REKLAMA
Witam. Kupuję samochód, zdecydowałem się na diesla. Opinii o silnikach jest tyle co użytkowników więc wybór jest ciężki. Znalazłem pewną stronę, z opisem większości diesli i wytypowałem kilka z nich, jest ich trochę, a 8 samochodów kupić nie mogę więc potrzebuję porady w tej sprawie. Oto interesujące mnie jednostki:
1.9 Tdi - 90/100KM bez dwumasa i zmiennej geometrii, mocniejsze posiadały te bajery. jakie są koszta serwisu tych elementów w razie awarii?
1.6 HDI - 90KM prosty, bez dwumasa, dpf'ów i zmiennej geometrii, mocniejsze niestety to wszystko miały
1.9 dCi - 100/105/110KM - Tu się zdziwiłem bo myślałem że każde dCi to kupa, a te poniżej 120KM ponoć nie. Również bez dwumasa, fap'a i zmiennej geometrii (osobiście celowałbym w niego bo podoba mi się Laguna 2 po FL, a ma ona takie silniki)
1.9 jTD/CDTi - słyszałem bardzo dużo dobrego, silnik wysoko w rankingach, no ale ma dwumas, zmienną geometrię, a co dziwne CDTi ma dfp, a jTD nie ma. Podobno najbardziej polecaną odmianą jest ta 120konna.
1.3 Multijet - w Puntach w Astrach, bez wszystkich wyżej wymienionych, kosztownych bajerów. Siostra ma taki w Grande Punto, 75KM, ale autko trochę mulące.
1.6 TDCi - 90KM Sytuacja identyczna jak przy 1.6 HDi, to chyba w ogóle ten sam silnik.
2.0 TDDi - Tylko w Mondeo III. Podoba mi się, ale dupy nie urywa.
1.7 CDTI - Stara konstrukcja Isuzu, trochę ulepszona z czasem, ma dobre opinie.
I to by było na tyle. Jakie są wasze opinie na temat w/w. jednostek, jakie macie doświadczenia z nimi, co będzie najkorzystniejszym wyborem patrząc na awaryjność, koszta eksploatacji, ekonomikę i dynamikę?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.