Transport samochodu z Belgii, problem

21 Sty 2011, 19:53

Witam!

Jako, że kończy się mój pobyt w Belgii zastanawiam się czy nie wrócić z własnym samochodem. Ceny są różne zazwyczaj porównywalne z naszymi, ale jak się człowiek spręży to można znaleźć fajna okazję w prasie regionalnej (zanim Marokańce czy Ruscy wykupią).

Nie wiem tylko jak takie auto przywieźć do Polski. Tzn. wiem, że mam do wyboru niemieckie zjazdówki (600 zł + paliwo + czas), lawetę (1250 zł) i belgijskie numery tymczasowe (tu się słabo orientuje, ale chyba 250 euro).

Może wygląda na to, że chcę sobie tyłek szkiełkiem powycierać i na wszystkim oszczędzić, ale jestem tylko biednym studentem i kombinuję jak mogę:)

Czy zna ktoś z Was jakiś alternatywny sposób? Wiecie może czy belgijskie numery zostają czy są zostawiane przy sprzedawcy?

Dużo i bardzo szczegółowo jest o sprowadzaniu aut z Niemiec, a o Belgii ani słowa. Jak mi się uda to obiecuję Wam instrukcję krok po kroku:D

Z góry dzięki za radę!
aleksander1
Nowicjusz

Miejscowość: Gandawa

21 Sty 2011, 20:15

Ja ostatnio sciagnalem sobie lekko uszkodzona Grand Vitare(przerysowna) wlasnie z Belgii, ale na lawecie(znajomy mi wyszukal, a cena zla nie byla wiec decyzja mogla byc tylko jedna)
koszt wynajmu lawety VW LT(2 dni- 500zl za 1 dzien)
koszt paliwa, nie wiem dokladnie ale pusty LT palil 11, zaladowany 14
Samochod otrzymalem bez tablic :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz

Miejscowość: ZZZZ

21 Sty 2011, 20:25

W sumie nie wpadłem na pomysł, żeby wynająć lawetę bez kierowcy. We Wrocławiu za jedną dobę wynajmu Renault Mater płaci się 300 zł. Sama przyczepa laweta to 80 zł za dobę, tylko czy osobówka może wieźć na lawecie inną osobówkę? Nawet jeżeli ta wieziona nie przekracza masy samochodu ciągnącego to czy masę przyczepy też się dolicza?
aleksander1
Nowicjusz

21 Sty 2011, 20:29