Trzaski w głośnikach, palące się żarówki, i in.

06 Kwi 2013, 17:51

Wybieram się to elektryka samochodowego ale w międzyczasie chciałbym opisać problemy. Może mi jakoś pomożecie chociaż naświetlić co się może dziać :) a może bez zobaczenia samochodu się nie da nic powiedzieć, nie znam się.

VW Polo 6n2 2001 1.0 benzyna 12letni
Od około pół roku dziwne rzeczy mi się w aucie dzieją:
- strzelanie w głośnikach przy zapalaniu świateł przy włączonym radiu
- kilka miesięcy temu przepaliły mi się jednocześnie 3 żarówki (2 mijania, 1 długie) - nie wiem czy to przypadek i po prostu zakończyły swój żywot czy może jest nie tak.
- teraz coś się dzieje z przyciskami w drzwiach od strony kierowcy które sterują zamykaniem/otwieraniem szyb oraz zamykaniem/otwieraniem drzwi na zamek.
Przycisk otwierania szyb w ogóle nie działa. Ale gdy otworzę szybę w drzwiach od strony pasażera przyciskiem w drzwiach od strony pasażera, to mogę tę szybę zamknąć przyciskiem od strony kierowcy (tylko że zamyka w każdym przypadku i gdy nacisnę zamykanie i gdy nacisnę otwieranie tej szyby.
Nie działa też przycisk zamykania/otwierania drzwi na zamek. Gdy kluczyk jest w pozycji 0 lub całkowicie wyjęty to zamykanie/otwieranie na zamek drzwi działa.
Gdy przekręcę kluczyk tak że mi się kontrolki zapalą ale nie uruchomię silnika to też już nie działa. Gdy uruchomię silnik to też nie działa. Działa jedynie gdy kluczyk jest w pozycji 0 lub w ogóle go nie ma.

Strzały w głośnikach i przepalone żarówki - to się zdarzało przed ostatnią wizytą u mechanika.
Problem z szybami i zamykaniem drzwi zaczął się od ostatniej wizyty u mechanika (wymiana olejów silnikowego, filtrów oleju, powietrza, tulei, tłumików środkowego, końcowego i jeszcze takiego czegoś jakby siatkowanego przed tłumikiem środkowym chyba (może to do jakiegoś katalizatora idzie(?) coś mi mechanik mówił o katalizatorze ale może coś pomyliłem); no i jeszcze podpinał komputer i potem sprawdzał chyba w silniku co sie stało (bo zapalają się i czasem gasną kontrolki EPC, ABS i Check engine), mam popsuty zawór EGR.
Nie chciałbym, żeby mnie kiedyś spotkała jakaś "niespodzianka", że auto mi się zapali :unsure:

- kilka miesięcy temu przepaliły mi się jednocześnie 3 żarówki (2 mijania, 1 długie) - nie wiem czy to przypadek był i zakończyły swój żywot, czy coś jest nie tak. Tak się tylko raz zdarzyło.
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2013, 11:25

Witaj
Czy rozwiązałeś swoje problemy. Chodzi mi konkretnie o problemy ze sterowaniem szyb. U mnie pojawiły się dokładnie takie same i nie wiem co jest ich przyczyną.
tg1973
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 07 1995
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Polo 6N2
Silnik: 1.4 Mpi 60 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2013, 20:03

Do zmierzenia napięcie jakie pojawia się na akumulatorze po uruchomieniu silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Kwi 2013, 17:10

Problemu jeszcze nie rozwiązałem bo pojawiły się w moim budżecie niespodziewane wydatki i musiałem odłożyć naprawę auta :)
Wybieram się w maju do elektryka to dam znać co się stało z moim autem. Ale nie wiem czy mechanik czegoś nie popsuł, bo zanim oddałem auto na wymianę tłumika to szyby działały :x było coś nie tak z elektroniką, ale szybami dało się sterować, ale może to tak przy okazji się popsuło. Zobaczymy, jak wrócę od elektryka to napiszę więcej szczegółów :P
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Maj 2013, 20:43

W mojej polóweczce problem usunięty.Wpadł dziś kumpel rozebrał drzwi, pogrzebał, poszukał i znalazł. Winny był kabel w drzwiach. Wiązka kabli idąca w gumowej perforowanej osłonce zakończonej okrągłym złączem wchodzacym do gniazda w karoserii była cała spękana, a jeden kabelek przerwany. Połączyliśmy polutowaliśmy dobrze zaizolwaliśmy i wszystko działa. Szyby się opuszczają i podnoszą po obu stronach, centralny blokuje i odblokowywuje.
Ciężka praca w Święto Pracy zwieńczona sukcesem.
Powodzenia. Jeśli uda Ci się naprawić daj znać.
tg1973
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 07 1995
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Polo 6N2
Silnik: 1.4 Mpi 60 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A6 Hybrid
    Hybrydowe Audi A6 to nowe oblicze limuzyny klasy business. Jego lekką karoserię osadzono na sportowym podwoziu. Wnętrze jest eleganckie i ergonomiczne, a kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji wiele systemów wspomagających ...