Trudna decyzja - naprawa czy sprzedasz?

09 Maj 2018, 15:24

Cześć!
Jestem pod podjęciem decyzji co dalej z moim autkiem. Mianowicie, jestem posiadaczem Hondy Accord VI 2.0 benzyna, niestety samochód pożera takie ilości oleju, że konieczny jest remont lub wymiana silnika. Dodam, że w aucie praktycznie jest nowy rozrząd i sprzęgło do tego parę innych drobnostek zrobionych i w bardzo dobrym stanie blacharskim jak na 19 lat. Oczywiście liczę się z tym, że oporcz silnika coś jeszcze może być do zrobienia. Więc moje pytanie brzmi co waszym zdaniem powinienem zrobic lub co wy na moim miejscu byście zrobili.
Ps. Kupno innego silnika z montażem wyszłoby około 2 -2.5k.
Tatsu
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 1,6 EcoTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Maj 2018, 17:06

Ile bierze tego oleju?

Tatsu napisał(a):Ps. Kupno innego silnika z montażem wyszłoby około 2 -2.5k.


I nie masz pewności czy nie będziesz miał tego samego.

IMO, biorąc pod uwagę wartość auta - lać mineralny po dyszce za litr aż przestanie jeździć a później zezłomować. Brutalne ale ekonomicznie chyba najbardziej uzasadnione.

Nie znam się za bardzo na chądach ale na pewno był w accordzie silnik gdzie zapiekały się pierścienie. Poszukaj czy to nie to. Jeśli tak to wymiana za kilka stówek i załatwione.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Maj 2018, 17:14

Zrób najpierw próbę ciśnieniową i olejową. Wyjdzie faktyczny stan kondycji silnika, oraz to co jest do remontu, czy dół, czy może góra. Jeśli silnik jest ok, a bierze olej bo np, pierścienie się skończyły albo są zalepione, czy cokolwiek innego to myślę że w 2k spokojnie z remontem się wyrobisz, a wiesz co masz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Maj 2018, 18:16

Jeżeli chodzi o kompresję to wyszła bardzo dobrze. Po 14 barów.
Tatsu
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 1,6 EcoTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Maj 2018, 18:23

Teraz należy wykonać próbę olejową (mechanik powinien ją wykonać zaraz po normalnym pomiarze ciśnienia) i wtedy wyjdzie co jest nie tak.

IMO to pewnie pierścienie, gorzej jak tłoki i tuleje, ale to trzeba by zbadać kamerą endoskopową najlepiej, ewentualnie zdjąć głowicę. Tak czy siak sądzę że wyjdzie taniej i lepiej niż kupno używanego słupka, który może być w takim samym stanie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Ospały i senny za kierownicą
    Nie bądź ospały i senny za kierownicą ponieważ takie zachowania sprawiają, że reakcje kierowcy są dużo wolniejsze, jego percepcja słabsza, a do tego ryzyko wypadku dużo wyższe. Jesienią i zimą, kiedy dni są krótsze ...