Trzeci samochod do 30tys.

13 Maj 2018, 19:26

Dzien dobry. Planuje kupic swoj trzeci samochod. Pierwszy byl mondeo mk3 125km, teraz jezdze golfem 4 ktory ma 75km. Spadek mocy po mondeo odczulem wyraznie. Ale do rzeczy. Z racji tego ze w przyszlym roku sie hajtam I moje zycie sie zmieni w raz miejscem zamieszkania to prosze was o pomoc w zmianie auta. Siedze w necie I czytam o roznych modelach dosc dlugo I jakos mam metlik przez to.
A zatem, codziennie do pracy bede mial 45km w jedna strone. To wychodzi 90km na dzien. Bede zakladal rodzine lecz nie potrzebuje jakiegos vana (jedno dziecko starczy a jak wyjdzie to czas pokaze:)), mysle ze dziecko to rowniez usadze do 5d hatchbacka. Nie potrzebuje tez demona predkosci lecz by nie byl mulem drogowym. Jezdze spokojnie, bez szalenstw. Droga do pracy w obie strony 90km, raz w tygodniu wypad do rodzicow w obie strony 80km, do tego zakupy, dwa razy w roku wyjazd na wakacje. Droga do pracy to 30km jazdy autostrada. Tutaj mam kilka pytan. Co byscie mi doradzili. Kupic diesla czy lepiej benzyna + lpg. Myslalem nad megane 3 1.6 110km benzyna I zalozyc lpg. Jesli chodzi diesla to myslalem nad megane 3 1.5 110km (moze byc kombi). Jesli chodzi o benzyne to myslalem tez nad leonem 2 1.6 I zalozyc mu lpg. Lub leon 2 1.9 tdi 105km. Nigdy nie mialem diesla I troche boje sie o wydadki zwiazane z naprawami. W oko wpadla mi tez astra J lecz chyba mam za malu budzet na cos sensownego. Jestem otwarty na inne propozycje samochodow. Pozdrawiam.
Michas90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Golf 4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Maj 2018, 20:03

Michas90 napisał(a): Kupic diesla czy lepiej benzyna + lpg.


Ja bym wziął pb+lpg ale przy takich przebiegach kupno diesla jest również ok - licz się jednak z wydatkami na wymianę osprzętu. Biorąc pod uwagę spalanie i koszty serwisu benzyniak wyjdzie po prostu taniej.

Co do typów
Megane jest spoko, silnik 1.6 ok. Szedłbym jednak w 1.4tce, w miarę prosty i trwały silnik z turbo, masz wyższy moment niż w 1.6 i to w użytkowym zakresie obrotów.
Zerknij też na Lagunę 3, tam akurat 2.0T będzie najlepszym wyborem pod lpg.

Leon 2, w sumie spoko ale nuda. Jak zauważyłeś w miarę bezproblemowy silnik to 1.6 a jedzie to słabo (na co dzień będzie sporo wolniejszy od takiego megane 3 1.6 ze względu na inną charakterystykę mocy/momentu). Ogólnie to mało awaryjnie ale nudno
1.9/105 jeśli liczysz się z kosztami to ok, silnik na pd więc trochę jak traktor

Astra J, kasy powinno wystarczyć na 1.6/115. Problem w tym, że astra J względem H dość mocno przytyła i najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest 1.4T a tutaj naprawdę ładny egzemplarz będzie kosztował te 35k.

Zerknij na fiata bravo 1.4T - fajna wersja 150km z przyciskiem "sport" - jest też bliźniacza technicznie lancia delta
Fajny kompakt, ale nie hatchback to volvo S40/V50, technicznie focus więc części nie są przesadnie drogie. Pod lpg najlepiej 2.4/2.5T. Mniejsze silniki to konstrukcja forda - ceramiczne gniazda zaworowe i mechaniczna regulacja luzów - da się jeździć na lpg ale serwis instalacji musi być dopilnowany (no i oczywiście focus 2 jako tańsza opcja)
Civic 8 jak najbardziej spoko opcja, Lancer podobnie
Niby segment D, ale wymiarami bardziej zbliżona do kompaktu - AR 159. Diesle spoko, jedne z najlepszych na rynku, budżet pozwoli na piękną sztukę. Benzyniaki średnie oprócz 1.8/140 - rzadki ale prosty i bezawaryjny (ten sam silnik co np w vectrze c, technicznie te auta również są prawie identyczne), na minus średnie osiągi.
Wydaje mi się, że w miarę najtańszymi w eksploatacji i w miarę ok współpracującymi z lpg będą i30/ceed. Proste konstrukcje, nie powinno być problemów z kupnem czegoś od pierwszego, krajowego właściciela.
Alternatywą dla Astry J jest chevrolet cruze. Technicznie to samo, gorzej wykonane wnętrze - musiałbyś wsiąść i sprawdzić Czy Ci pasuje

A tak podsumowując:
Jeśli benzyniak to wybierałbym pomiędzy Astrą 1.4T, Megane 1.4tce i S40 2.4, Bravo 1.4T, ew większa laguna
Jeśli diesel to 159 lub Laguna
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Maj 2018, 20:41

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz Invi. Z jednej strony denerwowal mnie bedzie zasieg lpg w porownaniu do diesla ale mysle, ze lpg bedzie dobra opcja, a instalacja gazowa szybko mi sie zwroci.
Megane 1.4tce ma 130km, tak sie zastanawiam, jaka zywotnosc moze miec tego typu silnik. Jednak szukam auta na te minimum 5 lat. Dlatego tez wolalbym zainwestowac w 1.6 (chyba ze sie myle) bo ma tez hydrauliczne szklanki (jakos tak. Chodzi mi o luzy)
Honda "ufo" jest spoko. Bardzo mi sie podoba. Patrzylem na oferty I wydaje mi sie ze "ufo" o tym silniku jest mala ilosc. Oczywiscie tylko ten silnik (1.8 140km) wchodzi w gre. Zerkne jeszcze na tego fiata co mi podpowiedziales. Zastanawia mnie lecz jedna rzecz. Lpg I silniki turbo hmmm dobrze to wspolgra ?
I30 I ceed jakos mnie specjalnie nie interesowaly.
Michas90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Golf 4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Maj 2018, 21:05

Michas90 napisał(a):Zastanawia mnie lecz jedna rzecz. Lpg I silniki turbo hmmm dobrze to wspolgra ?


Jakaś głupota.

Michas90 napisał(a):Megane 1.4tce ma 130km, tak sie zastanawiam, jaka zywotnosc moze miec tego typu silnik. Jednak szukam auta na te minimum 5 lat.


To auto jest na rynku już 10 lat, są egzemplarze, które zrobiły już te 300kkm i jakoś jeżdżą.
BTW 130ps z 1.4 to nie jest jakiś ekstremalny wynik. Już w latach 90-tych były silniki turbo z lepszym przelicznikiem.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Chcesz zmienić pas? Pamiętaj o pięciu ważnych zasadach!
    Bardzo często przy wzmożonym ruchu na autostradzie czy na innej wielopasmowej drodze kierowcom wydaje się, że warto zjechać na sąsiedni pas, bo samochody poruszają się po nim szybciej. Dlaczego czasami nie warto tego robić? ...