Trzęsie przy zapalaniu na ciepłym Smart Forfour cdi

06 Wrz 2017, 22:32

Witam,
Mam problem z moim Smartem Forfour CDI. Na zimnym po nocy pali bez żadnych uderzeń lub trzęsienia. Po rozgrzaniu zapala ale z walnięciem silnika (sporym wstrząsem) . Tak jakby ciężej. Podejrzewałem poduszke pod silnikiem ale to nie to. Dwumasa jest ok. Nie wywala żadnych błedów. Czy winą może być akumulator ? A może rozrusznik ?
kowalo23
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 18 09 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Smart Forfour
Silnik: 1.5 CDI 50kw
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Wrz 2017, 17:40

Niestety nie łudziłbym się, ale całą budą telepie czy tylko wewnątrz?
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

08 Wrz 2017, 10:43

fate napisał(a):ale całą budą telepie czy tylko wewnątrz?
:shock:
kowalo23 napisał(a):Podejrzewałem poduszke pod silnikiem ale to nie to.
sprawdzałeś wszystkie mocowania silnika? Przy gaszeniu nie ma tego telepania?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Wrz 2017, 12:00

Zarówno przy zapalaniu jak i przy gaszeniu. Odkryłem właśnie że gdy przytrzyma się rękoma silnik np. Trzymając go i ciągnąć do siebie albo od siebie pchając ten objaw znika i jest wszystko idealnie. A gdy się puści silnik to już trzepie przy zapalaniu i gaszeniu.
kowalo23
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 18 09 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Smart Forfour
Silnik: 1.5 CDI 50kw
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Wrz 2017, 12:34

Przy mocnym dodaniu i odpuszczenia gazu też szarpie? Gaz w podłogę i puszczasz.
Na moje to poduszki lub mocowanie się poluzowało.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Wrz 2017, 12:43

Muszę to dzisiaj posprawdzać i dam znać.
kowalo23
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 18 09 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Smart Forfour
Silnik: 1.5 CDI 50kw
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Test Volvo V90 2018r. D4 190KM Inscription
    Udostępniono mi, w celu przetestowania, Volvo V90 z 2018 r. Samochód ten był w bogatej wersji wyposażenia Inscription oraz posiadał kilka istotnych dodatków. Atutem był dwulitrowy, czterocylindrowy silnik diesla, ...
    Skrzynia automatyczna Multitronic - opis, awarie
    Skrzynia Multitronic to bezstopniowa, automatyczna przekładnia stosowana w samochodach marki Audi z napędem przednim i silnikiem umieszczonym wzdłużnie. Produkowano je do 2016 roku. Do dziś możemy je spotkać w modelach A4, ...

08 Wrz 2017, 12:45

Poduszki/mocowania silnika do sprawdzenia.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2017, 15:03

Sprawa rozwiązana :D :D :D :D
Winny okazał się rozrusznik. Tulejka zrobiła się jajowata.
Temat do zamknięcia.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
kowalo23
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 18 09 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Smart Forfour
Silnik: 1.5 CDI 50kw
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Wrz 2017, 15:39

A więc musiałeś nas trochę oszukać bo rozrusznik nie ma nic wspólnego z trzęsieniem np. Przy gaszeniu silnika. Ale fajnie że udało Ci się rozwiązać problem :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4