Trudny wybór diesla - kilka propozycji.

10 Kwi 2015, 11:24

Witam. Kupuję samochód, zdecydowałem się na diesla. Opinii o silnikach jest tyle co użytkowników więc wybór jest ciężki. Znalazłem pewną stronę, z opisem większości diesli i wytypowałem kilka z nich, jest ich trochę, a 8 samochodów kupić nie mogę więc potrzebuję porady w tej sprawie. Oto interesujące mnie jednostki:

1.9 Tdi - 90/100KM bez dwumasa i zmiennej geometrii, mocniejsze posiadały te bajery. jakie są koszta serwisu tych elementów w razie awarii?
1.6 HDI - 90KM prosty, bez dwumasa, dpf'ów i zmiennej geometrii, mocniejsze niestety to wszystko miały
1.9 dCi - 100/105/110KM - Tu się zdziwiłem bo myślałem że każde dCi to kupa, a te poniżej 120KM ponoć nie. Również bez dwumasa, fap'a i zmiennej geometrii (osobiście celowałbym w niego bo podoba mi się Laguna 2 po FL, a ma ona takie silniki)
1.9 jTD/CDTi - słyszałem bardzo dużo dobrego, silnik wysoko w rankingach, no ale ma dwumas, zmienną geometrię, a co dziwne CDTi ma dfp, a jTD nie ma. Podobno najbardziej polecaną odmianą jest ta 120konna.
1.3 Multijet - w Puntach w Astrach, bez wszystkich wyżej wymienionych, kosztownych bajerów. Siostra ma taki w Grande Punto, 75KM, ale autko trochę mulące.
1.6 TDCi - 90KM Sytuacja identyczna jak przy 1.6 HDi, to chyba w ogóle ten sam silnik.
2.0 TDDi - Tylko w Mondeo III. Podoba mi się, ale dupy nie urywa.
1.7 CDTI - Stara konstrukcja Isuzu, trochę ulepszona z czasem, ma dobre opinie.

I to by było na tyle. Jakie są wasze opinie na temat w/w. jednostek, jakie macie doświadczenia z nimi, co będzie najkorzystniejszym wyborem patrząc na awaryjność, koszta eksploatacji, ekonomikę i dynamikę?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2015, 14:44

Nie lepiej LPG raczej taniej wyjdzie ? Ile masz kasy na auto ? Jaki masz roczny przebieg? Dobre były 1.9 TDI 90KM np. w golfach 3 ale znajdz zadbanego to już inna bajka :D
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Kwi 2015, 14:57

1.9 DCI może paść przy każdy przebiegu. Niezależnie od mocy. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Kwi 2015, 01:55

Zdecydowałem się na diesla i tego nie zmienię, lpg nie uznaję jako paliwa do samochodu więc podziękuję. Jakie mam przebiegi, no teraz nie wielkie bo 1.6sr w Borze kiepsko jeździ, dużo pali i nie sprawia mi radości z jazdy, wcześniej miałem diesla i jeździłem sporo. Jestem typem człowieka który lubi wsiąść do auta i kilka godzin pojeździć. Budżet wynosi 17tys, nie ukrywam jednak, że lepiej kupić nico tańsze. Wiadomo, trzeba iść z duchem czasu, chciałbym jakiś świeższy samochód, nowocześniejszy, ale bez nowoczesnej technologi jeśli chodzi o silnik.
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Kwi 2015, 10:12

LPG do zapalniczek, typowe podejście polskiego kierowcy, takich bogatych rodaków mamy, że wolą 2x więcej płacić za to samo.
Ale w imię ideałów, miałeś kiedyś diesla? Wiesz ile kosztują naprawy, jak z awaryjnością itd? Żebyś potem po kupnie nie zmienił jednak zdania odnośnie LPG... :wink:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

11 Kwi 2015, 11:21

Chcesz mieć bezproblemowego diesla to chyba tylko pozostaje VW 1.9 SDI i TDI 90 lub 110 KM, Mercedes 2.5, 2.9, 3.0 TD, Citroen/Peugeot 1.9D. Reszta aut z racji wysokiego przebiegu nie będzie tania w eksploatacji.

Jeździsz dużo po mieście, na krótkich trasach?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Kwi 2015, 11:35

Tylko 1.9 TDI 110 KM to już zmienna geometria i chyba jeszcze dwumasy do nich pakowali
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Kwi 2015, 17:34

1. pytanie jakie przebiegi roczne, że musi być diesel?
2. 10-letnie diesle z reguły dożywają swojego kresu, bo 3 latki w Niemczech robią 200tys. km
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Kwi 2015, 19:45

Zdecydowałem się na diesla i tego nie zmienię, lpg nie uznaję jako paliwa do samochodu więc podziękuję.

Niektórym nie wytłumaczysz że ropniak to nie najlepsze wyjście i LPG to paliwo jak każde inne. Jak padnie turbo to da do myślenia :mrgreen:

Szukaj 1.9 TDI 90KM.
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999