje, potem gaśnie i wyskakuje błąd cewki wtryskiwacza, raz jest to wtrysk nr 1, raz nr 2 itp itd. Było to czyszczone, wyciągane, wkładane ze sto razy i ciągle to samo. Oddałem wtryski ponownie na reklamacje, przyszły, to samo. Co jest grane? Ktoś już miał taki problem? Kasa leci, nie liczę nawet ile już na to auto, które powinno na siebie zarabiać wydałem i ciągle nie da się z nim dojść do ładu. Dodam iż dziwne jest to że Ci od regeneracji tak je przyjmują i naprawiają, nie opłaca im się to chyba zbytnio, a wtryski jak wracają to nie wyglądają na zrobione profesjonalnie i zwykle upaćkane od oleju czy czegoś tam. Czy istnieje możliwość że jestem robiony w ciula? Bo takie wrażenie odnoszę. Auto stoi już u mechaników od października :/
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2017, 20:54

Podłoncz pod komputer i zobacz jak pracują wtryski jeżeli jest duża rozbieżność pomiędzy nimi to są uszkodzone
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2017, 21:03

Rozumiem że wtryski po zamontowaniu zostały zaprogramowane i każdy wtrysk trafił na swoje miejsce
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2017, 21:36

Sprawć ciśnienie na cylindrach stopień sprężania 1;19
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2017, 09:31

Witam,
Sorry ale muszę się wypowiedzieć bo coś mi tu nie gra.
Po pierwsze mechanik i ceny Bosch, które podajesz...
Podam Ci ceny od mojego mechanika gdzie ja robię...
To najnowocześniejszy serwis Boscha w kraju.
Wymiana końcówek to koszt 350 zł sztuka
Pełna regeneracja to coś koło 2350 zł
to są ceny szacunkowe - ale pewnie nie dużo się pomyliłem,
I to wszystko w autoryzowanej pracowni regeneracji, gdzie masz wgląd w cały jej proces. Gwarancja też oczywiście jest - ale pewnie nie będzie potrzeby z niej korzystać.
Do tego na sto procent po regeneracji dali by znać - że trzeba zwrócić uwagę na pompę, żeby nie zniszczyć ich roboty.

Reasumując - domniemam, że mechanik chciał zrobić na Tobie niezłą narzutkę za regenerację.
W takich przypadkach nie ma co się bawić - tak jak mówisz w niepewne warsztaty, gdzie dostajesz uwalone wtryski, które nie wyglądają na zrobione.
Zapłacił byś raz a z głową, samochód by jeździł, a tak stoi od października.
misio123
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Ford C-MAX II
Paliwo: Diesel

23 Mar 2017, 21:39

Ja ostatnio robiłem znajomemu reno kango zawiozłem pompe iwtryski do boscha cena regeneracji pompy zapłaciłem 1000zł a wtryski 2600zł za 4szt złożyłem i zaprogramowałem wtryski i auto chodzi bez zarzutu
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


24 Mar 2017, 14:13

Pytanie,czy zostal wyczyszczony dokladnie uklad paliwowy wraz ze zbiornikiem?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Kwi 2017, 20:45

Witajcie, chciałbym wznowić temat gdyż mam nowe informacje. Mianowicie bo kolejnej reklamacji nie zakładałem wtrysków do samochodu, a oddałem je do zakładu w okolicy w celu sprawdzenia. Okazuje się że wtryski są niezregenerowane. Będę miał na tą usługe fakturę i papier świadczący o tym że z wtryskami nic nie było robione, mam również fakturę na tą rzekomą "regeneracje". Powiedzcie mi proszę, jak oceniacie moje szanse na odzyskanie pieniędzy od tych oszustów?
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Kwi 2017, 02:20

Postrasz sadem,szanse masz duze, gdyz jest faktura.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Kwi 2017, 21:05

Jak nie odda pieniędzy to postrasz rze sprawa trafi do sądu i zawołasz jeszcze dodatkowo zadość uczynienia i zrobisz mu taką reklame że nikt nie skorzysta z jego usług
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna